«ابوشخیدم» 42 ساله از ساکنان اردوگاه «شعفاط» قدس و از رهبران حماس در این منطقه مجری عملیات شهادت‌طلبانه دیروز بود

مقاومت مقدس


بنفشه غلامی/ عملیات شهادت طلبانه در بخش قدیمی شهر قدس یک بار دیگر لرزه بر پیکر سران تل آویو انداخت. حماس این عملیات را که منجر به کشته شدن یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن 3 نفر شد، پاسخی به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری «وفا» خبرگزاری رسمی فلسطین، ساعت 9 صبح دیروز (یکشنبه) به وقت محلی، «فادی ابوشخیدم» از ساکنان «شعفاط» قدس و از رهبران حماس در این منطقه، در عملیاتی شهادت طلبانه در «باب السلسله»، یکی از درهای مسجدالاقصی به سمت گارد مرزی این بخش از قدس اشغالی شلیک کرد. کانال صهیونیستی «کان» ساعتی پس از این رویداد، تأیید کرد که حمله استشهادی «ابوشخیدم» 42 ساله منجر به مرگ یک نظامی اسرائیلی و زخمی شدن سه نفر از آنها شده است. با این حال سایت شبکه خبری «الجزیره» گزارش داده است که این عملیات منجر به کشته شدن یک نظامی صهیونیست و زخمی شدن سه نفر دیگر از جمله دو نظامی رژیم صهیونیستی شده است.
به گزارش «وفا»، فعالان شبکه‌های مجازی در فلسطین دیروز تصاویری را از این عملیات استشهادی منتشر کردند که نشان می‌داد «فادی ابوشخیدم» پس از انجام عملیات خود با گلوله‌های نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و در خون خود غلتیده است. این فعالان همچنین ویدیوهایی منتشر کردند که در آنها صدای گلوله به گوش می‌رسد. به گفته منابع محلی، بعد از عملیات استشهادی «ابوشخیدم»، اشغالگران صهیونیست اقدام به بستن دروازه‌های شهر قدیمی قدس کردند و دسترسی عموم مردم به آن را بستند.
در همین حال سایت خبری تحلیلی «الحیات پرس» در گزارشی خبر داد، یک جوان فلسطینی دیگر نیز در این عملیات «ابوشخیدم» را همراهی می‌کرده است. سایت شبکه خبری «الجزیره» نیز در گزارشی درباره این نفر دوم که هنوز شناسایی نشده است، خبر داد این فرد مسلح به چاقو بوده است و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در تلاش برای دستگیری وی هستند. بنابراین گزارش منابع اسرائیلی مدعی شدند که «ابوشخیدم» در لباس یک خاخام افراطی ارتدوکس این عملیات را انجام داده است.
در پی این عملیات شهادت طلبانه، حماس با پذیرش مسئولیت آن، در بیانیه‌ای تأکید کرد: «این عملیات حاوی پیامی هشدارآمیز به دشمن صهیونیستی است تا حملات و تجاوزگری‌های خود به زمین و اماکن مقدس در قدس را متوقف کند.» در همین ارتباط روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز به نقل از وزیر امنیت داخلی این رژیم نوشت: «این عملیات بخوبی سازماندهی و برنامه‌ریزی شده بود.» «عمیر بارلیو» در این سخنان تأکید کرد: «عامل این عملیات هر روز برای اقامه نماز به مسجدالاقصی می‌رفته است و پیش از انجام عملیات همسرش را راهی خارج از مرزهای اسرائیل کرده که نشان دهنده آن است که حمله از پیش برنامه‌ریزی شده بود.»
«نفتالی بنت»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در توئیتی به این رویداد واکنش نشان داد و اعلام کرد: «به نیروهای امنیتی اسرائیل دستور داده‌ام با تقویت نیروهای پلیس در بیت‌المقدس، مانع تداوم این دست حملات شوند.»
فادی ابوشخیدم که بود
«ابوشخیدم» 42 ساله از ساکنان اردوگاه «شعفاط» قدس و از رهبران حماس در این منطقه بود. او در دبیرستان دولتی پسرانه الرشیدیه که تنها مدرسه در محله مسلمانان شهر قدیمی قدس است، در نزدیکی باب الزهرا کار می‌کرد و در این نقطه شاهد حملات مکرر صهیونیست‌ها به نمازگزاران فلسطینی بود. بنا بر گزارش‌ها نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی صبح دیروز بعد از عملیات شهادت‌طلبانه «ابوشخیدم»، به این مدرسه هجوم بردند تا مدارکی را علیه وی جمع‌آوری کنند. «ابوشخیدم»، با استفاده از یک سلاح «کارلو» عملیات شهادت طلبانه خود را انجام داد؛ سلاحی که در انتفاضه‌های اول و دوم به کار گرفته می‌شد و اکنون به دلیل قدیمی بودن و قیمت پایینی که دارد، سلاح مستضعفان شناخته می‌شود. با این حال از دهه‌های گذشته به این سو همین سلاح ارزان تبدیل به کابوسی برای سران تل‌آویو شده است.
جنایات علیه کودکان در سرزمین‌های اشغالی
عملیات استشهادی «فادی ابوشخیدم» در واکنش به تجاوزگری‌ها و خشونت‌های رژیم صهیونیستی در حالی انجام شده است که روز گذشته، برنامه «دفاع از کودکان» سازمان ملل به مناسبت روز جهانی کودک آماری از وضعیت حملات به کودکان در سرزمین‌های اشغالی منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری «وفا»، مدیر برنامه «دفاع از کودکان» سازمان ملل اعلام کرده است در طول یک سال گذشته 77 کودک در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به دست اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیده اند. 16 نفر از این کودکان ساکن کرانه باختری از جمله بیت المقدس بوده‌اند و 61 کودک نیز در غزه به شهادت رسیده اند. علاوه بر این 160 کودک که زیر سن قانونی هستند، در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که دو سوم آنها تحت شکنجه‌های فیزیکی قرار گرفته‌اند. این در حالی است که «نیویورک تایمز» نیز در گزارشی که از سرزمین‌های اشغالی تهیه کرده خبر داده 6 نظامی اسرائیلی در مصاحبه با این روزنامه امریکایی اذعان داشته‌اند که برای آنها تیراندازی به سمت فلسطینی‌ها یک نوع سرگرمی است و از اینکه می‌بینند فلسطینی‌ها بعد از اصابت گلوله‌های پلاستیکی به هوا می‌جهند لذت می‌برند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7779/1/592379/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها