رئیس سازمان رسانه‌ای «اوج» در نشستی مطرح کرد:

سال گذشته بیش از 90 میلیارد تومان درآمد داشتیم


گروه فرهنگی: احسان محمدحسنی رئیس سازمان رسانه‌ای «اوج» صبح روز یکشنبه در نشستی با اهالی رسانه با اشاره به چابکی این سازمان از جهت نیرو و حتی نخریدن تجهیزات، گفت: «در10سالگی اوج باید از کسانی که به مجموعه اعتماد کردند تشکر کنم. فرماندهان عالی و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب ما را دلگرم کردند.»
رئیس سازمان رسانه‌ای اوج در ادامه با اشاره به‌ویژگی‌های این سازمان گفت:«اوج در سال ٩٠ و بعد از نزدیک به دو سال بررسی و مطالعه تأسیس شد. ما دو سال تمام عملکرد دستگاه‌های رسمی فرهنگی کشور را به دقت بررسی کردیم و به طرحی رسیدیم که مجموعه‌ای خارج از ساختارهای رسمی نیاز به تأسیس است. هیچ‌کدام از همکاران اوج کارمند رسمی هیچ نهاد خاصی نیستند و نیروهای آزاد هستند.»
محمدحسنی گفت: «ویژگی اول این است که ستاد کم عده و چابک دارد. مشکلی که سازمان‌های رسمی مثل صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارند این است که حجم نیروی انسانی و هزینه‌های جاری آنقدر زیاد است که امکان تولید و نفس کشیدن ندارند.»
او افزود: «این سازمان‌ها چشم بر هم می‌زنند باید حقوق چند میلیاردی کارکنان را فراهم کنند. اوج در طول این ۱۰ سال با یک ستاد کم‌عده نزدیک به ۱۱۰ نفر، فعالیت می‌کند و سعی کردیم این موضوع را حفظ کنیم. طی این ١٠ سال تلاش کردیم اجازه فربه شدن را از جهت تعداد نیرو و حتی تجهیزات ندهیم. برای اوج هیچ وقت تجهیزات خریداری نکرده‌ایم. هر چه درآمد داشتیم در تولید سرمایه‌گذاری کردیم. این سازمان در سال ۹۰ با ۵۰۰ میلیون تومان بودجه راه‌اندازی شد. اولین کمکی که با افتخار از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتیم، کار را شروع کردیم.»
محمدحسنی ادامه داد: «سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد تومان کمک دریافت کرده و بیش از ٩٠ میلیارد تومان درآمد داشتیم که بخشی از این درآمد در خارج از کشور است. همچنین سال گذشته سریال آقازاده را به یک پلتفرم فروختیم، فیلم به وقت شام را هم در کره ۱۰۰ هزار دلار و در تایوان 700 هزار دلار فروختیم که تنفسی برای ما ایجاد کرد.»
او با بیان اینکه در سازمان اوج چند اصل کلی داریم، گفت: «خطوط قرمزهایی هم داریم که ذیل شعار «ادب از که آموختی…» به آنها رسیده‌ایم. یعنی گشتیم ببینیم در فلان دستگاه فرهنگی چه ایراداتی وجود داشته و سعی کردیم آنها را نداشته باشیم و آن خطاها را مرتکب نشویم. یکی از آن خطاها ورود بی‌محابا به فعالیت‌های اقتصادی است.»
رئیس سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج، ادامه داد: «برخی دستگاه‌ها انحصار خودرو، سیگار و غیره داشتند؛ اما این برای ما خط قرمز است و وارد نشده‌ایم. تا این گروه حضور دارد وارد نمی‌شویم. ورود به ستادهای انتخاباتی دوره‌های مختلف هم آسیب بوده است که از آن هم پرهیز کرده‌ایم.»
او با تأکید بر اینکه سومین خط قرمز هم این است که بخشی از هویت اوج دیده‌بانی و مطالبه گری است، افزود: «روزی در اینجا فیلمی ساخته شد که در آن فیلم تذکر داده شد بترسید از روزی که کشتی سوراخ شود. آن زمان هنوز حوادث دی و آبان رخ نداده بود. ما هم به‌عنوان صاحب رسانه می‌توانیم خطرهایی را پیش‌بینی کنیم. آن موقع بادیگارد ساخته و تذکر داده و گفته شد باید شخصیت نظام را از شخص تفکیک کنیم. خیلی افراد اقداماتی کرده‌اند که متأسفانه به پای نظام نوشته شد. اوج دیده‌بان و مطالبه گر است.»
محمدحسنی گفت:«زمانی که بحث اعتراضات مردمی مطرح شد با افتخار خروج را ساختیم و موضوع اعتراض را روی پرده آوردیم. زمانی که کشور درگیر تهدید داعش بود، داعش تا چهل کیلومتری ایران آمده بود در آن زمان به سفارش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، وارد موضوع شدیم و سریال پایتخت پنج، فیلم سینمایی به وقت شام و نزدیک به 200  اثر مستند را ساختیم. به وقت شام یکی از پرفروش‌های آن سال شد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7750/19/589486/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها