دیگه چه خبر


کمپین ضد واکسن عقلانی نیست

   خبر اول اینکه، در جلسه دیروز مجلس تذکر یک نماینده و پاسخ نماینده دیگر درباره واکسن کرونا مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. به گزارش مهر، حجت‌الاسلام جواد نیک، نماینده کاشمر در تذکری گفت: تزریق واکسن اجباری به هیچ وجه عاقلانه نیست و این روزها بسیاری از والدین دغدغه‌های خود از این موضوع را به نمایندگان مجلس منتقل می‌کنند.وی افزود: واکسن، درمان قطعی محسوب نمی‌شود و در کل دنیا هم تاکنون عوارض زیادی داشته است و پس از تزریق دوز دوم واکسن به کرات شاهد ابتلای افراد به ویروس کرونا بودیم. به گفته وی برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا باید فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود اما تزریق اجباری واکسن عقلانی نیست.
محمد باقر قالیباف در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما در دستور کار نبود و اظهار نظر درباره واکسن از تریبون مجلس کار درستی نیست و قواعد پزشکی خاص خودش را دارد.اما عبدالحسین روح الامینی، عضو کمیسیون بهداشت در تذکری دیگر با اشاره به تخصصی بودن حوزه واکسن گفت: بحث واکسیناسیون یک احتمال عقلانی برای حفظ سلامت اجتماع است. برخی از واکسن‌ها به میزان چهار در یک میلیون عارضه دارد. اینکه بخواهیم با اصطلاحات غلط عوارض واکسیناسیون را بالا تلقی کنیم کار اشتباهی است.  امروز رهبر معظم انقلاب خود نظامات بهداشتی را با جدیت دنبال کرده و در حسینیه به تنهایی مراسم برگزار می‌کنند و در اجرای پروتکل‌ها از همه پیشتاز هستند. ما چطور می‌توانیم با بی‌تفاوتی نسبت به نظامات سلامت اجتماعی زندگی را به حالت عادی بازگردانیم.
نماینده تهران افزود: اینکه ما کمپین ضد واکسیناسیون راه بیندازیم، برخلاف عقلانیت و نظامات اجتماعی و درمانی است. بحث واکسیناسیون امروز از بدیهیات لازم برای حفظ سلامت اجتماع است.

وزیرخارجه قطر: کشورهای عربی باید با ایران در ارتباط باشند

  خبر دیگر اینکه، وزیر خارجه قطر ضمن حمایت از گفت‌ و‌گوهای ایرانی و سعودی تأکید کرد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید با ایران در تماس باشند. به‌گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» تأکید کرد: شاهد تحرکات مثبتی بین ایران و عربستان هستیم و ما آنها را به این امر تشویق می‌کنیم. وی گفت که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس باید به دور از هرگونه دخالتی با ایران ارتباط داشته باشند. «بن عبدالرحمن» درخصوص توافق هسته‌ای نیز خاطرنشان کرد: بازگشت به توافق هسته‌ای به سود ما است و برای تحقق این امر حمایت‌های مطلوب را تقدیم خواهیم کرد.
پیشتر «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه سعودی اعلام کرده بود که کشورش در 21 سپتامبر دور چهارم مذاکرات خود با ایران را برگزار کرده است اما این مذاکرات همچنان در مرحله مقدماتی است.

گروسی: حمله به تأسیسات هسته‌ای باید محکوم شود

  شنیدیم که،  مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرد: حمله به تأسیسات هسته‌ای باید محکوم شود.به گزارش ایسنا، رافائل گروسی، در گفت‌و‌گویی درباره خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای و داستان دوربین‌های آژانس، گفت: من یک دیپلمات هستم و به کاربرد زور اعتقادی ندارم و ما این قبیل اقدامات را محکوم می‌کنیم. گروسی ادامه داد: کنفرانس عمومی آژانس با تصویب چندین قطعنامه در گذشته در این مورد، بسیار صریح و شفاف بوده است. برابر این قطعنامه‌ها، هر نوع حمله‌ای علیه تأسیسات هسته‌ای باید محکوم شود.

«انریکه مورا» امروز در تهران

  دست آخر اینکه،  معاون سیاسی وزیر امور خارجه در توئیتی با اعلام این‌که پنجشنبه (امروز) میزبان انریکه مورا خواهم بود، گفت که مسائل دوجانبه، منطقه‌‌ای از جمله افغانستان و مذاکرات برای برداشت تحریم‌های ظالمانه در دستورکار این سفر است. به گزارش «ایران» ،علی باقری افزود: تبادل نظر درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای از جمله افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه در دستورکار این سفر است. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه هم در این باره گفت: مطابق هماهنگی‌های صورت پذیرفته قبلی، این سفر در روز پنجشنبه انجام خواهد شد. این سفر در ادامه رایزنی‌های دو طرف درخصوص موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله روابط ایران و اتحادیه اروپا، افغانستان و برجام انجام می‌شود. به گفته وی، رایزنی‌ها و تماس‌های دو طرف هیچ گاه قطع نبوده و به‌صورت مستمر حول موضوعات مختلف در جریان است و این سفر نیز در همین چارچوب صورت می‌پذیرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7747/3/589045/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها