ایران در ایران


تولید چای کنیایی درگیلان شایعه است

رشت - چندی پیش مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری گیلان از بازگشت سرمایه‌گذاران کنیایی به صنعت فرآوری چای گیلان خبر داد که این مسأله در فضای مجازی و اجتماعی استان زمینه ساز شایعاتی درباره واردات چای آفریقایی و فروش آن به‌عنوان چای گیلان شد.
 برخی حضور کنیایی‌ها در صنعت چای استان را به‌عنوان زمینه ساز واردات چای خارجی و آفریقایی و توزیع آن در بازار با برند ایرانی و لاهیجان تعبیر کردند. اما اظهارات رئیس سازمان چای کشور در گفت‌و‌گو با ایرنا به این شایعات پایان داد. حبیب‌الله جهانساز با بیان اینکه چای کنیا در فرهنگ مصرف ایرانی‌ها جایگاهی ندارد، گفت: چای کنیایی کاملاً متفاوت با چای شمال بخصوص چای گیلان است و این تفاوت فقط به طعم و عطر آن خلاصه نمی‌شود.وی اظهار داشت: چای کنیا از نوع (سی‌تی‌سی) معروف به کله مورچه‌ای است اما چای تولید داخلی از نوع ارتودوکس است که فرهنگ و ذائقه مردم ایران به این نوع چای گرایش دارد و کاملاً نیز قابل تفکیک است.وی با بیان اینکه برنامه اولیه تأسیس این کارخانه برای بسته‌بندی و فرآوری بوده است، گفت: این کارخانه به‌عنوان صنایع غذایی و آشامیدنی مجوز گرفت که بسته‌بندی و فرآوری فرآورده ها در آن،  صرفاً مربوط به چای نیست و محصولات غذایی و آشامیدنی‌ها را نیز شامل می‌شود.

دُرنا برای نخستین بار میهمان کرمانی‌ها شد

کرمان - رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان گفت: گونه نادر پرنده درنای معمولی برای نخستین بار در شهرستان کهنوج استان کرمان مشاهده و تصویربرداری شده است.
«منصور پورسینا» گفت: حضور این پرنده برای نخستین بار توسط سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج مشاهده و تصویربرداری شده است. پورسینا عنوان کرد: این گونه زیبا و ارزشمند در گروه پرندگان در معرض خطر انقراض طبقه‌بندی می‌شود و یکی از سه گونه نادر، درنای مشاهده شده در ایران است که در مسیر مهاجرت خود به شهرستان کهنوج سفر کرده است.وی افزود: زیستگاه این پرنده زمین‌های باز اطراف تالاب‌ها و آبگیرها، علفزارهای باتلاقی و زمین‌های کشاورزی است و بیشتر از مواد گیاهی تغذیه می‌کند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7772/12/591626/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها