عضو هیأت مدیره استقلال از دلیل موفقیت این تیم در خرید خارجی باکیفیت پرده برداشت

مؤمنی: سرمان کلاه نمی‌رود چون متخصص هستیم


حامد جیرودی/ استقلال در این فصل تغییرات زیادی در بخش‌های مختلف داشته و در تلاش است تا بعد از 8 فصل ناکامی در لیگ برتر، جام قهرمانی این رقابت‌ها را به هوادارانش هدیه دهد. یکی از تغییرات حضور مدیران جدید در این باشگاه است که می‌خواهند با جلب نظر کادرفنی، فضای جدیدی را به وجود آورند. محمد مؤمنی مهاجم آبی پوشان پایتخت در دهه 70، یکی از اعضای هیأت مدیره جدید استقلال است که به‌عنوان یک عضو فوتبالی به این باشگاه پیوسته است. او پیش از بازی حساس دیروز استقلال مقابل تراکتور از هفته سوم لیگ به خبرنگار«ایران» گفت:«خوشبختانه استقلال شروع خوبی در لیگ داشته و صاحب 6 امتیاز از دو بازی ابتدایی شده است. تیم وحدت تاکتیکی خوبی دارد ولی هنوز به آن شرایطی که مدنظر کادرفنی است نرسیده. البته همین که بازیکنان در اجرای برنامه‌ها موفق هستند، نشان می‌دهد که روی تیم کار شده و حتماً خلأهای تاکتیکی با اضافه شدن بازیکنان جدید پر خواهد شد و سرمربی می‌تواند خواسته مدیریت و هواداران را برآورده کند.» با این شروع، هواداران استقلال امیدوارند تیم‌شان به قهرمانی لیگ برسد. مؤمنی درباره اینکه آیا این اتفاق می‌افتد؟ چنین پاسخ داد: «هدف‌مان قهرمانی است ولی تیم هنوز نیاز به کار دارد و باید در همه قسمت‌ها پلن A و B داشته باشد تا دستش رو نشود. مثلاً الان همه دیگر کوین یامگا را شناخته‌اند و برای مهار او برنامه‌ریزی می‌کنند تا راهش را ببندند. پس فرهاد مجیدی و کادرش باید پلن‌های مختلفی را در کانال‌های کناری و عمقی داشته باشند تا با چند روش به گل برسند و گره‌های تاکتیکی را در همه خطوط زمین باز کنند. استقلال باید بتواند بازی‌هایی در خور‌ شأن و نامش ارائه دهد.»
یامگا از همان اولین بازی درخشش را آغاز کرد و این در حالی است که بازیکنان خارجی معمولاً در فوتبال ایران چندان خوب از آب در نمی‌آیند. مؤمنی درباره اینکه چطور این بازیکن جذب شد، گفت:«اگر هر کاری به متخصص‌اش واگذار شود، دیگر شکافی بین مدیریت و کادرفنی به وجود نمی‌آید. اتفاقی که هم اینک در باشگاه استقلال افتاده است. شناختی که آقای آجورلو از کادرفنی و بازیکنان دارد، مثال زدنی است و برای همین اشکالی هم به وجود نمی‌آید. ضمن اینکه افرادی در کنار ایشان هستند که اطلاعات خوبی می‌دهند و از سویی هیأت مدیره نظرات جامعی دارد. برای همین یک وحدت رویه داریم و سرمان کلاه نمی‌رود. از افراد صاحب نظر هم استعلام می‌گیریم و می‌دانیم که بازیکن چه پیشینه‌ای دارد و با مبلغی که درخواست کرده، شایستگی حضور در استقلال را دارد یا نه.» او درباره اینکه هواداران پرسپولیس هم در فضای مجازی خواستار جذب بازیکنی مانند یامگا شده‌اند، چنین واکنشی داشت:«ایرادی ندارد. پرسپولیسی‌ها هم می‌توانند برای خودشان یک یامگا جذب کنند. این یک موضوع طبیعی است. البته آنها بازیکنان خوبی دارند و نیازی ندارند که بازیکن جدیدی بگیرند. ما هم بازیکن خوب داشتیم که از دست دادیم وگرنه نیاز به بازیکن خارجی جدید نداشتیم. اگر همان تیم را حفظ می‌کردیم و چند بازیکن دیگر به ما اضافه می‌شد، مطمئناً الان خیلی بهتر در ارائه کارهای تیمی موفق بودیم.»
مدتی است بحث‌هایی پیرامون جادو و جادوگری در فوتبال رواج پیدا کرده است. مؤمنی درباره اینکه آیا شاهد چنین اتفاق‌هایی در زمان بازیگری اش بوده؟ اظهارداشت:«بله دیده‌ام. البته الان فضای مجازی و رسانه زیاد شده و بعضی‌ها برای مطرح شدن خودشان سراغ این مباحث می‌روند. درباره این موضوع باید بگویم مثلاً همه کسانی که در بازی استقلال و جوبیلو ایواتا در فینال جام باشگاه‌های آسیا حضور داشتند، متفق القول هستند که ژاپنی‌ها از این کارها کرده بودند! آنها جادوگر داشتند و همه‌مان هم در ورزشگاه آزادی روی این موضوع صحه گذاشتیم که این اتفاق افتاده. مگر می‌شود در یک بازی 17 موقعیت گل داشته باشید و هیچ کدام گل نشود؟ بعد هم آنها بازی را ببرند. خیلی‌ها از همه ابزارهای خود استفاده می‌کنند که تیم‌شان برنده شود. من نمی‌گویم باید جادوگر داشته باشیم ولی بعضی‌ها اعتقاداتی دارند که فراتر از بحث جادوگری است و به آنها می‌تواند کمک کند.» رئیس فدراسیون فوتبال با مطرح کردن تأثیر«خوبان عالم» پس از بردهای تیم ملی، باعث شکل‌گیری برخی حواشی شد و کار به اظهارنظر تعدادی از نمایندگان مجلس هم کشید. مؤمنی درباره اینکه آیا عزیزی خادم اظهارنظر درست و مناسبی داشته است؟ گفت:«تا وقتی کسی با جادو به موفقیت نرسد، به این اعتقاد نمی‌رسد. در گذشته و از زمان قدیم این موضوع بوده است. از سویی باید ببینیم که دیروز چه اتفاق‌هایی در فوتبال افتاده که امروز داریم درباره موضوع در این سطح صحبت می‌کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7760/14/590462/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها