برخورد قانونی کنگره با سرپیچی مشاور سابق «ترامپ»


گروه جهان/ «استیو بنن»، مشاور اسبق «دونالد ترامپ» به دلیل امتناع از فرمان کنگره برای حضور در نشست کمیته تحقیق درباره حمله و آشوب به کپیتال هیل، متهم شناخته شد.
به گزارش «فرانس پرس»، قضات فدرال امریکا این رأی را پیروزی برای کمیته منتخب مجلس نمایندگان دانست که با تلاش‌های «ترامپ» و مشاوران ارشد او برای سوء استفاده از امتیاز ریاست جمهوری و سنگ‌اندازی در جریان تحقیقات این پرونده مقابله می‌کنند. این اتهام ساعاتی پس از آن اعلام شد که «مارک میدوز»، مسئول دفتر رئیس جمهوری سابق نیز به شیوه «بنن» عمل کرد و در جلسه پاسخگویی کمیته تحقیق حاضر نشد. بازرسان این پرونده بر این باورند که «میدوز» و «بنن»، اطلاعاتی در اختیار دارند که خط و ربط میان کاخ سفید و هواداران ترامپ برای حمله به کپیتال هیل آن هم درست در روز رأی اعتماد کنگره به «جو بایدن»، رئیس جمهوری منتخب را روشن می‌کند. «بنن» 67 ساله که از چهره‌های پوپولیست امریکا به شمار می‌‌رود و سال‌ها به عنوان مشاور «ترامپ» فعالیت داشت در حال حاضر با دو اتهام سرپیچی از ابلاغیه کنگره و همچنین ارائه مدارک و اسناد مورد نظر آنها روبه‌رو است که هر یک از این اتهامات، مجازاتی معادل یک ماه تا یک سال حبس یا حتی جریمه 100 هزار دلاری را در پی دارد.
وکیل «استیو بنن» در دفاعیه خود اعلام کرده است ارتباط و گفت‌وگوهای موکلش با ترامپ، مشمول مصونیت ریاست اجرایی کشور می‌شود. با این حال به نوشته «سی ان ان»، «بنن» قرار است تا فردا خود را به دادگستری امریکا معرفی کند. همزمان «بنی تامپسون» رئیس کمیته تحقیق کنگره و «لیز چنی»، معاون او در بیانیه‌ای اعلام کردند: «اتهام اعلام شده علیه استیو بنن پیامی آشکار برای کسانی است که تصور می‌‌کنند می‌‌توانند کمیته تحقیق را نادیده بگیرند و مانع کار آن شوند.»
«بنن» از جمله افرادی بود که در روزهای ابتدایی تحقیقات در این پرونده برای پاره‌ای توضیحات احضار شد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7772/4/591657/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها