رایزنی‌های رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاکستان

گفت‌وگوی باقری با عمران خان درباره تحولات منطقه



رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان در دیدارهای جداگانه با رئیس ستاد مشترک ارتش و همچنین فرمانده ارتش پاکستان در مورد تحولات منطقه‌ای، اوضاع افغانستان بویژه تحکیم مناسبات نظامی-دفاعی میان دو کشور و تقویت امنیت مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان رایزنی کرد. هیأت بلندپایه نظامی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، شامگاه سه‌شنبه برای انجام سفر رسمی وارد پاکستان شده و مورد استقبال مقامات نظامی این کشور قرار گرفته بود.
شامگاه سه‌شنبه سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در بدو ورود به پایگاه هوایی «نورخان» در اسلام‌آباد در گفت‌و‌گو با ایرنا با تأکید بر ارتباطات عمیق و گسترده با پاکستان و رشد قابل توجه این مناسبات طی سال‌های اخیر، گفت: تعاملات نظامی و دفاعی میان دو کشور با پیشرفت‌های بیشتری همراه خواهد شد. وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران و پاکستان ارتباطات عمیق و گسترده‌ای دارند بویژه اینکه در سال‌های اخیر شاهد همکاری‌های فراوانی در مرزهای مشترک بودیم و اکنون به جهت امنیت مرز به وضعیت بسیار بهتری نسبت به گذشته رسیده‌ایم.
صبح دیروز چهارشنبه، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر رسمی خود به پاکستان با ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش این کشور در شهر «راولپندی» دیدار کرد. به گزارش ایرنا، پیش از شروع نشست رسمی، سردار باقری با حضور در جایگاه نمادین شهدا در مقر فرماندهی ارتش ضمن ادای احترام به فداکاری‌های نیروهای مسلح پاکستان در مبارزه با تروریسم، دسته گلی را نثار جایگاه شهدا کرد. پس از مراسم استقبال، هیأت‌های بلندپایه نظامی ایران و پاکستان وارد مذاکرات رسمی شدند. سردار سرلشکر محمد باقری و ژنرال باجوا تازه‌ترین تحولات روابط دوجانبه ایران و پاکستان، مناسبات دفاعی، تحولات منطقه‌ای از جمله افغانستان را مورد بررسی قرار دادند. آنان با ابراز اطمینان نسبت به روند رو به رشد تعاملات نظامی، امنیتی و مرزی دو کشور همسایه طی سال‌های اخیر، مصمم به پیشبرد این تعاملات شدند.
روز گذشته همچنین سردار باقری در دومین نشست کاری خود با ژنرال «ندیم رضا» رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار هیأت‌های بلندپایه نظامی ایران و پاکستان، «سید محمدعلی حسینی» سفیر کشورمان در پاکستان و سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی ایران در پاکستان حضور داشتند. سردار باقری و ژنرال ندیم رضا طیف گسترده‌ای از مناسبات دوجانبه ایران و پاکستان در حوزه‌های دفاعی، امنیتی، نظامی، مرزی و تحولات منطقه‌ای از جمله اوضاع افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. طرفین بر تمایل و عزم جدی یکدیگر برای تحکیم این مناسبات و گسترش همکاری‌های دوجانبه میان نیروهای مسلح ایران و پاکستان تأکید کردند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان طی دیداری بر لزوم تحکیم روابط دوجانبه در حوزه‌های مختلف از جمله امنیت مرزی و همکاری‌های دفاعی تأکید کردند.
نخست وزیر پاکستان در این دیدار که عصر دیروز انجام شد با یادآوری دیدار ماه گذشته خود با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس سران شانگهای در دوشنبه، بر تعهد دولت پاکستان برای تعمیق روابط با ایران به ویژه در بخش‌های مرزی، اقتصادی، نظامی و امنیتی تأکید کرد. سرلشکر باقری نیز با اشاره به رایزنی‌های مهم دیروز خود با فرمانده ارتش و رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان، تقویت همکاری‌های نزدیک میان دو همسایه را که طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت قابل توجهی در روابط از جمله در امنیت مرزی بوده‌اند، ضروری دانست. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و نخست وزیر پاکستان سپس پیرامون آخرین تحولات امنیت منطقه‌ای، جهان اسلام بویژه وضعیت افغانستان تبادل نظر کردند. عمران‌خان تأکید کرد که بحران افغانستان هرگز راهکار نظامی نداشته و باید با مشارکت تمامی گروه‌های داخلی این کشور یک دولت فراگیر تشکیل شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7747/2/589140/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها