ابلاغ دستورات رئیس جمهوری درمورد رسیدگی فوری به وضعیت زلزله زدگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری

رئیس دفتر رئیس جمهوری به نمایندگی از طرف آیت الله رئیسی درتماس تلفنی با استانداران خوزستان و چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت زلزله در شهرستان کوهرنگ را پیگیری کرد.

گروه حوادث/ زلزله ۵.۷ ریشتری صبح دوشنبه در مرز خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد 20 مصدوم بر جا گذاشت و به 20 روستا خسارت زد. این زمین‌لرزه ساعت ۶ و ۹ دقیقه صبح دوشنبه شهرستان کوهرنگ را لرزاند. نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شده است.اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: صبح روز دوشنبه زلزله‌ای در عمق ۱۰ کیلومتری زمین با قدرت ۵.۷ ریشتر در «چلگرد» منطقه «دهناش» رخ داد اما این زلزله خسارت جانی در پی نداشت.
وی با اشاره به اینکه ۲۰ نفر در این حادثه مصدوم شدند، تصریح کرد: دو نفر از مصدومان به‌دلیل وخامت حال با بالگرد به مراکز درمانی شهرکرد منتقل شدند.عباسی با بیان اینکه خسارت‌های وارده در حال بررسی و ارزیابی است، افزود: سقف بسیاری از منازل مسکونی قدیمی در این منطقه فرو ریخته است بیشتر منازل در این منطقه دچار ترک شده‌اند و تیم‌های ارزیابی روستا به روستا خسارت‌ها را بررسی می‌کنند.وی یادآور شد: متولیان تأسیسات عمومی چهارمحال و بختیاری مانند آب، برق، گاز، تلفن و جاده باید با استفاده از ابزار، اختیار و امکانات خود میزان خسارت‌های ناشی از این زمین‌لرزه را برآورد و بسرعت نسبت به بازسازی، ‌ترمیم و نوسازی آن اقدام کنند. میزان خسارت‌های وارد شده به مردم به‌صورت دقیق بررسی و از اختیارات دولتی مانند پرداخت کمک‌های بلاعوض، تسهیلات بانکی، تمدید وام‌ها و اقدامات عمرانی برای تسریع در روند خدمات‌رسانی به مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ بهره‌گیری شود. سهراب بهرامی، قائم‌ مقام شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌ بر اثر وقوع این زمین‌لرزه تأسیسات کلُرزنی شهر چلگرد و روستای دهنو، اُفت سطح آب در چشمه دزداران، اُفت سطح آب طرح انتقال آب مجتمع بازفت، اُفت آب و چشمه مجتمع میان‌رودان دشت زرین و مورز با خسارت مواجه شده‌اند.وی تأکید کرد:‌ همچنین خسارت‌هایی به چشمه باغ‌چنار بازفت، مجتمع غلام‌آباد، چشمه روستای مازه رشته، مجتمع مالک‌آباد و مخزن سرآقاسید، نصیرآباد و چلگرد وارد شده است.
وی افزود: به‌دنبال وقوع این زمین‌لرزه رصد مستمر خط انتقال آب آشامیدنی کوهرنگ به شهرکرد در دستور کار قرار گرفت.رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز آخرین وضعیت مناطق تحت تأثیر زلزله ۵.۷ ریشتری در مرز میان دو استان چهارمحال و بختیاری و خوزستان را تشریح کرد.
اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر منطقه چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری و قلعه خواجه در استان خوزستان را لرزاند که درپی آن تیم‌های ارزیاب از سوی استانداری به مناطق تحت تأثیر زلزله اعزام شدند. با توجه به پس لرزه‌های رخ داده به احتمال خیلی زیاد زلزله ۵.۷ ریشتری همان زلزله اصلی بوده است.نجار ادامه داد: خسارات مالی در مناطق روستایی وجود داشته و در حدود ۲۰ روستا مواردی از وقوع خسارت مالی گزارش شده است که تیم‌های ارزیاب در حال بررسی آن هستند و پس از نهایی شدن نسبت به جبران خسارات اقدام خواهد شد.
دستور رئیس جمهوری
رئیس دفتر رئیس جمهوری صبح  دوشنبه به نمایندگی از طرف آیت الله رئیسی درتماس تلفنی با استانداران خوزستان و چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت زلزله در شهرستان کوهرنگ را پیگیری کرد. غلامحسین اسماعیلی در این تماس تلفنی ضمن بررسی روند اقدامات انجام شده برای امداد‌رسانی به زلزله زدگان، دستورات رئیس جمهوری درمورد رسیدگی فوری به وضعیت زلزله زدگان و انجام اقدامات امدادی را به استانداران ابلاغ کرد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7741/1/588466/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها