افزایش کرسی‌های «فتح» و «دولت قانون» در نتایج انتخابات عراق


کمیسیون انتخابات عراق بامداد دیروز چهارشنبه آخرین نتایج انتخابات را روی وب سایت رسمی خود منتشر کرد. جدیدترین آمارها حاکی از افزایش کرسی‌های ائتلاف فتح به 20 کرسی و ائتلاف دولت قانون به 40 کرسی است.
به گزارش ایسنا، به نقل از الحره، جلیل عدنان خلف، رئیس هیأت کمیسیون‌های انتخابات عراق، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر این کمیسیون در بغداد برگزار شد، نتایج شمارش دستی در ۸۵۴۷ مرکز انتخاباتی را که به قید قرعه انتخاب شده بودند، اعلام کرد و گفت: شمارش آرای باقی مانده در اسرع وقت انجام می‌شود تا نتایج نهایی را به تأخیر نیندازد. یک دوره سه روزه برای ارسال درخواست تجدید نظر وجود دارد و پس از آن نتایج نهایی اعلام و برای تأیید به دادگاه فدرال ارائه می‌شود.
نتایجی که کمیسیون به ترتیب منتشر کرد،حاکی از افزایش کرسی‌های ائتلاف «الفتح» تا ساعت ۳ بامداد دیروز به وقت بغداد، به ۳ کرسی و همچنین افزایش تعداد آرا برای نامزدهای جنبش «امتداد» در استان ذی قار در جنوب کشور بود. ائتلاف «تقدم» همچنین یکی از کرسی‌های خود را در حوزه دوم استان الانبار، در غرب عراق ، به نفع «ازهر حمید السیدران» نامزد مستقل از دست داد و آرای بقیه ائتلاف‌ها و نامزدها نیز شاهد افزایش و کاهش در استان‌های عراق بود.
طبق اعلام برخی رسانه‌ها، تعداد کرسی‌های ائتلاف «الفتح» به رهبری‌هادی العامری به ۲۰ کرسی از ۱۴ کرسی افزایش یافت.  ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی نیز با کسب کرسی‌های بیشتر موفق شد به ۴۰ کرسی دست یابد. این درحالی است که کرسی‌های جریان صدر از ۷۳ به ۷۰ کرسی کاهش یافت و تعداد کرسی‌های ائتلاف «امتداد» با افزایش سه کرسی از ۹ کرسی به ۱۲ کرسی رسید.این در حالی است که در پی برخی اعتراضات به نتایج اولیه انتخابات پارلمانی زودهنگام در عراق، رهبر جریان صدر خواهان خویشتنداری و پایبندی به روش‌های قانونی در مورد اعتراضات انتخاباتی شد. مقتدا صدر، رهبر جریان صدر در توئیتی از همه خواست تا خویشتنداری کنند و وطن پرستی خود را نشان دهند و از روش‌های قانونی در مورد اعتراضات انتخاباتی پیروی کنند و به اقداماتی که عواقب غیرقابل تصور دارد، متوسل نشوند.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7747/4/589050/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها