هنرمندان در فضای مجازی


این روزها فضای مجازی آرام است. بهبودی برای عزت‌الله مهر‌آوران پستی است که هنرمندان آن را آرزو کرده‌اند. همچنان هنرمندان از رشادت علی لندی نوجوان فداکار ایذه‌ای می‌نویسند که همچون ققنوس خود را به آتش زد تا جان هموطنانش را نجات بدهد.

آرزوی بهبودی برای عموعزت سینما
عزت‌الله مهرآوران و مبتلا شدنش به کرونا مبحث دیگری بود که در فضای مجازی دست به دست شد. در صفحه این بازیگر سینما و تئاتر مطلبی درباره وضعیت سلامتی او منتشر شده که خبر از بستری شدن مهرآوران در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آتیه و زیر دستگاه ونتیلاتور می‌دهد. در این متن آمده: «حال عمومی استاد خوب است، فقط مشکل درگیری بالای ریه و سطح اکسیژنشون بدون دستگاه است. 48 ساعت آینده بسیار حیاتی هستند.» در ادامه هم از مردم درخواست شده که با دعای خیر و انرژی مثبت این هنرمند کشورمان را همراهی کنند. سحر دولتشاهی بازیگر سینما و تئاتر هم از جمله هنرمندانی است که با انتشار پستی برای این هنرمند آرزوی بهبودی کرده و نوشته: «آرزوی سلامتی عمو عزت عزیز» حمید رضا آذرنگ هم نوشته: «آقای مهربانی و طنازی، جناب نجیب عاشق، ادیب و شاعر، عزت‌خان مهرآوران، تو را به عاشقانه‌های خوش‌خوانشت، تو را به غزلبازی‌های اشکبارت، تو را به دوستی، بمان و مقاومت کن.»
چهره‌ها
مهدی حجوانی، نویسنده و پژوهشگر ادبیات با انتشار پستی از انتشار تازه‌ترین شماره پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان خبر داده، گویا در این شما پرونده‌ای با عنوان فهرست‌ها و جوایز کتاب‌های کودک‌ و نوجوان پیش روی اهالی ادبیات و علاقه‌مندان قرار گرفته است. بررسی فهرست لاک‌پشت پرنده هم یکی دیگر از عناوین مندرج در این شماره است.
شهره سلطانی هم در صفحه خود خبر از انتخاب خود شهره سلطانی به‌عنوان سفیر و رئیس کمیته هنرمندان و قهرمانان انجمن ورزش در طبیعت فدراسیون ورزش‌های همگانی داده است.
نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان سینمای کشورمان استاد افتخاری دانشگاه «شی‌ان» چین شده است. این خبر را نوید محمدزاده بازیگر سینما و تئاتر پستی از صفحه خبرسینما را به اشتراک گذاشته است. البته گلاره عباسی هم همین مطلب را بازنشر کرده، این اتفاق در خلال برگزاری جلسه پرسش و پاسخی رخ داده که با حضور آبیار و با همکاری دانشگاه «شی‌ان» برگزار شده است. در این برنامه دانشجویان مقاطع مختلف در رشته‌های تئاتر، بازیگری و کارگردانی حضور داشته‌اند.
محمدرضا خاکی خودش پستی منتشر نکرده، اما تصویر او در صفحات بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر بازنشر شده است، از جمله در صفحه افشین شحنه‌‌تبار، ناشر ایرانی انگلیسی که پستی از صفحه انجمن صنفی مترجمان تهران را استوری کرده. بر این اساس قرار شده پنجشنبه همین هفته، مصادف با هشتم مهرماه مراسم بزرگداشتی برای محمدرضا خاکی برگزار شود. این گرامیداشت همزمان با روز جهانی ترجمه برپا می‌شود.
یاد هنرمند بزرگ
سجاد افشاریان، بازیگر و کمدین تصویری در پشت صحنه یک تئاتر را بازنشر کرده، تصویری از علی رفیعی با جمعی از بازیگران تئاتر بعد از یک دهه به دستش رسیده است و حالا آن را با متنی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده. در بخشی از این متن نوشته: «آن روزها از خاطرم نمی‌رود روزهایی که لحظه‌شماری می‌کردم دکتر علی رفیعی آن قله رفیع زیبایی‌شناختی و حساسیت در تئاتر اجراهایم را ببیند و هر بار پس از اجراهایی که دکتر می‌آمد عاشقانه به شنیدن حرف‌هایش گوش می‌شدم و تا عمق چشم‌هایش را چشم‌خوانی می‌کردم.» او در آخر برای استاد خود آرزوی سلامتی کرده و گفته که برقرار عالم بمانید و بسازید آقای دکتر علی رفیعی محترم و عزیز.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7736/16/588010/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها