رئیس جمهوری در جلسه دولت:

هیچ گونه فساد اداری و اقتصادی قابل تحمل نیست


رئیس جمهوری در جلسه  روز گذشته هیأت دولت، با تأکید مجدد بر رعایت انضباط اداری و حضور منظم کارکنان در محیط کار، گفت: مراقبت از سلامت رفتاری کارکنان و اعمال نظارت‌های سازمانی برای پیشگیری از مفاسد اداری و رشوه و اختلاس ضروری است و هیچ گونه فساد اداری و اقتصادی قابل تحمل نیست و باید همه مدیران به گزارش‌های کم‌کاری، فساد و روابط ناسالم، حساس باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی همچنین بر اجرای بموقع و بدون کم و کاست قوانین در همه ‌دستگاه‌های اجرایی بویژه بخش‌های دولتی تأکید کرد. رئیس جمهوری همچنین صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های کشور دانست و با تأکید بر اهمیت آن، گفت: نباید اجازه داد افراد و دستگاه‌های صاحب نفوذ، سلامت محیط زیست و مردم را به مخاطره بیندازند.
رئیسی با تأکید بر رعایت مقررات محیط زیستی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعتی و تولیدی، و لزوم تهیه پیوست زیست محیطی، اظهار کرد: در رعایت مقررات مربوط به حفظ محیط زیست نباید به هیچ عنوان چشم‌پوشی کرد؛ ضمن اینکه نباید با سخت‌گیری‌های بی‌مورد، مانع از اجرای پروژه‌های بزرگ شد. در جلسه روز گذشته دولت، پنج عضو جدید شورای عالی بورس انتخاب و معرفی شدند. آقایان سید موسی فیض فلاح شمس، علی سعیدی و احمد شعبانی، با توجه به صلاحیت تخصصی، سلامت مالی و تجربه پیشین، به عنوان سه خبره مالی شورای عالی بورس انتخاب شدند. دراین جلسه همچنین رسول سعدی به عنوان خبره بورس کالا و علی امامی میبدی به عنوان خبره بورس انرژی تعیین شدند.
همچنین در این جلسه رای موافق اعضای دولت، یعقوب‌علی نظری به عنوان استاندار جدید خراسان رضوی از هیأت دولت رأی اعتماد گرفت. به گزارش ایلنا، سردار یعقوب‌علی نظری پیش از این فرمانده سپاه امام رضا (ع)، معاون لشکر پنج نصر خراسان و معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا(ع) بوده و مسئولیت فرماندهی سپاه انصارالرضا(ع) استان خراسان جنوبی را برعهده داشته است.
همه دستگاه‌ها برای رونق اقتصاد دیجیتال فعال شوند
رئیس جمهوری همچنین سه‌شنبه در جلسه شورای عالی فضای مجازی با تأکید بر توجه همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها به اقتصاد دیجیتال، گفت: فعال شدن اقتصاد دیجیتال در افزایش اشتغال، تولید ثروت و ایجاد ارزش افزوده مؤثراست و در این زمینه اگرچه وزارت ارتباطات محور است اما همه دستگاه‌ها باید برای رونق اقتصاد دیجیتال فعال شوند. آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی همچنین بر تلاش و همت مضاعف همه دستگاه‌ها در ساماندهی فضای مجازی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها در این حوزه و دستیابی به اهداف اصلی تشکیل شورای عالی فضای مجازی تأکید کرد.
او با اشاره به ضرورت ایجاد تحول در مأموریت‌های این شورا، گفت: با استفاده از دیدگاه‌های اعضای حقیقی و عقبه کارشناسی اعضای حقوقی شورا، می‌توان گام‌های مؤثری در جبران عقب ماندگی‌ها در خود شورا و مدیریت فضای مجازی برداشت. رئیس جمهوری تکمیل و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات را یک ضرورت دانست و به مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دستور داد راهبری تکمیل شبکه ملی اطلاعات را با جدیت پیگیری کنند. رئیسی با اشاره به مزایای دولت الکترونیک و هوشمند، گفت: تشکیل دولت هوشمند برای رفاه مردم و تسهیل انجام امور آنان ضروری است، لذا همه دستگاه‌ها بدون بخشی‌نگری باید با یکدیگر همکاری کنند تا کارها و امور مردم با آسودگی انجام شود. رئیس جمهوری همچنین ایجاد سکوهای راهبردی برای ارائه خدمات در حوزه‌های آموزش، ‌بهداشت، کشاورزی، مالی و تجاری را ضروری دانست.
رئیسی در ادامه با تأکید بر اهمیت توجه به مدیریت هوشمند و هدفمند حوزه سرگرمی و اوقات فراغت در فضای دیجیتال گفت: ‌فعال شدن این حوزه با توجه به شیوع کرونا و در خانه ماندن اجباری بخشی از مردم اهمیت زیادی دارد. رئیس جمهوری همچنین به لزوم سالم‌سازی و ایمن‌سازی فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان به فضای شخصی و اطلاعاتی مردم و کشور هجوم می‌آورند، غفلت در این زمینه از هیچ دستگاهی پذیرفتنی نیست. در جلسه سه‌شنبه گذشته شورای عالی فضای مجازی، درباره الحاقیه سند ستاد رسانه، مصوب سال ۱۳۹۷ شورا برای افزایش تعامل برخط رسانه و تقویت تعاملات دستگاه‌ها و رسانه‌ها بحث و تصمیم‌گیری شد. در این جلسه همچنین پس از تبادل نظر اعضای شورا، بخش سیاست‌ها و الزامات قانونی شدن منظومه ماهواره‌ای درکشور به تأیید رسید که از جمله این موارد، استفاده مجاز این‌گونه منظومه‌های ماهواره‌ای در داخل کشور بود و مقرر شد وزارت ارتباطات درباره نحوه فعالیت و ارائه مجوز به آن تصمیم‌گیری کند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7747/1/589122/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها