اخبار


توضیح فرمانده ناجا درباره برخورد پلیس با یک زن :
بازرسی ناجا در حال بررسی ماجراست

گروه حوادث/ فرمانده ناجا درباره فیلمی که از برخورد پلیس با یک خانم در فضای مجازی منتشر شد توضیحاتی ارائه کرد.
سردار حسین اشتری در یک برنامه تلویزیونی گفت: بازداشت این خانم مربوط به حجاب نبوده است البته موضوع در بازرسی نیروی انتظامی در حال بررسی است که نتیجه آن بزودی مشخص می‌شود.
وی در ادامه افزود: اغلب، تصاویری در فضای مجازی درباره کیف قاپی یا ناهنجاری‌های دیگر پخش می‌شود که پس از پخش این تصاویر بیش از ۹۵ درصد مجرمان شناسایی و دستگیر می‌شوند اما نتوانسته‌ایم این موضوع را اطلاع‌رسانی کنیم که مجرم دستگیر و مجازات شده است. اطلاع‌رسانی در این زمینه افزون بر ایجاد آرامش برای مردم موجب ترس مجرمان خواهد شد.سردار اشتری افزود: به‌عنوان نمونه در محور کرج - قزوین موتورسواری ،خودروی ۲۰۶ یک خانم را متوقف و زیورآلات آن را سرقت کرد که کمتر از ۴۸ ساعت سارق دستگیر شد اما فیلم دستگیری سارق منتشر نشد. کسانی که در فضای مجازی فعالند برخورد پلیس با مجرمان را برای آرامش بیشتر مردم منتشر کنند.فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه توان کشف وقوع جرم در پلیس افزایش یافته است افزود:​ ممکن است سرقت افزایش داشته باشد اما کشفیات نیز بیشتر شده است.

ردپای دوست قدیمی در قتل مرد طلاساز

گروه حوادث/ با گذشت 10 روز از مرگ مرموز یک راننده تاکسی در کارگاه طلاسازی دستور بازداشت دوست قدیمی مقتول به‌عنوان تنها مظنون این جنایت صادر شد.
به‌گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، رسیدگی به این پرونده با اعلام کشف جسد مردی 51 ساله در یک کارگاه طلاسازی به مأموران کلانتری 109 بهارستان آغاز شد. برادر مقتول که پزشک عمومی است و جسد را پیدا کرده بود به مأموران گفت: برادرم، حجت، راننده تاکسی بود و در کنار آن طلاسازی هم انجام می‌داد. امروز قرار بود برای طلاسازی به این کارگاه بیاید. این محل یک خانه قدیمی است که یک سمتش کارگاه کیف‌سازی و سمت دیگر آن کارگاه طلاسازی است. وقتی دیدم به تلفن هایم پاسخ نمی‌دهد، به کارگاه آمدم اما در کارگاه قفل بود. با دیدن خودروی برادرم در نزدیکی کارگاه مطمئن شدم که او اینجاست. از پنجره هواکش داخل را نگاه کردم و جسد برادرم را دیدم. بلافاصله با اورژانس و پلیس تماس گرفتم.
معاینات متخصصان پزشکی قانونی نشان می‌داد که مرد میانسال با شلیک سه گلوله به قفسه سینه و کتف به قتل رسیده است. همچنین در ادامه بررسی‌ها مشخص شد که 100 گرم طلایی که مرد طلاساز در اختیار داشت به سرقت رفته بود.
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد حجت، یک دوست قدیمی به‌نام خسرو دارد که او هم طلاساز است. با این احتمال که شاید او از این جنایت با خبر باشد از او خواسته شد تا برای تحقیقات به محل قتل بیاید. اما وقتی خسرو، در محل حادثه حضور یافت به بازپرس جنایی گفت: من و حجت از 30 سال قبل دوست و همکار بودیم. روز حادثه ساعت 4 بعد از ظهر به کارگاه سر زدم و بعد از دقایقی آنجا را ترک کردم. اما من به فردی مشکوک هستم و احتمال می‌دهم که او در این ماجرا نقش داشته باشد. باجناق حجت برای مرد جوانی وام گرفته بود و مقداری از پول وام را پیش خود نگه داشته بود. از آنجا که حجت واسطه مرد جوان و باجناقش بود با هم اختلاف پیدا کرده بودند.
اما بازپرس جنایی که متوجه تناقض گویی‌ها و اضطراب خسرو شده بود به وی مشکوک شد. در ادامه نیز مشخص شد خسرو بر خلاف اظهارات خودش ساعت 8 شب به کارگاه رفته و تنها کسی است که به غیر از مقتول کلید کارگاه طلاسازی را دارد.اظهارات متناقض و مدارکی که در ادامه بررسی‌ها به‌دست آمد احتمال دست داشتن او در جنایت را مطرح کرد. بدین ترتیب به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، خسرو بازداشت شد و در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.

قرص برنج قاتل خاموش

گروه حوادث/ آمار قربانیان مسمومیت در 5 ماهه نخست امسال نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته در حالی 4/6 درصد افزایش داشته است که مسمومیت با قرص برنج در صدر مواد کشنده قرار گرفته است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، تلفات مسمومیت که شامل مواردی همچون مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، مسمومیت دارویی و یا مسمومیت با سم (قرص برنج، سیانور، سرب و...) است، در پنج ماهه نخست سال‌جاری منجر به مرگ ۹۷۲ نفر شده که بیشترین آن با ۵۶۹ فوتی مربوط به مسمومیت با سم بوده است. آمار تلفات مسمومیت در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۴.۶ درصد افزایش یافته است.
آمار تلفات مسمومیت با قرص برنج که بیشترین میزان تلفات ناشی از سم را در برمی‌گیرد، در پنج ماهه امسال ۴۲۸ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد بیشتر شده است. از این تعداد فوتی با قرص برنج، ۲۸۳ نفر مرد و ۱۴۵ نفر زن بودند.
دکتر مریم اخگری رئیس گروه کنترل و تضمین کیفیت دفتر امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور، با اشاره به ساختار شیمیایی این سم مهلک گفت: قرص برنج ماده‌ای است که با ساختار شیمیایی فسفید آلومینیوم برای از بین بردن شته داخل برنج بویژه در استان‌های شمالی کشور استفاده می‌شود، اما به خاطر خطراتی که این ماده ایجاد می‌کند و نیز مرگ‌هایی که به‌دنبال داشته وزارت بهداشت ایران واردات این ماده را ممنوع کرد.وی با تأکید بر اینکه نباید از فسفید آلومینیوم یا زینک فسفید به‌عنوان آفت‌کش برنج و جونده‌کش استفاده کرد چرا که استنشاق آن هم موجب مرگ می‌شود، خاطرنشان کرد: در یکی از استان‌های شمالی کشور پرونده‌ای داشتیم که در یک انبار حجمی از برنج نگه داشته می‌شد و صاحب آن نیز برای جلوگیری از آفت برنج داخل آن قرص برنج فسفید آلومینیوم قرار داده بود.ظاهراً این فرد میهمانانی داشته که به‌دلیل نبود جای کافی در منزل تعدادی از آنان را برای خواب به انبار آورده و آنجا خوابیده بودند اما متأسفانه همه این افراد به‌دلیل استنشاق گاز متصاعد شده از قرص برنج موجود در انبار دچار مسمومیت شده و جان باختند.
دکتر اخگری ادامه داد: در پرونده‌ای دیگر نیز در یکی از استان‌های جنوبی کشور فردی برای از بین بردن حشرات خانه‌اش با این تصور اشتباه که قرص برنج آنها را نابود می‌کند، حدود ۷۰ قرص برنج را دور خانه‌اش چیده بود و به همراه خانواده از خانه خارج شده بود، اما متأسفانه این گاز از طریق دریچه‌های کولر در ساختمان پخش شده و موجب مسمومیت و مرگ ساکنان آن ساختمان شده بود.
این کارشناس آزمایشگاه تأکید کرد: به هیچ وجه موادی مثل ضد یخ، انواع سموم، شوینده و داروها را از ظرف اصلی خارج نکنید و بویژه آنکه در ظروف مواد خوراکی نریزید چرا که این کار موارد زیادی از مرگ و مسمومیت را به‌دنبال داشته است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7750/17/589564/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها