ایران به ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی پاسخ داد

ایران‌هراسی برای انحراف توجهات از فعالیت‌های شرورانه


گروه سیاسی/ هیأت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به ادعاهای نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امور خارجه امارات در نشست عالی رتبه هفتاد و ششمین اجلاسیه مجمع عمومی سازمان ملل پاسخ داد. نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه با طرح اتهاماتی علیه کشورمان، ایران را کشوری خواند که به ادعای وی می‌خواهد تحت چتر هسته‌ای حاکم تمام منطقه شود. وی در ادامه  با بیان این که ایران یک جهش بزرگ هسته‌ای در پیش گرفته است، مدعی شد که ایران از تمام خطوط قرمز هسته‌ای عبور کرده است و حتی معاهدات آژانس را نقض می‌کند. دیروز سه‌شنبه هم وزیر مشاور امارات در امور خارجه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل مدعی اشغال جزایر سه گانه از سوی ایران شد.
به گزارش ایرنا، دیروز در واکنش به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هیأت جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ خود  که توسط  «پیمان غدیرخمی» یکی از دیپلمات‌های ایران قرائت شد، تأکید کرد: «هدف خباثت آمیز نخست وزیر رژیم اسرائیل روشن است: سرپوش گذاشتن بر تمام سیاست‌های توسعه‌طلبانه و بی‌ثبات‌کننده و رفتارهای جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در منطقه طی هفت دهه گذشته.» در پیام واکنش ایران با اشاره به سوابق جنگ‌افروزی اسرائیل آمده است: «او حتی یک بار به حقوق مسلم مردم فلسطین که بیش از هفت دهه تحت اشغال و سلطه وحشیانه رژیم اسرائیل زندگی می‌کنند و به محاصره غیرقانونی و غیرانسانی که بر نوار غزه اعمال و آن را به بزرگترین زندان رو باز جهان تبدیل نموده است، اشاره‌ای نکرد. در عوض، فریبکارانه سعی کرد بدون اینکه به روی خود بیاورد که حاکمان این رژیم همواره به فعالیت‌های تروریستی مشغول بوده و برخی از آنها حتی به قصاب غیرنظامیان بی گناه فلسطینی معروف هستند، رژیم خود را به عنوان تنها دموکراسی منطقه معرفی کند!» این پیام افزوده است: «تمام سیاست‌ها و اقدامات وحشیانه این رژیم ناقض آشکار اصول اولیه اخلاقی و انسانی و قواعد حقوق بین‌الملل بویژه حقوق بین‌الملل بشردوستانه بوده و همچنان ادامه دارد. این رژیم نمی‌تواند با راه‌اندازی یک برنامه نظام‌مند ایران هراسی، از جمله آنچه امروز در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ما گفت، توجهات را از فعالیت‌های شرورانه و بی ثبات کننده خود در منطقه منحرف کند.» هیأت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مقاومت رژیم صهیونیستی در اجرای معاهدات بین‌المللی ممنوع کننده سلاح‌های کشتارجمعی و همچنین ممانعت در ایجاد منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه که در سال ۱۹۷۴ توسط ایران پیشنهاد شد، افزوده است: «با این وجود، این رژیم با گستاخی تمام درصدد است توانمندی‌های تسلیحاتی متعارف ایران یا برنامه هسته‌ای منحصراً صلح آمیز آن را که تحت قوی‌ترین بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد، به عنوان  چالشی برای ثبات منطقه‌ای جلوه دهد. البته این چیزی جز اقدامی ریاکارانه برای منحرف کردن توجهات از خطر واقعی برای صلح و امنیت منطقه‌ای ناشی از این رژیم و بویژه زرادخانه سلاح‌های هسته‌ای و تأسیسات و فعالیت‌های هسته‌ای پنهانی و خارج از نظارت بین‌المللی آن نیست.» هیأت جمهوری اسلامی ایران در پایان تأکید کرده است: «قاطعانه تمام ادعاهای بی اساس رژیم اسرائیل علیه کشورم از جمله رئیس جمهوری ما را رد می‌کنیم.» همچنین مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ایران هراسی در  سازمان ملل به اوج خود رسید. سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد ایران  پر از دروغ بود. این رژیم در حالی که صدها کلاهک هسته‌ای دارد، نمی‌تواند در مورد برنامه صلح آمیز ما بحث کند. سکوت او در قبال فلسطین نشانگر عزم  آنها برای سلب حقوق فلسطینی‌ها است.
جزایر سه‌گانه بخش جدایی ناپذیر خاک ایران است
 همچنین دیروز هیأت جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اظهارات نماینده امارات در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ادعای مالکیت امارات بر جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس را بی اساس خواند و تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران وجود چنین اختلافی با امارات را به رسمیت نمی‌شناسد. در پاسخ کشورمان تصریح شده است: «این سه جزیره بخش جدایی ناپذیر خاک ایران بوده‌اند و هرگونه ادعای خلاف آن به طور قاطع رد می‌شود. با این وجود و برای نشان دادن نهایت احترام خویش به اصل حسن همجواری، ایران همواره آمادگی خود را برای گفت و گوی دوجانبه با امارات با هدف از بین بردن هر گونه سوء تفاهمی که ممکن است از طرف امارات بر سر جزیره ابو موسی وجود داشته باشد، اعلام کرده است.» در این پاسخ آمده است: «همچنین بایستی به نماینده امارات متحده عربی یادآوری شود که عبارت صحیح «خلیج فارس» از 500 سال پیش از  میلاد مسیح برای اشاره به پهنه آبی  واقع در بین شبه جزیره عربستان و فلات ایران  بکار برده می‌شده  و این نام آن  تا ابد همین خواهد ماند.»




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7736/2/588061/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها