فولاد و پرسپولیس آخرین بازی هفته اول

ماکت سوپرجام


حامد جیرودی/ هفته اول از فصل جدید لیگ برتر فوتبال کشور که دیروز با انجام 3 مسابقه دیگر ادامه پیدا کرد، فردا با برگزاری یک دیدار دیگر به پایان می‌رسد که طی آن فولاد و پرسپولیس از ساعت 18 در ورزشگاه شهدای فولاد اهواز به مصاف هم می‌روند. فولاد قهرمان جام حذفی و پرسپولیس قهرمان لیگ بیستم که قرار بوده و هست که بازی سوپرجام را برابر هم برگزار کنند ولی این دیدار به‌دلیل مخالفت دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی جهت برگزاری اردو و بازی‌های ایران به تعویق افتاده و هنوز هم زمان دقیق برگزاری آن اعلام نشده است. با این حال و طبق قرعه‌کشی مسابقات، این 2 تیم باید در هفته اول به مصاف هم بروند که این دیدار را به نوعی می‌توان ماکت قهرمانی در سوپرجام عنوان کرد.
سرخپوشان اهوازی در حالی فصل جدید را آغاز می‌کنند که پس از قهرمانی در جام حذفی، جواد نکونام که با فولادی‌ها روی سکوی ششم لیگ قرار گرفته بود، از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد. در کنار آن هم تغییرات مدیریتی در فولاد رخ داد و با کناره‌گیری سعید آذری از مدیرعاملی این باشگاه، حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل اسبق پرسپولیس به‌عنوان مدیر جدید باشگاه فولاد انتخاب شد. در این بین عبدالله ویسی بازیکن و سرمربی سابق فولاد، دوباره هدایت این تیم را بر عهده گرفت و خواکین آلبرتو، مربی اسپانیایی و دستیار سابق گابریل کالدرون در پرسپولیس که به مغز متفکر این تیم معروف شده بود، به‌عنوان دستیار ویسی به کادرفنی فولاد اضافه شده است. ولی اتفاق دیگری که افتاد این بود که بازیکنان سرشناس فولاد مانند محسن فروزان، زبیر نیک نفس، عارف آقاسی، حسین ابراهیمی و فرشاد احمدزاده هم از این تیم جدا شدند و چون پنجره نقل و انتقالاتی فولاد هم بسته بود، این تیم نتوانست فعالیت رسمی برای جذب بازیکن داشته باشد. هرچند که این تیم بازیکنانی مانند صالح حردانی و لوسیانو پریرا را دارد که در نهایت به استقلال نرفتند و در فولاد ماندند و بازیکنی مانند ساسان انصاری هم در کنارشان بازی می‌کند. این تغییرات نشان می‌دهد که فولاد تیمی متحول شده است و باید دید می‌تواند همچنان یکی از تیم‌های سرسخت و مدعی لیگ باشد یا خیر. البته فولاد در بازی دوستانه هفته قبلش برابر صنعت نفت 2-1 بازنده شد ولی ابراهیم میرزاپور مربی دروازه بان‌های این تیم معتقد است فولادی‌ها بهترین تیم را روانه مسابقات خواهند کرد.
در مقابل شاگردان یحیی گل محمدی در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که با شکست 3-0 مقابل الهلال عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرونده بازی‌های فصل گذشته‌شان بسته شد و حالا با این امید پا به لیگ برتر گذاشته‌اند که بتوانند به ششمین قهرمانی پیاپی‌شان در این رقابت‌ها دست پیدا کنند. کاری که هر دوره سخت‌تر از دوره قبل به نظر می‌رسد و قرمزها با آمادگی بهتری باید پا به لیگ بیست و یکم بگذارند اما در بازی با الهلال، غیبت بازیکنان جدا شده‌ای مانند محمدحسین کنعانی زادگان، احمد نوراللهی و شهریار مغانلو در ترکیب پرسپولیس مشهود بود و سرخ‌ها نتوانستند آن طراوت و شادابی همیشگی‌شان را داشته باشند و بازیکنان جدید و جایگزینی مانند رضا اسدی هم نتواستند خودی نشان دهند و در این شرایط، یحیی درخواست جذب بازیکنان خارجی و جدید را داده و در حالی که پنجره پرسپولیس به خاطر شکایت کالدرون بسته است، باید دید مسئولان این باشگاه می‌توانند پول سرمربی آرژانتینی اسبق خود را بدهند و بازیکنان مورد نظر گل محمدی را جذب کنند یا خیر. نکته دیگر درباره پرسپولیس بحث شرایط روحی و روانی این تیم است و باید دید پس از باخت سنگین هفته قبل، آیا آنها خود را برای بازی‌های لیگ برتر و دیدار با فولاد بازیابی کرده‌اند یا خیر. البته پرسپولیس هنوز هم یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ به شمار می‌رود و بازیکنانی مانند مهدی ترابی، امید عالیشاه، عیسی آل کثیر و... را دارد که می‌توانند در هر مسابقه خطرناک ظاهر شوند.
فولاد و پرسپولیس، تاکنون 38 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که 17 برد برای پرسپولیس و 10 برد هم برای فولاد به دست آمده و 11 بار هم بازی دو تیم مساوی شده است. آخرین دیدار این دو تیم بازی برگشت فصل گذشته بود که در اهواز و با تساوی بدون گل به پایان رسید. در این بازی‌ها پرسپولیس 49 گل و فولاد 35 گل زده‌اند.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7753/1/589774/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها