دیگه چه خبر؟



گروسی: ایران غنی‌سازی مخفیانه ندارد

 خبر اول این که،  «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سفر قریب الوقوع خود به ایران خبر داد و تأکید کرد که چند هفته آینده برای تعیین سرنوشت مذاکرات برجامی وین، سرنوشت ‌ساز است. به گزارش فارس مدیرکل آژانس در مصاحبه با روزنامه امریکایی «واشنگتن‌پست» خبر داد که ایران در پاسخ به درخواست فوری وی، از او دعوت کرده است تا طی روزهای آینده با رهبران سیاسی جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار کند.
«واشنگتن‌پست» در این خصوص گزارش داد که توقف در روند برنامه بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران یکی از موضوعاتی است که «گروسی» قصد دارد در دیدار با مقام‌های ایرانی مطرح کند و در صورتی که این موضوع به‌صورت حل نشده باقی بماند، بازگشت به برجام، تقریباً غیرممکن خواهد شد. مدیر کل آژانس در این گفت‌وگو در خصوص آینده مذاکرات وین گفت که تمامی اعضای برجام از جمله انگلیس، آلمان، ‌روسیه و چین به همراه اتحادیه اروپا که نقش هماهنگ کننده را دارد و امریکا که به‌صورت یکجانبه از برجام خارج شده‌اند، به وی گفته‌اند در صورتی که نظام نظارتی آژانس در ایران به‌طور کامل احیا نشود، احیای برجام بسیار دشوار خواهد بود. «گروسی» با طرح مجدد این ادعا که ایران هنوز به سؤالات آژانس در خصوص اثرات اورانیوم غنی‌شده یافت شده در سه تأسیسات هسته‌ای خود پاسخ نداده، گفت: این امر به طور کلی به اعتبار بیانیه‌های ایران لطمه می‌زند زیرا طبق بخشی از توافق اولیه، ایران ملزم به اعلام تأسیسات و تجهیزات در برنامه هسته‌ای خود است.
مدیر کل آژانس همچنین در گفت‌و‌گویی دیگر با «مرکز استیمسون» تصریح کرد شواهدی از غنی‌سازی مخفیانه اورانیوم توسط ایران وجود ندارد.

آزادی ۲ راننده ایرانی بازداشت شده در باکو

 خبر دیگر اینکه، سخنگوی وزارت امور خارجه پنجشنبه از آزادی ۲ راننده ایرانی بازداشت شده در باکو خبر داد. به‌گزارش «ایران» سعید خطیب‌زاده در گفت‌وگویی با شبکه خبر اعلام کرد که ۲ شهروند ایرانی و ۲ راننده ایرانی که چندی پیش توسط پلیس جمهوری‌ آذربایجان بازداشت شده بودند بعد از رایزنی‌های وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک و بعد هم رایزنی تلفنی با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و کارهای اداری انجام شده، آزاد و تحویل سفارت جمهوری اسلامی ایران شدند. او یادآور شد: این تحولی که صورت گرفت، ان‌شاءالله در مسیر عادی‌سازی بیشتر شرایط است و امیدوارم همه کمک کنند ما شرایط عادی‌تری را در منطقه داشته باشیم. گمرک جمهوری آذربایجان نیز در بیانیه‌ای از آزادی این ۲ نفر در پی توافق حاصله بین ایران و جمهوری آذربایجان خبر داد. «شهرود نوروزی» و «جعفر برزگر» هم اکنون در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو در حال انجام کارهای اداری برای خروج از این کشور هستند.


سکته قلبی ضرغامی تکذیب شد

 دست آخر اینکه،خبر سکته قلبی عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تکذیب شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حسن میثمی مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبرها درباره سکته قلبی عزت‌الله ضرغامی را تکذیب کرد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7754/3/589881/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها