گفت‌و‌گوی «ایران» با ساره جوانمردی دارنده مدال طلای پارالمپیک

نگاه مسئولان استانی به ورزش همانند رئیس جمهور باشد


محمد‌محمدی سدهی/ مراسم تجلیل از مدال آوران و کادرهای فنی تیم‌های اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو روز یکشنبه توسط فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان با حضور مسئولان ورزش کشور و جمعی از مدال آوران بازی‌های پارالمپیک توکیو در محل فدراسیون جانبازان و معلولان برگزار شد. یکی از این مدال آوران ساره جوانمردی، دارنده 2 مدال طلا در پارالمپیک ریو 2016 و یک مدال طلا در توکیو 2020 بود که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفت.
ساره جوانمردی در خصوص این مراسم به خبرنگار «ایران» گفت:‌«یک ورزشکار برای حضور در مسابقاتی همچون المپیک، 5 سال تمام تلاش و زندگی اش برای کسب یک مدال گذاشته می‌شود و بالطبع ورزشکار توقع دارد که در زمان بازگشت از مسابقات واکنش‌های خوب مسئولان را نسبت به مدالی که کسب کرده، ببیند. قطعاً چنین مراسمی یک روحیه مضاعف به ورزشکار می‌دهد تا بخواهد با تلاش بیشتر، خود را برای میادین دیگر آماده کند. برگزاری مراسم تجلیل، برآورده کردن انتظارات ورزشکاران پس از طی یک مسیر سخت است که خوشبختانه این مهم در این دوره بخوبی انجام شد.»
 دارنده مدال طلای تپانچه بادی ۱۰ متر پارالمپیک توکیو صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد:‌«مراسم تجلیل ریاست محترم جمهوری برخلاف دوره‌های گذشته به لطف  جناب آقای ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور محترم و خیلی زودتر از موعد مقرر برگزار و جوایز پرداخت شد. این موضوع نشان می‌دهد که آقای رئیسی و دولت محترم ایشان علاقه خاص و ویژه‌ای به ورزش دارند و این باعث می‌شود تا امیدواری ما به آینده بیش از پیش شود.»
او اظهار داشت:‌«مراسم تجلیل زیادی برای ورزشکاران مدال آور در المپیک و پارالمپیک برگزار شد اما این مراسم در برخی از استان‌ها به همت استاندارها و سایر مسئولان استانی برگزار نشد، در حالی که ورزشکاران انتظار خاصی از مسئولان استان‌شان دارند که به‌عنوان یک ورزشکار مدال آور در استان‌ها هم مورد تجلیل ویژه قرار بگیرند. این موضوع باعث می‌شود تا ورزشکاران واکنش‌های بدی به بی‌توجهی مسئولان استان‌هایشان داشته باشند و انگیزه ورزشکاران برای فعالیت در آن استان از بین برود.» او در ادامه افزود:‌«خواهش ما این است که مسئولان استان‌ها هم آستین همت بالا بزنند و با یک نگرش مثبت‌تر به ورزشکاران پارالمپیکی توجه کنند، البته این خلأ در ورزشکاران المپیکی وجود ندارد و وضعیت آنها بهتر از ورزشکاران پارالمپیکی است. معمولاً پارالمپیکی‌ها کمتر دیده می‌شوند و خواهشم از مسئولان استانی این است که روش‌های خوبی برای قدردانی از بچه‌های پارالمپیکی در پیش بگیرند تا موجب ناراحتی و گله پارالمپیکی‌ها نشوند.»این بانوی مدال آور ایران در رشته تیراندازی با اشاره به دغدغه‌های ورزشکاران پارالمپیکی افزود:‌«بچه‌های پارالمپیکی دغدغه فراوانی در خصوص آینده‌شان دارند. دغدغه اصلی آنها 2 مورد است که همیشه هم در باره آن 2 مورد صحبت کرده‌ایم اما اتفاق خاصی نمی‌افتد. اگر وضعیت اشتغال و برابری حقوق ورزشکاران پارالمپیکی با المپیکی‌ها اتفاق بیفتد آتیه ورزشکاران معلول تأمین می‌شود. این موضوع باعث می‌شود تا بچه‌ها نگرانی خاصی نسبت به آینده‌شان نداشته باشند. متأسفانه در همین 2 مورد مهم هم قانونی وجود ندارد که از بچه‌های پارالمپیکی در جهت بهبود وضعیت‌شان حمایت کند.»او در خصوص پیگیری‌های وزیر ورزش و جوانان برای استخدام ورزشکاران پارالمپیکی این گونه صحبت کرد:‌ «صحبت‌های وزیر ورزش و جوانان در خصوص وضعیت اشتغال ورزشکاران به مرحله عمل نرسیده و در حد قول و وعده باقی مانده و اتفاق خاصی نیفتاده است. ما ورزشکاران پارالمپیکی امیدواریم که این اتفاق بیفتد و بتوانیم با تمرکز کامل تنها به بالا رفتن پرچم کشورمان در مسابقات بیندیشیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7780/1/592453/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها