اخبار


اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در پایتخت

گروه حوادث/  رانندگانی که پلاک خودروی خود را مخدوش یا پنهان کنند به 6 ماه تا یک سال حبس محکوم می‌شوند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک در سطح معابر شهر تهران از صبح دیروز خبر داد و در این باره گفت: به استناد ماده 720 قانون مجازات اسلامی رانندگانی که در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق نمایند به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهند شد. بر همین اساس و در طرح برخورد با تخلفات پوشش پلاک، ضمن توقیف وسیله نقلیه، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی می‌شود.
وی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در مبادی ورودی طرح کاهش آلودگی هوا و در هنگام شب در بحث تردد‌های شبانه ضمن شناسایی متخلفین پوشش و مخدوشی پلاک و رانندگانی که اقدام به دستکاری پلاک وسیله نقلیه خود می‌کنند نسبت به اعمال قانون یا معرفی به مراجع قضایی
 اقدام کنند.
سرهنگ موسوی‌پور خاطرنشان کرد: همچنین تخلفات ناخوانا بودن پلاک، تخلفات تغییر محل نصب پلاک، تخلفات تردد با پلاک اعزام به تعمیرگاه بعد از مهلت زمانی تعیین شده، تخلفات پوشش پلاک، تخلفات مخدوشی دستکاری ارقام، ضمن اعمال قانون بر حسب مورد و تخلف رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی
خواهند شد.

کلاهبرداری 500 میلیارد تومانی با جعل اسناد رسمی

گروه حوادث/ ۱۹ عضو یک باند جعل اسناد رسمی که 500 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند از سوی حفاظت و اطلاعات دادگستری استان البرز دستگیر شدند.
به‌گزارش روابط عمومی دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری البرز با بیان اینکه این باند به‌صورت گسترده در زمینه جعل اسناد رسمی در استان‌های البرز و تهران فعالیت می‌کردند، گفت: این افراد پس از شناسایی املاک بلاصاحب یا املاکی که مالکان آنها برای مدت‌های طولانی در خارج از کشور به سر می‌بردند با همکاری ۲ نفر از سردفتران اسناد رسمی، اقدام به تنظیم اسناد صوری انتقال در قالب صلحنامه و وکالتنامه می‌کردند.
وی با بیان اینکه این باند در ادامه سند رسمی جدید دریافت و با استفاده از آن، املاک را به دیگران منتقل می‌کردند، متذکر شد: این اقدامات در ۱۳ پلاک ثبتی در استان‌های البرز و تهران به ارزش حدود ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده که در برخی از موارد، متهمان با همکاری کارکنان شاغل و بازنشسته اداره ثبت احوال، گواهی فوت صوری برای مالکان پلاک‌های ثبتی نیز تنظیم کرده بودند.
فاضلی هریکندی با اشاره به شناسایی و بازداشت ۱۹ عضو این شبکه با اقدامات اطلاعاتی حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان البرز بیان داشت: در بین افراد بازداشتی کارکنان ادارات ثبت اسناد و املاک، ثبت احوال، سردفتران اسناد رسمی، تعدادی اشخاص عادی و جاعلان حرفه‌ای هستند که با اتهامات ارتشا، جعل در اسناد رسمی و انتقال مال متعلق به غیر بازداشت شدند.

مرگ خاموش 3 کارگــــر ساختمانی

گروه حوادث/ سه کارگر ساختمانی در اصفهان بر اثر مسمومیت گاز بخاری جان خود را از دست دادند.
به‌ گزارش ایلنا، سه کارگر شاغل در یک واحد مسکونی در حال ساخت در خیابان شریف اصفهان، حین استراحت در اثر گاز گرفتگی با منوکسید کربن جان خود را از دست دادند.
غفور راستین (مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان) با تأیید این خبر گفته است: در این حادثه که روز جمعه اتفاق افتاده، سه کارگر بین ۲۰ تا ۲۵ سال تبعه خارجی در یک ساختمان نیمه‌کاره در خیابان شریف واقفی، سه راه ملک، بر اثر مسمومیت گازی حین استفاده از بخاری بدون دودکش جان باختند.

شلاق، مجازات ارتباط پنهانی

گروه حوادث/ همسر مرد سرایدار که با شکایت شوهرش متهم به ارتباط پنهانی با یک مرد بود پس از محاکمه به همراه مرد غریبه به شلاق محکوم شدند.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با شکایت مرد سرایدار از همسر 37 ساله‌اش به نام سوسن آغاز شد و در توضیح ماجرا گفت: پس از جدایی از همسر اولم با سوسن ازدواج کردم. با اینکه وضع مالی خوبی ندارم اما همیشه در تلاش بودم تا زندگی مناسبی برای همسرم فراهم کنم.
مدتی بود به رابطه همسرم و یک مرد غریبه مشکوک شده بودم. تا اینکه از همسرم خواستم تا واقعیت را بگوید که او هم گفت فردی به نام سهراب با تهیه عکس و فیلم از من وادارم کرده که به خواسته‌های نامشروعش تن بدهم.
پس از آن زن جوان مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: چند ماه پیش برای رفتن به خانه مادرم سوار خودروی این مرد شدم. بین راه سر حرف باز شد و با او درددل کردم. سهراب گفت که همسر و فرزندش در شهرستان زندگی می‌کنند و او در تهران تنهاست.
 در نهایت شماره‌ام را گرفت و باهم تماس تلفنی داشتیم که همسرم به من مشکوک شد و تصمیم گرفتم رابطه‌ام را با سهراب تمام کنم. اما او قبول نمی‌کرد و می‌گفت از من عکس و فیلم گرفته و اگر به خواسته‌هایش تن ندهم آبرویم را می‌برد. حالا هم از سهراب شاکی هستم. با اظهارات سوسن، سهراب دستگیر شد اما منکر رابطه پنهانی با سوسن شد.
با این حال پرونده آنها به شعبه نهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهمان به صورت غیرعلنی محاکمه شدند.
در ابتدای این جلسه سوسن بار دیگر اظهاراتش را تکرار کرد ولی سهراب گفت که سوسن با میل خودش با او وارد رابطه شده و حالا از ترس همسرش چنین ادعایی را مطرح کرده است.
در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده زن و مرد جوان را از اتهام زنای به عنف تبرئه و هر دو را به ۹۹ ضربه شلاق محکوم کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7772/13/591634/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها