اخبار



تولید «آیفون ۱۳» قربانی کمبود قطعه شد

شرکت اپل احتمالاً هدف تولید پیش‌بینی شده برای آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱ را به‌دلیل کمبود طولانی تراشه ۱۰ میلیون دستگاه کاهش می‌دهد.
به‌گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: این شرکت انتظار داشت در سه ماهه پایانی سال، ۹۰ میلیون دستگاه از مدل‌های جدید آیفون را تولید کند اما اکنون به شرکای تولیدکننده خود اعلام کرده که مجموع تولید به‌دلیل مشکل شرکت‌های برادکام و تگزاس اینسترومنتس (TI) در تحویل قطعات کافی، کمتر خواهد بود. اپل یکی از بزرگ‌ترین خریداران تراشه در جهان است و ریتم سالانه‌ای برای زنجیره تأمین دستگاه‌های الکترونیکی تعیین می‌کند. اما حتی با وجود قدرت خرید قوی که دارد، مانند سایر شرکت‌ها با اختلالات زنجیره تأمین دست و پنجه نرم می‌کند که به صنایع سراسر جهان آسیب زده است. شرکت‌های تراشه‌سازی بزرگ هشدار داده‌اند که تقاضا تا سال آینده و احتمالاً پس از آن همچنان فراتر از تولید خواهد بود. اپل قطعات صفحه نمایش را از TI می‌گیرد و برادکام هم تأمین کننده قدیمی قطعات بی‌سیم است. یکی از قطعات TI برای مدل جدید آیفون که با کمبود تولید روبه‌رو شده است، مربوط به صفحه نمایش OLED است. اپل با کمبود عرضه قطعات از سوی تولیدکنندگان دیگر هم مواجه شده است.کمبود قطعات در حال حاضر باعث تأخیر طولانی در زمان تحویل مدل های جدید آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس به مشتریان شده است. فروش این مدل ها در سپتامبر آغاز شد اما سفارش‌های ثبت شده در وب سایت اپل به مدت یک ماه دیگر تحویل داده نمی‌شوند. دستگاه‌های جدید در حال حاضر در چندین فروشگاه اپل به‌عنوان ناموجود مشخص شده‌اند. اپراتورهای شریک اپل هم با تأخیر مشابهی در دریافت این گوشی‌ها روبه‌رو هستند.

اعمال محدودیت زمانی بازی های ویدیویی از سوی چین

مقامات چینی می‌گویند برخی حفره‌های فنی که به جوانان و نوجوانان امکان می‌داد قوانین محدودکننده مدت زمان انجام بازی‌های ویدیویی را دور بزنند، شناسایی و آنها را برطرف کرده‌اند.
به‌گزارش فارس، بر اساس قوانین جدیدی که در چین به تصویب رسیده افراد کم سن و سال در این کشور حق ندارند بیش از سه ساعت در هفته صرف اجرای انواع بازی‌های ویدیویی کنند. هدف از تصویب این قانون جلوگیری از اعتیاد کودکان و نوجوانان به بازی‌های ویدیویی عنوان شده است. قوانین تازه در ماه آگوست در چین به تصویب رسیده و هدف از این کار محدودکردن مدت زمان اجرای بازی‌های ویدیویی توسط افراد زیر 18 سال است. این قانون تازه با مخالفت و اعتراض چینی‌ها مواجه شده است. به نوشته روزنامه مردم، برخی جوانان چینی برای دور زدن این قانون به اجاره کردن یا خرید حساب‌های کاربری متنوع روی آورده‌اند و از این طریق بازی‌های آنلاین را بدون محدودیت اجرا می‌کنند. از همین رو این خلأهای مهم باید مورد توجه قرار بگیرند.

انتشار اولین آپدیت ویندوز ۱۱ برای رفع برخی باگ‌ها

مدت زیادی از انتشار ویندوز ۱۱ نمی‌گذرد ولی اولین به‌روزرسانی این سیستم عامل در دومین سه‌شنبه ماه اکتبر منتشر شده است. این آپدیت بخشی از باگ‌های سیستم عامل مایکروسافت را برطرف می‌کند و در اختیار تمام دستگاه‌های تحت پشتیبانی قرار می‌گیرد.
به‌گزارش دیجیتاتو، این شرکت می‌گوید آپدیت ویندوز ۱۱ ناسازگاری‌های بین نرم‌افزار شبکه اینتل Killer و SmartByte را با ویندوز ۱۱ برطرف می‌کند. دستگاه‌هایی که نرم‌افزارشان دچار مشکل بوده، احتمالاً در شرایط خاص بخشی از بسته‌های UDP را از دست داده‌اند. این مسأله می‌تواند باعث کاهش سرعت بارگذاری سایت‌ها یا ویدیوها شود. مایکروسافت مدعی است که در این آپدیت مشکل شناخته‌شده‌ای وجود ندارد اما این بدان معنا نیست که ویندوز ۱۱ هیچ مشکل شناخته‌شده‌ای ندارد. این شرکت فهرست جداگانه‌ای از مشکلات شناخته‌شده ویندوز ۱۱ را هم منتشر کرده که از میان ۳ مورد موجود در آن فعلاً فقط یکی با این آپدیت برطرف شده است. به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۱ تفاوت خاصی با به‌روزرسانی‌های ویندوز ۱۰ ندارند. مایکروسافت در سه‌شنبه دوم هر ماه یک آپدیت اجباری منتشر می‌کند که به‌صورت خودکار روی دستگاه کاربران نصب می‌شود. همچنین آپدیت‌های هفته C و D هم از سوی این شرکت منتشر خواهد شد که اختیاری هستند و به شکل خودکار نصب نمی‌شوند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7747/11/589082/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها