تیم ملی امروز در مقدماتی جام جهانی به مصاف کره جنوبی می‌رود

چشم ایران به تیم ملی فوتبال


حامد جیرودی / تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 17 امروز در چهارمین مسابقه‌اش در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه آزادی به مصاف کره جنوبی می‌رود. دیداری سخت و حساس که نتیجه آن در ادامه راه صعود به جام جهانی می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد. یوزها در حالی به مصاف کره‌ای‌ها می‌روند که پس از پیروزی  1-0 برابر سوریه و 3-0 مقابل عراق، در بازی با امارات هم به برتری 1-0 رسیدند تا با 9 امتیاز و بدون گل خورده  در صدر گروه A قرار بگیرند. در مقابل، چشم بادامی‌ها هم که در بازی اول‌شان برابر عراق به تساوی بدون گل رسیدند، پس از برد 1-0 برابر لبنان، در بازی قبل‌شان هم 2-1 سوریه را شکست دادند و حالا با 7 امتیاز در رده دوم جدول هستند. بنابراین چهارمین مسابقه ایران و کره جنوبی، حکم تعیین صدرنشین را دارد که این موضوع باعث با اهمیت‌تر شدن کسب 3 امتیاز این مسابقه شده است. اما این مسابقه در شرایطی برگزار می‌شود که یکی از مهم‌ترین نکات این بازی، نبود کمک داور ویدیویی (VAR) به‌صورت آنلاین است. در حالی که در بازی قبلی تیم ملی مقابل امارات، همین تکنولوژی بود که ایران را نجات داد و باعث شد نه تنها شجاع خلیل‌زاده به خاطر کارت قرمز، اخراج نشود و تیم ملی 10 نفره به کارش ادامه نداد، بلکه این بازیکن را برای دیدار با کره جنوبی هم در اختیار دارد. ضمن اینکه در آن شرایط قرار بود سردار آزمون هم تعویض شود و یک مدافع به جایش به زمین بیاید ولی وقتی شجاع توانست به زمین بازگردد، سردار هم تعویض نشد و با پاس خوب خود به مهدی طارمی، باعث شد تا او تک گل ایران را به ثمر برساند. نکته مهم دیگر این بازی، بدون تماشاگر بودن آن است. در حالی که فدراسیون فوتبال روی این مورد هم مانند VAR مانور زیادی داده بود ولی این اتفاق نیفتاد تا در ورزشگاه خالی از تماشاگر به مصاف کره جنوبی برویم!
تیم ملی اگرچه در بازی با امارات دهمین بردش را در دهمین مسابقه‌اش با هدایت دراگان اسکوچیچ به دست آورد ولی نتوانست بازی خوبی را از خود به نمایش بگذارد اما باید امیدوار بود که سرمربی کروات تیم ملی اشکالات تیمش را در این چند روز تا حدودی برطرف کرده باشد و تیم آماده تری را به مصاف کره جنوبی بفرستد. چرا که شاگردان پائولو بنتو پرتغالی مانند دیگر تیم‌های دیگر این گروه، بازیکنانی کند و ساکن نیستند و بازیکنان باتجربه‌ای به شمار می‌روند. ستاره‌هایی مانند سون هیونگ مین کاپیتان کره‌ای‌ها که یکی از بهترین بازیکنان تاتنهام و لیگ برتر انگلیس محسوب می‌شود. با این حال تیم ملی ایران هم در خط حمله بازیکنانی مثل آزمون و طارمی دارد که بهترین مدافعان اروپا نیز در مهار آنها با مشکل مواجه می‌شوند. نکته مثبت دیگری که هواداران فوتبال ایران را به برتری مقابل کره جنوبی امیدوار کرده، آماری است که این دو تیم برابر هم دارند. ایران و کره‌جنوبی، تا به حال ۳۱ بار با هم بازی کرده‌اند که حاصل آن ۱۳ برد برای ایران، ۹ برد برای کره‌جنوبی و ۹ مساوی بوده است. در این بازی‌ها ۶۶ گل به ثمر رسیده که سهم هر تیم ۳۳ گل بوده است. این دو تیم در مقدماتی جام جهانی تاکنون 9 با هم رو در رو شده‌اند که 3 برد برای ایران و یک برد برای کره به دست آمده و 5 بازی هم مساوی شده است. ضمن اینکه 7 دیدار دو تیم تاکنون در ایران برگزار شده که حاصل آن 5 برد برای ایران و 2 مساوی بوده که نشان می‌دهد کره‌ای‌ها تاکنون در خاک ایران به پیروزی نرسیده‌اند. نکته دیگر اینکه آخرین برد کره جنوبی برابر ایران، 2 بهمن 1389 و در جام ملت‌های آسیا 2011 قطر کسب شده که کره 1-0 تیم تحت هدایت افشین قطبی را شکست داد که از آن مسابقه 10 سال و 8 ماه و 18 روز می‌گذرد. از آن بازی به بعد، ایران و کره جنوبی 6 مسابقه با هم برگزار کرده‌اند که حاصل آن 4 پیروزی برای ایران و 2 تساوی بوده است. آخرین رویارویی دو تیم، یک بازی دوستانه بود که 21 خرداد 1398 در سئول برگزار شد و با تساوی 1-1 خاتمه یافت که در آن مسابقه مارک ویلموتس هدایت تیم ملی را برعهده داشت. حالا هم امیدواریم که باردیگر تیم ملی به روند شکست‌ناپذیری‌اش مقابل کره جنوبی ادامه دهد و چهارمین برد تیم ملی هم به دست بیاید تا گام بلندی برای رسیدن به جام جهانی 2022 قطر برداریم. در سایر بازی‌های گروه A، سوریه و لبنان از ساعت 19:30 و امارات و عراق از ساعت 20:15 با هم دیدار می‌کنند.

بــــرش
اسکوچیچ: زمان مناسبی برای انتقاد از من انتخاب نکرده‌اید

سرمربی تیم ملی فوتبال در نشست خبری پیش از دیدار ایران و کره‌جنوبی گفت: «بازی خیلی مهمی در پیش داریم. بعد از بازی با امارات انگیزه‌های زیادی داریم و حتی این انگیزه‌ها بیشتر هم شده است. برای تیم کره خیلی احترام قائل هستم چون آنها با سازماندهی خوبی در زمین ظاهر می‌شوند.» دراگان اسکوچیچ در خصوص اینکه از سبک بازی تیم ملی انتقاداتی می‌شود، چنین واکنشی داشت: «نمی‌دانم انتظار هواداران از تیم ملی چیست. ما مقابل امارات بازی خوبی در آن آب و هوا ارائه دادیم و برنده شدیم. من فقط می‌توانم با پیروزی جواب صحبت‌ها را بدهم. دیگر نمی‌دانم با 10 پیروزی در مسابقات قبلی باید چه کاری انجام بدهم؟ البته می‌دانم چرا این سؤالات پرسیده می‌شود، شاید خیلی‌ها علاقه دارند جایگاه سرمربی تیم ملی را در اختیار داشته باشند و جای من باشند. به آنها می‌گویم زمان مناسبی را برای این موضوع و انتقاد از من انتخاب نکرده‌اند.»
علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی هم که در این نشست حاضر بود، چنین صحبت کرد:«بازی سختی داریم و کره‌جنوبی همیشه حریف سرسختی بوده ولی ما هم در 10 بازی اخیر قدرتمند نشان داده‌ایم و برای برد به زمین می‌رویم. خیلی دوست داشتم مردم به ورزشگاه بیایند ولی از آنها می‌خواهم از خانه مسابقه تیم ملی را تماشا کنند و برای ما انرژی مثبت بفرستند.»
پائولو بنتو سرمربی کره‌جنوبی هم اظهارداشت: «ایران تیم بسیار قدرتمندی است که سازماندهی خوبی دارد. ما این تیم را بخوبی آنالیز کردیم و در تلاش هستیم با سازماندهی خوب و حضور بازیکنان با تجربه بتوانیم به این 3 امتیاز دست پیدا کنیم.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7745/1/588855/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها