در جلسه هیأت دولت مطرح شد

دستور رئیسی برای پیگیری بی ثباتی در بازار


رئیس جمهوری در آستانه هفته وحدت، با اشاره به اینکه هر فردی دانسته یا نادانسته اقدامی برخلاف وحدت انجام دهد، در زمین دشمن بازی کرده است، تأکید کرد که وحدت میان آحاد ملت مسلمان ایران از اقوام و مذاهب مختلف، نه تاکتیک، بلکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران است.
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، در جلسه روز گذشته هیأت دولت، با تبریک ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) و نیز گرامیداشت هفته وحدت، گفت: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت(ع) ایشان، رمز وحدت در عالم اسلام و جامعه بشری هستند.
رئیس جمهوری، وحدت در جهان اسلام را راهبرد جمهوری اسلامی ایران و تفرقه را راهبرد دشمن توصیف کرد و افزود: هر فردی دانسته یا نادانسته اقدامی برخلاف وحدت انجام دهد، در زمین دشمن بازی کرده است.
آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم وحدت در بین آحاد ملت مسلمان ایران از اقوام و مذاهب مختلف حفظ شود، گفت: این موضوع برای جمهوری اسلامی نه تاکتیک بلکه یک راهبرد است. البته این به معنای یکی شدن همه اقوام و مذاهب و افکار و گویش‌ها نیست، بلکه به معنای پرهیز از تفرقه‌افکنی و نگاه واحد به هدف راهبردی جمهوری اسلامی یعنی پیشرفت است.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت تدارک اماکن استقرار موقت کسانی که برای کارهای ضروری مثل درمان به شهرهای بزرگ از جمله تهران سفر می‌کنند اما سرپناهی ندارند، گفت: این مردم بندگان خدا و مستضعفان واقعی هستند که نه توان مالی دارند و نه زبانی برای بیان آن، از این‌رو باید برای آنان سرپناه مناسب در نظر گرفته شود.
رئیسی، همچنین با قدردانی از تلاش‌ها و فعالیت‌های معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امروز من و خانم خزعلی در جایگاه اجرایی نشسته‌ایم و دیگر ارائه پیشنهاد و توصیه از سوی ما پذیرفته نیست. از این‌رو معاونت امور زنان و خانواده با مشورت فرهیختگان و صاحبنظران برای حل مشکلات این حوزه بویژه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، راهکارهای اجرایی و عملیاتی ارائه کند.
رئیس‌جمهوری در ادامه با قدردانی از اقدامات وزارت جهاد کشاورزی در تأمین نهاده‌های دامی، گفت: لازم است در این زمینه اطلاع‌رسانی مناسبی بویژه به دامداران صورت گیرد.
 او با تأکید بر اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و دادگستری بیش از گذشته به قیمت کالاها حساسیت داشته باشند، گفت: مردم باید درباره تأمین معیشت و سفره خود احساس امنیت کنند و بی‌ثباتی در بازار چه ریشه در کم‌کاری بدنه دولت داشته باشد و چه ناشی از سوءاستفاده فرصت طلبان، باید پیگیری جدی و فوری شود.
رئیسی همچنین از وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه به‌دلیل اینکه برای دومین ماه متوالی زمینه پرداخت حقوق و تأمین هزینه‌های جاری دولت را بدون استقراض از بانک مرکزی فراهم کردند، قدردانی کرد و گفت: امیدوارم این رویه ادامه یابد تا گرفتار آنچه پیشینیان به آن مبتلا شدند نشویم و با استقراض از بانک مرکزی، باعث افزایش پایه پولی و نرخ تورم نشویم.
رأی اعتماد به استانداران منتخب همدان، گیلان و گلستان
در این جلسه اعضای دولت به علیرضا قاسمی فرزاد، اسدالله عباسی و علی‌محمد زنگانه به ترتیب به‌عنوان استانداران منتخب استان‌های همدان، گیلان و گلستان رأی اعتماد دادند.
رئیس جمهوری پس از رأی اعتماد هیأت وزیران به این استانداران، از آنان خواست برای انتخاب همکاران‌، بیش از همه نگاه و توجه‌تان به جوانان و نیروهای انقلابی و کسانی باشد که برای دفاع از انقلاب و ارزش‌ها آماده فداکاری هستند.
رئیسی، توجه به نیروهای ارزشی و انقلابی را شرطی مهم برای موفقیت در اداره امور دانست و گفت: برای انتخاب مدیران و همکاران‌ به هیچ وجه تحت فشار کسی قرار نگیرید، بلکه ملاک شما عدالت‌خواهی، فسادستیزی، توجه به مردم و دغدغه‌مندی افراد برای گره‌گشایی از زندگی مردم باشد.
او با اشاره به انتظارات مردم و جوانان انقلابی از دولت سیزدهم افزود: انتظار مردم این نیست که ما یک دوره مدیریتی صرفاً اداری را طی کنیم، بلکه انتظار دارند عقب‌ماندگی‌های گذشته در این دولت جبران شود.
آیت‌الله رئیسی تلاش برای جبران کاستی‌ها و عقب‌ماندگی‌ها را شرط رأی اعتماد مردم به دولت سیزدهم دانست و گفت: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم و حتی کسانی که به من رأی ندادند، برای حل مشکلات امید زیادی به این دولت بسته‌اند. اما یقین بدانید اگر این اعتماد و اقبال مردم با عملکرد گره‌گشای کارگزاران دولت همراه نشود، خیلی زود فضا تغییر خواهد کرد. رئیس جمهوری ضمن دستور به استانداران گلستان، همدان و گیلان برای تهیه هرچه سریع‌تر برش استانی برنامه‌های کلی دولت در استان محل مأموریت، اظهارکرد: خوب بودن افراد به تنهایی برای سپردن مسئولیت‌ها کافی نیست، هرچند در این دولت قرار نیست افراد ناصالح مسئولیت بگیرند، پس کسانی را برای مسئولیت‌ها انتخاب کنید که با مردم همراه و همدل باشند.
رئیسی وفای به عهد را شرط اساسی کارآمدی دولت دانست و تأکید کرد: هرگز وعده‌ای به مردم ندهید که امکانات و ظرفیت‌های موجود برای اجرای آن کافی نیست. دولت سیزدهم باید دولتی «صادق‌الوعد» باشد و اقدامات این دولت باید به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند دولت کارآمد است و وضعیت با گذشته تفاوت کرده است.
سابقه استانداران جدید
گفتنی است علیرضا قاسمی فرزاد که به‌عنوان استاندار جدید همدان از دولت رأی اعتماد گرفت، متولد ۱۳۴۵ در همدان و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مطالعات منطقه‌ای است. فرمانداری شهرستان دماوند، مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان و فرماندار شهرستان پاکدشت از سوابق کاری او است.
اسدالله عباسی، استاندار جدید گیلان نیز پیش از این به‌عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون توسعه و مدیریت منابع این وزارتخانه، نماینده مجلس در دوره‌های هفتم، هشتم و دهم و عضو هیأت رئیسه مجلس دهم و نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی فعالیت داشته است.
علی‌محمد زنگانه استاندار جدید گلستان متولد ۱۳۵۰ و دارای مدرک دکتری پزشکی و کارشناسی ارشد دوره عالی مدیریت بهداشت عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تهران و دکتری مدیریت از دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی تهران است.
مشاور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مشاور وزیر بهداشت، عضو ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و رئیس کارگروه مشارکت‌های بین بخشی و پویش‌های مردمی ستاد، قائم‌مقام رئیس سازمان بهزیستی کشور و معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این سازمان و دبیر ستاد کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه از جمله سوابق اجرایی و مدیریتی زنگانه است.

بــــرش

رئیس جمهوری در جلسه با اعضای جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد
عزم دولت برای استفاده از نظرات همه قشرها در پیشبرد امور کشور

سه‌شنبه شب، رئیس و اعضای جامعه روحانیت مبارز با حضور در نهاد ریاست جمهوری، با رئیس‌جمهوری دیدار و در آن بر همراهی و پشتیبانی خود با دولت سیزدهم تأکید کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هم در این دیدار با تأکید بر اهتمام دولت برای ارتباط نزدیک و صمیمانه با علما و فرهیختگان حوزه و دانشگاه، گفت: دولت مصمم است از دیدگاه‌ها و نظرات دلسوزانه همه قشرها بویژه روحانیون در پیشبرد امور کشور و رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم استفاده کند.
او با بیان اینکه دولت در کنار مقابله با کرونا و تلاش برای رفع مشکلات معیشتی مردم، اعتلای ارزش‌های فرهنگی و دینی جامعه را با جدیت پیگیری می‌‌کند، افزود: روحانیت همواره مورد اعتماد بوده و مردم همچنان برای رفع مشکلات خود به این جریان اعتماد دارند و باید از این اعتماد برای رفع دغدغه‌های مردم در بخش‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی استفاده کنیم.  رئیس جمهوری گفت: مصمم هستیم براساس بیانیه گام دوم انقلاب، در مسیر ایجاد تحول و شتاب در روند پیشرفت کشور حرکت کنیم.  آیت‌الله رئیسی افزود: به‌رغم همه مشکلات، آینده را بسیار امیدبخش می‌بینیم و مصمم هستیم با ایجاد گشایش‌های مختلف، شرایط مناسبی در وضع زندگی مردم ایجاد شود.
 در این دیدار آیت‌الله موحدی کرمانی و جمعی از اعضای جامعه روحانیت مبارز در سخنان جداگانه‌ای با تجلیل از روحیه انقلابی و مردمی آیت‌الله رئیسی در رسیدگی به مشکلات مردم و اداره امور کشور بر همراهی و پشتیبانی خود با دولت تأکید کردند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/1/589775/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها