وزیر کشور در مراسم معارفه استاندار جدید کهگیلویه و بویر احمد:

مردمی و انقلابی بودن از ملاک‌های انتخاب استانداران است


گروه سیاسی/  با حضور وزیر کشور در یاسوج، سید علی احمد‌زاده به عنوان استاندار جدید استان کهگیلویه و بویراحمد معارفه شد. احمدزاده دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در رشته حقوق خصوصی به ترتیب از دانشگاه‌های قم و تربیت مدرس و نیز کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی و کارشناسی حقوق قضایی به ترتیب از مرکز مدیریتی دولتی و دانشگاه قم است. او متولد شهرستان باشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است. به گزارش ایسنا، احمد وحیدی دیروز در بدو ورود به فرودگاه یاسوج در خصوص رویکرد وزارت کشور گفت: مسأله اصلی ما این است که به نیازها و خواسته‌ها و مطالبات مردم پرداخته شود، در رأس این مسائل، مسائل اقتصادی، حل مشکلات استان‌ها و رفع محرومیت و بسیج امکانات در این راستاست. وحیدی در رابطه با ملاک انتخاب استانداران، بیان کرد: لایق، متعهد، مردمی بودن، انقلابی بودن، کارآمد بودن، داشتن قدرت حل مسائل مردمی و مدیریت معارضات محلی و منطقه‌ای از مهم‌ترین ملاک انتخاب استانداران است.وزیر کشور همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: استاندار جدید این استان از فرزندان این خطه هستند و باید راهی که در دوره‌های قبلی آغاز شده را ادامه دهند. حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی هم در این دیدار گفت: زیرساخت‌های بسیاری به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران در استان ایجاد شده است. امید است با تلاش‌های استاندار جدید تولید و اشتغال بیش از پیش در استان رونق یابد. حسینی تأکید کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بسیاری دارد که باید احصا شوند.
گفت‌وگوی تلفنی وزرای کشور ایران و ترکیه
وزیر کشور همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، ایران و ترکیه را دو قدرت مهم منطقه توصیف و تأکید کرد: ایجاد امنیت درونزا در منطقه، مسئولیت مشترکی است که برعهده دو کشور است.
به گزارش ایرنا، احمد وحیدی شامگاه دوشنبه در گفت‌وگو با «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه در دوره پیش‌رو روابط گسترده‌تری میان دولت‌ها و ملت‌های دو کشور پایه‌ریزی شود، گفت: دولت جناب آقای رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، سیاست همسایگی و ارتقای روابط همسایگی را سیاست قطعی خود می‌داند و ما این سیاست را نه فقط به‌عنوان یک جبر جغرافیایی بلکه یک ضرورت فرهنگی اعتقادی عمیق، بین دو کشور می‌دانیم.
وحیدی در این گفت‌وگو مرزهای دو کشور را مرزهای دوستی و تبادلات فرهنگی و اقتصادی توصیف کرد و خواستار تدوین و طراحی یک نقشه راه مشترک، برای توسعه همکاری دو کشور شد. او با دعوت از سویلو برای سفر به ایران، ابراز امیدواری نمود در دیدار با وزیر کشور ترکیه در تهران، پیرامون ادامه و تعمیق همکاری‌ها و نیز تدوین نقشه راه این روند، گفت‌وگوهای بیشتری بین وزرای کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه صورت پذیرد.
وزیر کشور ترکیه نیز در این تماس تلفنی بر اراده ترکیه برای تعمیق روابط با ایران تأکید کرد و با اشاره به روابط خوب و گسترده ایران و ترکیه، لزوم تقویت و توسعه همکاری‌های دو وزارت کشور ایران و ترکیه را مورد توجه قرار داد و برای برنامه‌ریزی مشترک این روند ابراز تمایل کرد. او همچنین آمادگی خود برای سفر به ایران و گفت‌وگوهای بیشتر با همتای ایرانی در هفته‌های پیش‌رو را ابراز داشت.





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7736/1/588070/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها