گفت‌وگوی کشاورزان با رئیس‌جمهوری



ادامه از صفحه اول
در این بازدید شماری از کارگران و مردم محل با حضور در کنار رئیس جمهوری، از نزدیک مشکلات و مسائل خود را مطرح کردند و پس از دستور رئیس جمهوری به استاندار و وزیران، با شعارهایی حمایت و پشتیبانی خود را از دولت نشان دادند.
دو دیدار برنامه‌ریزی نشده با روستاییان و عشایر
رئیس جمهوری در ادامه، با حضور در روستای «فتحعلی» از نزدیک و در فضای صمیمی با عشایر و کشاورزان این روستا دیدار و گفت‌و‌گو کرد. عشایر و کشاورزان نیز با ابراز خوشحالی از حضور رئیس جمهوری در منطقه، مشکلات و دغدغه‌های محلی و شخصی خود را در فضای صمیمی با رئیس جمهوری در میان گذاشتند.
رئیسی پس از شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات مردم روستای فتحعلی، به استاندار و وزیر جهاد کشاورزی دستور داد مشکلات آنان را پیگیری و حل کنند. رئیس جمهوری خطاب به مردم روستای فتحعلی، با قدردانی از تلاش کشاورزان و عشایر برای تولید محصولات کشاورزی و دامی گفت: دولت مصمم است با برنامه‌ریزی‌های مناسب صورت گرفته، به بهبود وضع کشاورزان منطقه و رفع مشکلات آنان اقدام کند.
به‌گزارش ایرنا، آیت‌الله رئیسی، پس از بازدید از دشت مغان نیز با عشایری که در مسیر بودند، دیدار و گفت‌و‌گو کرد. رئیس جمهوری پس از شنیدن مشکلات و دغدغه‌های مردم، خطاب به آنان اظهارکرد: شما مشکلاتی دارید، یکی از مشکلات اراضی است که باید به افراد صاحب حق برسد که بخشی از کار انجام شده و بخشی دیگر نیز باید انجام شود. مشکل دیگر، آب است که من از پروژه آبرسانی بازدید داشتم. بخش‌های مختلف این پروژه با پیشرفت ۷۶ و ۹۰ درصد همراه بوده است. در مجموع اگر همتی از سوی استاندار، وزارت نیرو و مسئولان منطقه انجام شود، آب بزودی وضعیت منطقه را متحول می‌کند که این کار هم شدنی است.
 بازدید از طرح شبکه آبیاری خداآفرین و راه‌آهن اردبیل
رئیس جمهوری همچنین از طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین بازدید و با گزارش مسئولان پروژه، در جریان میزان پیشرفت و دلایل تأخیر در بهره‌برداری از آن قرار گرفت.
او در این بازدید با اشاره به گزارش ارائه شده درباره عوارض تأخیر تکمیل این پروژه از جمله فرسودگی تأسیسات نصب شده در آن تأکید کرد: اگر در تکمیل این پروژه تأخیر شود، این تأسیسات از بین می‌رود. با فروش اموال مازاد دولت در استان و بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، باید اعتبارات تأمین شده تا هرچه سریعتر این پروژه تکمیل شود.
طرح شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین، ۷۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس گزارش ارائه شده، حدود دو سال است که رها شده و این موضوع باعث فرسودگی برخی تأسیسات آن شده است. اسکان ۱۰ هزار خانوار عشایری، درآمد سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال، ایجاد فرصت‌های اشتغال در منطقه و جلوگیری از مهاجرت مردم و افزایش تولیدات کشاورزی، باغی و لبنی از جمله اهداف این طرح است.
بازدید از پروژه راه‌آهن اردبیل که 16 سال از آغاز اجرای طرح می‌گذرد، دیگر برنامه رئیس جمهوری در این سفر بود.
رئیسی در این بازدید با بیان اینکه انتظار مردم استان اردبیل برای افتتاح راه‌آهن طولانی شده است، خواستار جدیت در تکمیل این پروژه شد که یکی از زیرساخت‌های استان محسوب می‌شود.
او با اشاره به نقش مهم حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بار و مسافر در این استان حاصلخیز و گردشگرپذیر گفت: امیدوارم تا یکسال آینده سوت قطار در ایستگاه راه‌آهن اردبیل به صدا دربیاید، هرچند مدیران پروژه، وعده نزدیک‌تری داده‌اند.
رئیس جمهوری درباره بازدیدها و دیدارهایش با مردم استان اردبیل هم گفت: ارتباط با مردم و اطلاع پیدا کردن از دیدگاه‌ها و خواسته‌های آنان برای من و همکارانم غنیمت است و امیدواریم ان‌شاءالله بتوانیم خواسته‌های مردم را دنبال و اجرا کنیم.
آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه در این سفر و سفرهای دیگر با افتتاح و کلنگ‌زنی به معنای آغاز یک پروژه مواجه نیستیم، گفت: ما با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه هستیم که مردم را به ستوه آورده است. در هر منطقه‌ای که می‌رویم می‌بینیم پروژه‌های نیمه‌تمام مردم را عصبانی کرده و امیدواریم بتوانیم در این سفرها برخی از انتظارات مردم را برآورده کنیم. عملیات اجرایی راه‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر، از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است.

بــــرش
ستاد احیای دریاچه ارومیه با شکل جدید فعال می‌شود

آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه با نمایندگان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در مجلس دیدار کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این دیدار که استانداران جدید این دو استان هم حضور داشتند ابتدا نمایندگان استان‌های آذربایجان شرقی و غربی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی به بیان مسائل و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود پرداختند و خواستار کمک و حمایت دولت برای حل این مشکلات شدند.
پس‌ از سخنان نمایندگان، رئیس‌جمهوری در سخنانی تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی نیمه تمام در نقاط مختلف کشور را اولویت اول دولت در استان‌ها دانست و گفت: در سفرهای استانی به‌ دنبال کلنگ زدن برای طرح‌ها و پروژه‌های جدید نیستیم و همه تلاش ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در حوزه‌های مختلف است تا به اشتغال جوانان و توسعه کشور کمک کند.
آیت‌الله رئیسی در پاسخ به دغدغه نمایندگان آذربایجان غربی درباره وضعیت دریاچه ارومیه و آثار و تبعات زیست محیطی ناشی از خشکسالی و کمبود آب در منطقه، گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه بزودی با شکل جدید فعال می شود تا با کمک نمایندگان، مدیران استان و دغدغه مندان کار را دنبال و اقدامات لازم را انجام دهد. وی در پاسخ به طرح موضوع خرید محصولات کشاورزان از سوی نمایندگان، گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان‌های مختلف از جمله سیب و انگور در ارومیه و خرما در استان‌های جنوبی از برنامه‌های دولت است و اعتقاد داریم باغدار و کشاورز نباید دغدغه و نگرانی از بابت فروش محصول خود داشته باشد.
رئیس‌جمهوری درباره اظهارات مطرح شده از سوی نمایندگان شهرستان‌های مرزی استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، بر ارتباط با همسایگان و تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری در مرزها از طریق بازارچه‌های مرزی تأکید کرد و گفت: در دولت برای ارتباط با ۱۵ کشور همسایه هیچ مشکلی نداریم و روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد.  اجازه نخواهیم داد صهیونیست‌ها ارتباط ما را با همسایگان  دچار اختلال کنند.
رئیس‌جمهوری همچنین با تأکید بر اینکه برای کسانی که به‌صورت قانونمند تجارت می‌کنند راه باید باز باشد، استانداران استان‌های مرزی را مکلف کرد راهکار مناسبی برای انتقال و مبادله کالا در مرزها از مسیر قانونی با اشراف دستگاه‌های اجرایی، تدوین و اجرایی کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7754/2/589874/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها