وزیر نیرو در سفر به استان چهارمحال و بختیاری خبرداد

مشکلات آبی مردم کوهرنگ رفع می شود


وزیر نیرو پس از سفر به اصفهان، روز شنبه به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از برخی طرح‌های آبرسانی از جمله طرح بن به بروجن، سد کوهرنگ ۳، سد باباحیدر و سد خرسان ۳ به این استان رفت؛ مجموعه سفرهایی که به دستور رئیس جهموری آغاز شده و برای رفع مشکلات آبی مناطق دنبال می‌شود.
به گزارش ایرنا، علی‌اکبر محرابیان در جریان بازدید از سد کوهرنگ ۳ در خصوص مشکلات مردم شهرستان کوهرنگ قول داد تا بر‌اساس قانون، برای مشکلاتی که قابل رفع و در توان وزارت نیرو باشد، راهکار در‌نظر گرفته شود. وی اظهار داشت: مهمترین موضوعی که در تملک اراضی محدوده سد کوهرنگ ۳ وجود دارد، نبود رضایت مردم از نحوه تملک است از همین رو با هم‌اندیشی با نمایندگان مجلس تصمیم بر این شد که از نزدیک این مشکل را بررسی کنیم.
وی ادامه داد: درخصوص تملک، پیشنهاد ما این است که دستگاهی که در منطقه حضور دارد و زندگی شما را درک می‌کند، مسئولیت تملک اراضی را در اختیار بگیرد که بهترین دستگاه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که بر این اساس مقرر شده تا به صورت کارشناسی و برمبنای عدالت و قانون اراضی محدوده سد را تملک کند و اعتبارات لازم را نیز در اختیار این نهاد قرار می‌دهیم.
محرابیان تصریح کرد: بر همین اساس دیگر مسئولیت تملک اراضی محدوده سدها بر عهده شرکت‌های تابعه وزارت نیرو نیست و این موضوع در سراسر کشور اجرا می‌شود.
فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز در این دیدار به برخی مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: این شهرستان سرچشمه سه رودخانه بزرگ کارون، زاینده‌‎رود و دز است و از دهه ۳۰ تاکنون سه تونل به طول ۲۳ کیلومتر در این شهرستان ایجاد شده است.
مرتضی زمانپور افزود: مردم با انتقال آب مخالف نیستند اما خواسته‌شان این است که این انتقال بر اساس نظرات کارشناسی و به صورت عادلانه باشد و حقابه این منطقه در نظر گرفته شود.
در این دیدار نمایندگان مردم منطقه نیز مشکلات و مطالبات خود را با حضور وزیر نیرو مطرح کردند. تملک کارشناسی اراضی و تعیین تکلیف سریع‌تر آن، افزایش حقوق کارکنان سد کوهرنگ ۳ و در نظر گرفتن حقابه برای مناطق مبدأ از جمله این خواسته‌ها به شمار می‌رود.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7772/5/591604/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها