اخبــــار


استاندار جدید تهران معارفه شد

«محسن منصوری» که روز یکشنبه هفته جاری رأی اعتماد هیأت دولت را برای استانداری تهران دریافت کرده بود، با حضور وزیر کشور به عنوان یکی از جوان‌ترین استانداران کشورمان معارفه و جایگزین انوشیروان محسنی بندپی شد.
به گزارش ایرنا، منصوری در جلسه معارفه و آغاز به کار خود با بیان اینکه استان تهران با ۱۴ میلیون جمعیت دارای ظرفیت‌های مختلف است و در گام دوم انقلاب باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد، گفت: یک رویکرد مهم مدیریتی گام دوم انقلاب یک مدیریت پرتحرک در حضور در میدان و مردم است و از این ابزار و مأموریت مهم مدیریتی باید مشکلات را مرتفع کرد. استاندار تهران با بیان اینکه مشکلات استان را باید در داخل و با ابتکار خلاقانه جامعه دانشگاهی حل کنیم، ادامه داد: باید میز خدمت را در حاشیه مردم، در بین مردم و در شهرستان‌ها مستقر کنیم و هم پراکنی در بین ارکان اجرایی را باید از بین ببریم. گفتنی است که استاندار جدید تهران متولد خرداد ۱۳۶۳ در شهرستان ورامین و دارای مدرک کارشناسی مکانیک (گرایش ساخت و تولید) از دانشگاه شهید رجایی تهران و کارشناسی ارشد مدیریتی آموزشی از دانشگاه تهران است. او  پیش از این عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مدیرعامل و نایب رئیس هیأت مدیره بنیاد علوی و مدیرعامل و عضو مؤسس و هیأت مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی بوده است. در سابقه کاری استاندار جوان تهران همچنین مشاور نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ورامین، مشاور استاندار تهران، معاون حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش و مدیر دفتر همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه و دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور به چشم می‌خورد.
وزیر کشور هم در این مراسم با تأکید بر اینکه تهران هویت و الگوی ایران است، تأکید کرد:  باید با اقدامات جدی این کلانشهر را به یک شهر پیشرو تبدیل کنیم. احمد وحیدی گفت:  تهران در بخش آسیب‌های اجتماعی با مشکلاتی روبه‌رو است و باید با کار و تلاش جهادی این کلانشهر را شهری بدون و یا با حداقل مشکل تبدیل کنیم.
به گزارش ایرنا، وزیر کشور پایتخت را  یکی از مراکز و گلوگاه‌های مهم تمدن اسلامی توصیف کرد و با بیان اینکه این کلانشهر جایگاه خاصی در تحقق انقلابی و استقرار آن دارد، افزود: اگر از سنگرگاه دشمن صحبت کنیم تهران در مرکز سنگرگاه قرار دارد که معطوف به اهل بیت(ع) است.
او با بیان این اعتقاد که تهران زیر چتر حرم عبدالعظیم حسنی(ع) و امامزاده صالح (ع) در امن و امان است، گفت: تهران شهری‌ است با هزاران امید که همه توجهات به این نقطه متمرکز شده است ومسئولان باید طوری که شایسته است استان را بیارایند تا  دارای کمترین معضل اجتماعی باشد. وحیدی با بیان اینکه پایتخت به عنوان مهمترین الگوی اجتماعی، اقتصادی در کشور به شمار می‌آید، گفت: بخش بزرگی از مشکلات در استان مربوط به حاشیه نشینی است که باید محرومیت‌زدایی شود.
او با یادآوری اینکه استاندار و شهرداران جدید دو مدیر جوان با نگاه‌های نو هستند که در کنار هم می‌توانند مشکلات و کاستی‌های موجود را با سرعت برطرف کنند و الگوی دیگر استان‌ها باشند، گفت: با استفاده از حکمرانی و الگوی اجتماعی اجازه ایجاد مسائل امنیتی را ندهیم.

گفت‌و‌گوی وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان برای ترمیم مناسبات

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی تلفنی با همتای آذربایجانی خود تأکید کرد که دو کشور باید مانع سوءتفاهم در مناسبات فی‌مابین شوند و شایسته است بسرعت روابط خود را در مسیر درست و رو به رشد ادامه دهند.
به‌گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در گفت‌و‌گو با «جیحون بایراموف» که پیرامون بررسی آخرین تحولات دوجانبه انجام شد، با تأکید بر ضرورت احترام متقابل و استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها، یادآور شد: توقع تهران این است که مشکل تردد ترانزیتی کامیون‌ها مرتفع شود. وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به عمق روابط دو ملت و دو کشور، افزود: تهران و باکو دشمنانی دارند و طرفین نباید به دشمنان فرصت اختلال در مناسبات بین دو کشور را بدهند و نگرانی‌ها را باید از طریق گفت‌وگو و همکاری حل و فصل کنند. بایراموف نیز در این مکالمه تلفنی رابطه کشورش با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه خواند و بر حل‌وفصل مشکلات از طریق گفت‌وگو و در فضایی آرام و صمیمانه تأکید کرد. او پیشنهاد کرد، مقام‌های گمرک دو کشور برای حل مشکلات ترانزیت کالاهای ایرانی گفت‌وگو کنند. وی همچنین بر پیگیری آزادی دو راننده کامیون ایرانی تأکید کرد. وزرای امور خارجه دو کشور در این گفت‌وگو همچنین از یکدیگر برای سفر به تهران و باکو دعوت کردند.

نگرانی رسانه صهیونیستی از بهبود روابط تهران-ریاض

یک روزنامه صهیونیستی در گزارشی تحلیلی با اشاره به نشانه‌های بهبود روابط ایران و عربستان نوشت: برقراری مجدد روابط میان تهران و ریاض در حقیقت پایان ائتلاف عربی تحت رهبری اسرائیل علیه ایران خواهد بود.
به گزارش ایسنا، روزنامه‌ هاآرتص در گزارش تحلیلی خود نوشت: اگر رایزنی‌ها میان مقامات ایران و عربستان منجر به آشتی و مصالحه دو کشور شود، باقی کشورهای عربی، بویژه در حاشیه خلیج (فارس) به سرعت این مسیر را دنبال خواهند کرد. در این صورت خاورمیانه به یک مکان بسیار متفاوت تبدیل خواهد شد و جایگاه اسرائیل در آن نیز متفاوت خواهد بود.
هاآرتص با اشاره به اینکه رژیم اسرائیل به میزان زیادی خود را عضو غیر رسمی  این ائتلاف ضد ایران می‌دانست و به آن اتکا کرده بود، به رویکرد دولت کنونی امریکا درقبال خاورمیانه و تمایل آن برای کاهش حضور در منطقه اشاره کرد و نوشت: صاحبنظران سعودی اینگونه توضیح می‌دهند که پادشاه عربستان دریافته است که دیگر نمی‌تواند به ایالات متحده متکی باشد، بنابراین می‌بایست روابط استراتژیک خود را تغییر دهد و جایگاه خود در خاورمیانه را مجدداً مشخص کند. این روزنامه همچنین نوشت: تجدید روابط ایران و عربستان ضربه‌ای بزرگ برای اسرائیل خواهد بود. نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل نه تنها بر سر مذاکرات هسته‌ای با ایران و توافقی که واشنگتن به دنبالش است با جو بایدن رئیس جمهوری امریکا اختلاف نظر اساسی دارد، بلکه حباب یک ائتلاف عربی ضد ایرانی که نخست وزیر نتانیاهو بشدت روی آن حساب باز کرده بود، در حال ترکیدن است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7747/2/589141/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها