تیم ملی با مصاحبه اسکوچیچ و پاسخ توئیتری طارمی وارد حاشیه ای غیرمنتظره شد

نباید خودزنی کنیم


گروه ورزشی/ مهدی طارمی را می‌توان بهترین بازیکن این روزهای فوتبال ایران و یکی از مهم‌ترین ستاره‌های فوتبال آسیا نامید. بازیکنی که با پورتو هم در لیگ برتر پرتغال و هم در لیگ قهرمانان اروپا می‌درخشد. مهاجمی که در همین بازی اخیر تیمش برابر میلان درخشان ظاهر شد و با پاس گلش به دیاز، زمینه ساز پیروزی 1-0 شاگردان سرجیو کنسیسائو شد و به‌عنوان بهترین بازیکن زمین از سوی یوفا معرفی شد. این بازیکن بوشهری در تیم ملی هم عملکرد خیره کننده‌ای داشته است. او در بازی با سوریه پاس گل پیروزی بخش ایران را به علیرضا جهانبخش داد و در بازی با عراق هم علاوه بر اینکه دوباره به جهانبخش پاس گل داد، خودش هم موفق به گلزنی شد. طارمی در بازی با امارات هم تک گل پیروزی بخش ایران در خانه حریف را به ثمر رساند و هم یک پنالتی گرفت که سردار آزمون آن را از دست داد. او در بازی با کره جنوبی هم با شوتی دیدنی تیر دروازه این تیم را به لرزه درآورد و اگر کمی شانس یار او و تیم ملی بود، 3 امتیاز آن مسابقه هم به حساب یوزها می‌رفت.
به اینها همه اشاره شد تا ثابت شود هیچ حرف و سخنی در شایستگی‌های فنی طارمی وجود ندارد. بازیکنی سختکوش و پرتلاش که هم در رده باشگاهی و هم در رده ملی یک ستاره تعیین کننده است ولی از همین بازیکن با توانایی‌های فنی بالا، گاهی حاشیه‌هایی سر می‌زند که در نوع خود عجیب است. مثل همین ماجرای صحبت‌های کنایه‌آمیز او درباره سرمربی تیم ملی ایران که بازتاب زیادی داشته است! در این شرایط، می‌توان ادعا کرد که شایعات ماه‌های گذشته درباره اختلاف میان سرمربی تیم ملی و برخی از بازیکنان صحت دارد و اگر این مشکلات برطرف نشود، دود آن به چشم فوتبال ایران خواهد رفت. مطمئناً به هر دو طرف این ماجرا نقدهایی وجود دارد ولی باید به نقش فدراسیون فوتبال هم اشاره کرد که باید آرامش را در تیم ملی حاکم کند. و در این شرایط خبر رسیده فدراسیون می خواهد آنها را آشتی دهد.
واکنش رسانه‌های پرتغالی
دراگان اسکوچیچ هفته پیش در بخشی از گفت‌وگوی خود با نشریه «وچرینجی لیست» چاپ زاگرب کرواسی گفته بود:«چیزی که فوتبال ایران در آن کمبود دارد و جای پیشرفت زیادی در آن می‌بینم، توانایی تاکتیکی است. آنها در کارهای تاکتیکی به اندازه کافی خوب نیستند اما وقتی بلندمدت به این قضیه نگاه می‌کنم، می‌توانند بیاموزند و سطح فوتبال‌شان بالاتر از این برود. اروپایی‌ها همیشه از نظر تاکتیکی منظم و مرتب بوده‌اند و از آنجا که ایران حالا بازیکنان بیشتری در تیم‌های اروپایی دارد، این امر به ‌آرامی در حال تغییر است.» موضوعی که با واکنش طارمی مواجه شد و او در توئیترش نوشت: «باید عرض کنم که بازیکنان ایرانی علاوه بر تکنیک فردی، جنگندگی و‌... از لحاظ دانش فوتبال و تاکتیک خیلی درک بالایی دارند، ولی متأسفانه مشکلات جایی دیگر است. زنده باد ایران» انتقاد طارمی باعث شد تا رسانه‌های پرتغالی این خبر را بازتاب دهند و ۳ روزنامه «اوژوگو»، «ابولا» و «رکورد» در خبرهای خود مشکلات داخلی تیم ملی ایران را منعکس کرده و از عنوان «طارمی پاسخ سرمربی ایران را داد» و «مشکل جای دیگری» است استفاده کرده‌اند.
آزمون: مسأله اسکوچیچ و طارمی یک سوءتفاهم است
سردار آزمون مهاجم تیم ملی درباره صحبت‌های اسکوچیچ و بعد از آن واکنش طارمی که جنجال‌آفرین شده، چنین صحبت‌هایی را با تسنیم مطرح کرد:«فکر می‌کنم موضوع آن طور که بازتاب پیدا کرد، نبود. متأسفانه این مسأله همیشه دردسرساز می‌شود که یکی از عواملش ترجمه مصاحبه‌های بازیکنان و مربیان در رسانه‌های غیرفارسی است. به طور مثال خود من هم بارها در روسیه به انگلیسی مصاحبه کردم که صحبت‌ها به روسی منتشر شده و بعد از ترجمه به زبان فارسی، می‌بینم اصلاً کلماتی که من گفتم در مصاحبه نیست و برگردان مصاحبه به 3 زبان، می‌تواند گاهی باعث سوءتفاهم شود. اسکوچیچ هم با رسانه‌های کروات مصاحبه کرده و فکر می‌کنم ترجمه آن به فارسی سوءتفاهم ایجاد کرده است.»
مهاجم زنیت ادامه داد:«پس از انتشار این صحبت‌ها، اسکوچیچ با من تماس گرفت و گفت مصاحبه‌ای که انجام داده، آن چیزی نبوده که بازتاب داشته و گفت اتفاقاً صحبت‌های مثبتی انجام داده است. شاید در رسانه‌های کرواسی صحبت‌های او طور دیگری منتشر شده و ترجمه صحبت‌های او از زبان کروات به فارسی و جابه‌جایی چند واژه باعث این سوءتفاهم شده است. در هر صورت، با چهار پنج بازیکن تیم ملی که اکنون در تیم نقش لیدر را دارند، باید به حفظ این آرامش کمک کنیم.»
سردار درباره اینکه خیلی‌ها می‌گویند اسکوچیچ نمی‌تواند با این بازیکنانی که در تیم ملی هستند کار کند و تکرار همین صحبت‌ها هم می‌تواند روی ذهنیت بازیکنان و حتی هواداران تیم ملی تأثیر بگذارد همچنین  نظر داد:«ببینید این صحبت‌ها همه به ضرر تیم ملی است و ما نباید خودزنی کنیم. ما همه ایراد داریم و بدون ایراد نیستیم. پس نباید آرامش خودمان را با این صحبت‌ها از بین ببریم. ما یک تیم هستیم و اکنون نیز همه باید برای صعود به جام جهانی تلاش کنیم و به هر شکل اکنون نیز در گروه‌مان صدرنشین شدیم ‌که نباید این فرصت را از دست بدهیم. من به تنها چیزی که فکر می‌کنم، موفقیت تیم ملی است. اینکه اکنون انتقاد می‌شود، نباید باعث شود که گذشته را فراموش کنیم. کسانی که می‌گویند کادر فنی تأثیری ندارند، فراموش نکنند ما، همین بازیکنان بودیم که زمان مارک ویلموتس به آن شکل نتیجه گرفتیم و تا آستانه حذف قرار گرفتیم. اینکه اکنون 10 امتیاز گرفتیم و صدرنشین جدول گروه‌مان هستیم، یعنی کادر فنی تأثیر خودش را گذاشته است. بازیکن و مربی ابزاری هستند که باید مکمل هم باشند و هیچکدام بدون هم موفق نمی‌شوند. همان‌طور که گفتم ما زمان ویلموتس همین نفرات بودیم که موفق نمی‌شدیم.»
مهدوی‌کیا: این تنش‌ها باید مدیریت شود
مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم امید و مشاور رئیس فدراسیون فوتبال هم درباره اختلاف به‌وجود آمده میان اسکوچیچ و طارمی گفت:«تیم ملی شرایط خوبی دارد و صدرجدول است. احتیاجی به تنش نداریم. باید آرامش تیم حفظ شود که به جام جهانی صعود کنیم و فدراسیون فوتبال باید تیم ملی را در آرامش پیش ببرد.» او در واکنش به اینکه اگر جای اسکوچیچ بود چه رفتاری با طارمی می‌کرد، چنین پاسخ داد:«مربی کارش را می‌کند. تیم هم نتایج خوبی گرفته است. در همه جای دنیا این تنش‌ها هست. باید مدیریت شود و آرامش تیم ملی بهم نخورد. تیم باید با آرامش کار کند و همه دست به دست هم دهند که با خیال راحت به جام جهانی صعود کند.» حسین کعبی بازیکن سابق تیم ملی در این باره گفت:«طارمی بچه خوب و فوتبالیست خوبی است ولی برای اینکه تیم ملی ضرر نکند بهتر است تمام تمرکزش را روی فوتبال و موفقیت تیم ملی بگذارد.» آندرانیک تیموریان کاپیتان اسبق تیم ملی هم در این باره چنین نظر داد:«حالا اتفاقی است که بین آنها افتاده و فکر می‌کنم باید صبورتر باشیم و الفاظی که نسبت به هم به کار می‌بریم افتاده‌تر باشد. این اتفاق قبلاً هم بوده است و چیز خاصی نیست.»
بــــرش
طارمی دونده‌ترین مهاجم لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۱
طارمی بعد از دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا رکوردی را به‌نام خود ثبت کرد. به‌گزارش نشریه «رکورد» پرتغال، طارمی در مجموع حضورش برای پورتو در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با ثبت 33 کیلومتر دوندگی به دونده‌ترین مهاجم لیگ قهرمانان تبدیل شد. طارمی در 3 بازی موفق شد برای پورتو یک گل به‌ثمر برساند و یک پاس گل بدهد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7754/14/589920/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها