دستور ویژه رئیس قوه قضائیه برای پیگیری مطالبات حقوقی- اجتماعی نابینایان


رئیس قوه قضائیه ضمن موافقت با تشکیل دفتر و کارگروه‌های ۴ نفره در مراکز استان‌ها برای پیگیری و حل و فصل مشکلات حقوقی و قضایی نابینایان قبل از ورود به دادگاه، برای رفع موانع حقوقی مشارکت اجتماعی نابینایان، دستورات ویژه‌ای صادر کرد.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای در دیدار روز گذشته‌اش با جمعی از نابینایان کشور که به مناسبت «روز جهانی عصای سفید» انجام شد، با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در سال ۸۳ که در سال ۹۷ به قانون حمایت از حقوق معلولان ارتقا یافت و از سال ۹۸ در کشورمان اجرایی شده، خواستار توجه همه دستگاه‌های اجرایی به این قانون شد.
محسنی اژه‌ای با اشاره به وظیفه سازمان بازرسی کل کشور برای نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور، از رئیس این سازمان خواست که فصل به فصل و ماده به ماده و تبصره به تبصره قانون مذکور را مورد بررسی قرار دهد تا مشخص شود چه میزان از این قانون و چگونه اجرا شده است. او از نماینده تام‌الاختیار قوه قضائیه در کمیته نظارت بر اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیز خواست که بررسی و اعلام نماید که این کمیته تاکنون چند جلسه برگزار کرده و چه دستاورد‌هایی در پیگیری اجرای قانون و حمایت از حقوق معلولان داشته است. محسنی اژه‌ای همچنین از نماینده قوه قضائیه در این کمیته خواست که اگر در آیین‌نامه اجرایی قانون خلأیی وجود دارد که مانع از حسن اجرای قانون می‌شود و لازم است مسائل جدیدی در این آیین‌نامه پیش‌بینی می‌شود، آنها را احصا و اعلام نماید.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به وظایف قانونی و انسانی همه دستگاه‌ها برای پیگیری حقوق و مطالبات معلولان کشور، از معاون حقوقی خود خواست که پیشنهادات شبکه ملی نابینایان برای تسهیل و رفع موانع حقوقی مشارکت اجتماعی این قشر را بررسی کند تا هر کدام از این پیشنهادات مغایر قانون نبوده و قابلیت اجرایی دارد، به سرعت عملیاتی شود.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7747/2/589139/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها