امام جمعه موقت تهران در اولین نماز جمعه پس از ماه‌ها وقفه:

سامانه مطالبه‌گری را حفظ می‌کنیم


نماز جمعه تهران پس از 20 ماه وقفه با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد. صفوف نمازگزاران با فاصله‌گذاری مناسب در حالی در دانشگاه تهران به هم پیوست که تب سنجی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده از جمله تدابیر بهداشتی پیش‌بینی شده بود. همچنین به مناسبت برگزاری این نماز در هفته وحدت سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه را «شیخ خالد ملا» رئیس مجمع علمای اهل سنت انجام داد و فریضه نماز جمعه به امامت حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران برگزار شد.
به‌گزارش ایرنا، امام جمعه تهران در جریان ایراد خطبه‌ها، حضور رؤسای قوا در بین مردم که به‌صورت صمیمی و بی‌تکلف انجام می‌شود را محبت‌آفرین، روحیه‌بخش، پیش‌برنده و تسهیل‌کننده دانست و گفت: ما در ستاد نمازجمعه 6 هزار مسأله کشور را پیش از تشکیل دولت شناسایی کردیم و اخیراً به خدمت رئیس‌جمهوری تقدیم شد و این سامانه مطالبه‌گری را حفظ می‌کنیم تا این مطالبات از طریق ائمه جمعه در دسترس مسئولان قرار بگیرد.
او در بخشی از خطبه‌ها به مناسبت ولادت پیامبر اسلام، مرز‌بندی در برابر جریان کفر، وحدت و عاطفه درونی در امت اسلام و حرکت بر مدار یاد خداوند متعال را سه راهبرد اساسی پیامبر برای جامعه اسلامی عنوان کرد و گفت: مسأله وحدت یک مسأله سطحی یا روش و تاکتیک نیست بلکه یک بنیاد و راهبرد و مبنا است. وقتی دشمنان هرروز برنامه‌ای دارند، متوجه می‌شویم این همه تأکید اولیای خدا بر وحدت چه اهمیتی دارد.
 حاج علی‌اکبری با بیان اینکه حضور جریان نفاق به نیابت از کفر نقاب‌دار درصدد طراحی و تولید فتنه برای به جان هم انداختن مؤمنین است، گفت: شناسایی جریان نفاق و مراقبت از حضور نفوذی‌ها نیازمند بصیرت است. این سرمایه بزرگ را تا پای جان نگه دارید و از دست ندهید. با پشتوانه تقوا بر حبل الهی و قرآن و عترت پیامبر چنگ بزنیم و صفوف خود را منظم کنیم. او در این باره افزود: جمهوری اسلامی براساس طبع محمدی(ص) خودش از آغاز تأسیس تاکنون مسأله وحدت درونی امت اسلامی را در دستورکار ویژه خودش قرار داد و با راهنمایی دو رهبر انقلاب، پرچمدار وحدت اسلامی در امت است.
امام جمعه موقت تهران سپس با بیان اینکه نمازجمعه اولین نهاد رعایت کننده و نهادی سربلند در هماهنگی با ستاد کرونا بود، یکی از بزرگترین خسارات کرونا را محدودیت مراسمات مذهبی دانست و گفت: در مبارزه با کرونا مجموعه نماز جمعه و ائمه جمعه خوش درخشیدند. البته تا 700 نمازجمعه گاهی در دوران کرونا داشتیم که هیچ تذکری نداشتیم و بخوبی با رعایت پروتکل‌ها برگزار شدند.
حاج علی اکبری در ادامه به تحلیل موجزی از رویدادهای بین‌المللی رخ داده در 20 ماه گذشته پرداخت و با اشاره به حوادث داخلی کشور در این مدت، گفت: نیروهای مسلح ما در خنثی‌سازی توطئه‌ها و افزایش توان بازدارندگی و انجام رزمایش‌ها خوش درخشیدند. شکل‌گیری یک مجلس انقلابی با رئیس جهادی، ادامه رویکرد تحولی و انقلابی با قوت و سرعت بیشتردر قوه قضائیه و تشکیل دولت انقلابی هم از توفیق‌های دیگر ملت بود و در این دو ماه امیدهای فراوانی را برانگیخته است و بویژه تعمیم واکسیناسیون و حضور در جمعه‌های خدمت را شاهد بودیم.
او با بیان اینکه رویکرد عدالت‌خواهی و فسادستیزی در دولت، مجلس وقوه قضائیه فعلی برای پیگیری یکی از آرمان‌های اصلی نظام بسیار مغتنم است، تأکید کرد: از مجلس تا دولت توقع است که این مراقبت‌ها صورت بگیرد و قوه قضائیه هم محکم و استوار با مفسدین با رعایت کامل موازین مقابله کنند و کمر مفسدین را باید بشکنند و کسانی که به اموال عمومی تجاوز کردند و به بیت‌المال آسیب زدند باید رهگیری شوند و از حلقوم آنها منابع ملی بیرون کشیده شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7754/2/589873/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها