هنرمندان در فضای مجازی


هنرمندان در صفحه‌های مجازی خود این روزها بیشتر در حال معرفی کتاب هستند و تشویق دیگران به کتابخوانی مخصوصاً در این روزها که تقویم هم همین موضوع و مناسبت را یادآوری می‌کند. ما هم سعی کردیم بیشتر به همین موضوع بپردازیم و سری به کتاب‌های مکتوب و صوتی بزنیم.

چهره‌ها
کمند امیرسلیمانی، بازیگر تلویزیون و تئاتر ویدیویی از خودش منتشر کرده که در آن از لزوم کمک‌ کردن به هم و قدرشناسی از یکدیگر حرف زده و خواسته با این همدلی‌ها روزگار بگذرانیم و کمی دربرابر هم با صلح و آرامش بیشتری برخورد کنیم. سلیمانی در توضیح این ویدیو نوشت: «چه خوشحالم که این همه دوست و همراه دارم که می‌تونم صبح باهاشون گپ بزنم و احساسات‌مون رو با هم شریک بشیم. یه توصیه هم به تعداد خیلی کمی از دوستانم دارم که فیلم رو می‌بینند. وقتی دارید فیلم رو می‌بینید به جای پیدا کردن نکته منفی و آماده کردن جواب دندان‌شکن واقعاً به حرف‌های من فکر کنید و اگه باب میل‌تون نبود طبیعتاً انجامش ندین ولی اینو بدونین که عکس‌العمل شما به هر چیزی همون خصلتیه که در درون شماست پس از امروز سعی کنید همه چی رو خوب ببینید. روزهای بسیار لذت‌بخش و پرآرامشی داشته باشید و خسته نباشید می‌گم به عزیزانی که بنا به شغلشون امروز هم سر کار می‌رن از جمله خانواده خودم.»
مــــژگان کلهر نویسنده و مترجم کشورمان هم در اینستاگرامش از برنامه یادبود آنلاینی برای رودابه کمالی خبر داده است. این برنامه فردا با حضور خانواده این نویسنده فقید حوزه کودک و نوجوان و جمعی از نویسندگان و هنرمندان در صفحه لاک‌پشت پرنده برگزار می‌شود. رودابه کمالی ویراستار، نویسنده و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان اهل ایران بود که ۲۶ مهرماه از دنیا رفت.
سیاوش طهمورث به دیدار سالار عقیلی رفته است. خواننده موسیقی سنتی فیلمی از دیدار خود با سیاوش طهمورث منتشر کرده است ونوشت: «گپی دوستانه با استاد سیاوش طهمورث» در این دیدار سیاوش طهمورث از ابتلای خود به کرونا سخن گفت و از شرایط سخت کرونا به دلیل درمان و آمپول و البته قرنطینه. این بازیگر سینما به عقیلی گفت: «در این دوران دو چیز من را نگه داشت کتاب و موسیقی.» او در ادامه این گپ بلند سؤالاتی در مورد موسیقی از سالار عقیلی پرسید.
محمود آموزگار ناشر و نویسنده مطلبی از صفحه «نشریه الکترونیکی شناسه» بازنشر کرده، در این مطلب نکاتی درباره نشریه مذکور آمده؛ مجله‌ای که به وقایع و اتفاقات حوزه نشر و کتاب تعلق دارد. در بخشی از آن آمده: «در همین شهری که زندگی می‌کنیم، در همین محله و محل کار شما ممکن است کتابخانه عمومی وجود داشته باشد، ولی برای شما حضورش محسوس نیست؛ در حالی که آنجا قرار ملاقاتشان را در کتابخانه می‌گذارند و اوقات فراغتشان را سپری می‌کنند. طبیعی است که این جامعه نسبت به مسائلش هم بهتر برخورد می‌کند و حتی قوانین و مقرراتی را که دستگاه دولتی تدوین و تصویب کردند بهتر اجرا می‌کند.» شماره مجله مذکور دربردارنده نشستی تخصصی درباره نشر در دوران کرونا هم آمده است. مطالعه این نشریه برای همه آنهایی که دغدغه این عرصه را دارند خواندنی خواهد بود.

کتاب حرف می‌زند
رادیو گوشه که کارش تولید کتاب صوتی است در اینستاگرامش خبر داده که بزودی کتابی از مریم حسینیان به نام بانو گوزن را با صدای سحر دولتشاهی منتشر خواهد کرد. این کتاب صوتی منتشر شده توسط صدوسیزدهمین کتاب رادیو گوشه خواهد بود. پیش‌تر از مریم حسینیان کتاب‌هایی مثل «بهار برایم کاموا بیاور»، «ما اینجا داریم می‌میریم» منتشر شده بود و حالا نسخه صوتی کتاب آخرش قرار است با صدای بازیگری سرشناس میهمان اهل کتاب شنیداری شود.
رضا عمرانی بازیگر تئاتر و گوینده کتاب‌های صوتی در اینستاگرامش کتابی را که بتازگی خوانده معرفی کرده و نوشته: «کتاب دروغ سوم سه‌گانه‌ دوقلوها نوشته آگوتا کریستوف به ماجرای لوکاس می‌پردازد که از تبعید بازگشته و به دنبال برادر دوقلوی خود کلاوس می‌گردد اما کلاوس دیگر آن فرد سابق نیست. آگوتا کریستوف در این کتاب اوج قدرت و توان نویسندگی خود را به نمایش می‌گذارد، چرا که رمان «دروغ سوم» پیچیده‌ترین کتاب در این سه‌گانه محسوب می‌شود. جلد نخست از زبان کودکان نقل می‌شود و در جلد دوم نیز راوی دانای کل داشت اما رمان دروغ سوم، اثری پیچیده و دربرگیرنده تمام این ویژگی‌ها است و گذشته، حال و تخیلات شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد.» این کتاب را اصغر نوری ترجمه کرده و رضا عمرانی آن را در قالب کتاب صوتی خوانده است.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7772/16/591676/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها