گفت‌و‌گوی «ایران» با محمدرضا گرایی، قهرمان وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی در مسابقات جهانی:

لقب«ققنوس» را دوست دارم تا آخرین لحظه می‌جنگم


محمدمحمدی سدهی/ مسابقات جهانی کشتی فرنگی برای ایران ماندگار شد. چرا که تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب 4 مدال طلا و 2 برنز به‌عنوان نایب قهرمانی رسید و بهترین نتیجه مدالی تاریخ کشتی فرنگی ایران در ادوار مسابقات جهانی در نروژ رقم خورد. شاگردان بنا درخشان ظاهر شدند اما محمدرضا‌گرایی کشتی‌گیری بود که توانست در فاصله 2 ماه در مسابقات مهم المپیک و جهانی به 2 مدال طلا دست یابد؛ مسابقاتی که با جذابیت و حساسیت بالا برگزار شد و‌گرایی در این مسابقات، هم ضربه فنی کرد و هم در ثانیه پایانی موفق به شکست حریفش شد.
محمدرضا گرایی، قهرمان وزن 67 کیلو گرم کشتی فرنگی در خصوص این مسابقات به خبرنگار «ایران» گفت:‌«حریفان سرسختی داشتم. خدا را شکر می‌کنم که آنچه در ذهنم داشتم، عملی شد و توانستم در مسابقات جهانی طلا بگیرم. حریفان خوب و سرسختی داشتم اما تا ثانیه‌های آخر، تمام تمرکزم برد مقابل حریفان بود که خدا را شکر این اتفاق افتاد. کسب مدال طلای انفرادی و نایب قهرمانی تیم ملی آن هم با 4 مدال طلا و 2 برنز در این مسابقات بهترین اتفاق بود و این نایب قهرمانی خوشحالی من را دو چندان کرد.»
او در خصوص کسب 2 مدال طلا در فاصله 2 ماه اظهار داشت:‌«تمام هدفم این بود که در جهانی طلا بگیرم و نشان دهم که در فاصله 2 ماهه بعد از المپیک، هنوز آماده هستم. در ماه‌های گذشته از نظر کرونا شرایط چندان مهیا نبود بعد از قرنطینه من توانستم هم مدال طلای المپیک را کسب کنم هم جهانی را بنابراین سال 2021 برای من بهترین سال زندگی‌ام محسوب می‌شود. برای من مهم‌ترین موضوع افتخار آفرینی و شادی دل مردم است و تمام تلاشم را می‌کنم که در هر مسابقه‌ای این اتفاق بیفتد. امیدوارم یک مقدار از ناراحتی‌هایی که در این مدت کرونا برای ملت عزیز ایجاد کرد، کم کرده باشم.»
قهرمان المپیک در اسلو کشتی‌های زیبایی گرفت. او در کشتی اول خود در حالی که 6-1 از حریف ژاپنی اش عقب بود، حریفش را ضربه فنی کرد و راهی یک چهارم نهایی شد و در این مرحله نماینده آذربایجان را 10 -0 برد و در نیمه‌نهایی در حالی که تا ثانیه پایانی 6-4 از حریف گرجستانی خود عقب بود 7 - 6 پیروز شد و به فینال راه یافت. قهرمان وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی در این خصوص گفت:‌«تا لحظه آخر کشتی‌های خود را گرفتم و دوست نداشتم که ببازم و در لحظات آخر تمرکزم را از دست ندادم. نه تنها در نروژ بلکه در هر مسابقاتی دوست ندارم که ببازم.»
او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد:‌«در نروژسعی کردم که برنده باشم و تا آخرین لحظه بجنگم. این را از مسابقات جهانی آموختم و همیشه با این روش کشتی خواهم گرفت. من به خودم و خدا اعتقاد دارم. کشتی ورزش سختی است و خیلی سخت است که یک کشتی گیر همیشه در یک سطح باشد اما نشدنی نیست. می‌توان با یک برنامه‌ریزی خوب در تمامی مسابقات عملکردی مناسب داشت و بهترین نتایج را کسب کرد.»
اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی با اشاره به مدال طلای محمدرضا‌گرایی در مسابقات نروژ لقب «ققنوس» را به او داد چرا که او به طور مداوم از خاکستر شکست برخاسته است.‌گرایی در خصوص این موضوع بیان داشت:‌«این لقب را دوست دارم و همیشه سعی می‌کنم که این گونه باشم و هیچ زمان از تلاش کردن خسته نشوم. این مدال نتیجه زحمات خودم، دعای خیر مردم و راهنمایی‌های محمد بنا بود. حقیقتاً مردم در زمان استقبال از تیم ملی سنگ تمام گذاشتند. این موضوع بیشتر به من انگیزه می‌دهد و می‌خواهم مردم کشورم را همیشه شاد ببینم.»
گرایی در خصوص نتیجه تیمی و رکوردشکنی محمد بنا، سرمربی تیم ملی با کسب 4 مدال طلا اظهار داشت:‌«حقیقتاً هم کشتی آزاد و هم فرنگی در این مسابقات بزرگی کردند. 6 کشور تنها یک مدال طلا گرفتند و این نشان دهنده قدرت کشتی فرنگی ایران است. نتیجه‌ای که تیم ملی کسب کرد تاریخی بود و محمد بنا هم به حقش رسید. این نتایج حاصل برنامه‌ریزی 2 ساله بود که با کادرفنی داشتیم.»






آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7747/1/589132/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها