پرسپولیس به مرحله یک چهارم لیگ قهرمانان صعود کرد، تراکتور حذف شد

پیشروی لشکر سرخ در آسیا


آدرینا ورشینگر/ مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه‌شنبه با برگزاری 5 بازی ادامه پیدا کرد که در یکی از آنها پرسپولیس ایران در ورزشگاه پامیر شهر دوشنبه برابر استقلال تاجیکستان قرار گرفت. استادیومی که مملو از تماشاگر بود و طبق اعلام مسئولان ورزشگاه 17هزار و 200 نفر این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کردند تا پرسپولیسی‌ها بعد از حدود دو سال در ورزشگاهی به میدان بروند که جو خاصی داشت و طرفداران تاجیکی مشغول تشویق تیم مورد علاقه‌شان بودند. این در حالی است که چمن ورزشگاه پامیر هم مصنوعی بود و این کار را برای نماینده کشورمان سخت‌تر کرده بود و این سؤال باز هم به وجود آمد که چرا کنفدراسیون فوتبال آسیا با وجود این چمن مصنوعی میزبانی را به استقلال داد. البته میزبانی مشکلی نداشت ولی چمن مصنوعی گردش توپ در زمین را سخت می‌کند ولی به نظر می‌رسد AFC برای ترویج فوتبال در کشورهای کوچک‌تر تصمیم به این کار گرفته که البته باز هم قابل توجیه نیست! پرسپولیس در حالی در اولین بازی رسمی‌اش بعد از پایان لیگ بیستم، مقابل استقلال تاجیکستان قرار گرفت که یحیی گل‌محمدی سرمربی این تیم در این بازی، پرسپولیس را با ترکیب متفاوتی به میدان فرستاد. او بعد از 5 بازی دوباره از سیدجلال حسینی در کنار فرشاد فرجی استفاده کرد تا آنها این بار دفاع میانی پرسپولیس را تشکیل دهند. سعید آقایی هم بعد از مدت‌ها دوباره به دفاع چپ برگشت تا وحید امیری که در این پست به بازی گرفته می‌شد، به خط حمله برود و به این ترتیب، امیری باز هم آچار فرانسه سرخ‌ها باشد که در پست‌های مختلف بازی می‌کند. در دفاع راست سیامک نعمتی بازی کرد و جانشین مهدی شیری شد. ضمن اینکه رضا اسدی هم برای اولین بار در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت تا در کنار میلاد سرلک ‌هافبک‌های دفاعی پرسپولیس باشند. در نیمه اول شاهد بازی پر افت و خیزی بودیم و دو تیم به طور مداوم حملاتی را به روی دروازه هم تدارک می‌دیدند که ثمری نداشت تا نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم مشکی و بنفش پوشان پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار گرفتند و با حمله به سوی دروازه استقلال موقعیت‌های خوبی را هم برای خود ایجاد کردند ولی از آنها استفاده نکردند. در ادامه یحیی تعویض‌هایی را انجام داد و دقیقه 79 حامد پاکدل را به جای امید عالیشاه و عیسی آل کثیر را به جای مهدی عبدی به میدان فرستاد تا شرایط تهاجمی تیمش را بهتر کند. اما در حالی که بازی در دقیقه 90 با تساوی رو به پایان بود بود، مهدی ترابی با ضربه‌ای دیدنی از پشت محوطه جریمه و در حالی که دروازه‌بان جلو آمده بود، دروازه میزبان را باز کرد تا پرسپولیس در یک بازی سخت 1-0 به پیروزی برسد و به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. آماری که پس از این مسابقه منتشر شد، نشان از برتری قرمزها در این مسابقه داشت. در مالکیت، پرسپولیس ۶۸٫۴ و استقلال ۳۱٫۶ درصد توپ را در اختیار داشت. بازیکنان میزبان ۲۳۹ و پرسپولیسی‌ها ۵۲۷ پاس رد و بدل کردند. استقلال 7 و پرسپولیس ۱۶ شوت به دروازه هم داشتند ولی استقلال ۴ شوت در چهارچوب و پرسپولیس ۳ شوت داشت. ضمن اینکه استقلال ۴ و پرسپولیس ۵ کرنر داشت.
گل‌‌محمدی: سلاح پنهانی ما غیرت بازیکنانم بود
یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس پس از برتری تیمش مقابل استقلال تاجیکستان چنین صحبت کرد: «باید بار دیگر از میزبانی تاجیکستانی‌ها تشکر کنم. از تک‌تک بازیکنانم به دلیل شرایط سختی که در  این بازی داشتند تشکر می‌کنم. برای هر تیمی بازی کردن در این ورزشگاه با این وضعیت چمن و حضور هواداران حریف، کار واقعاً سختی است اما ما این کار سخت را به خوبی انجام دادیم. بار دیگر از تمام بازیکنان خود که با غیرت و مردانه بازی کردند تشکر کرده و این برد را به تمام هواداران خوب پرسپولیس تقدیم می‌کنم. این پیروزی مبارک همه هواداران باشد اما به برکت وجود هواداران و غیرت بازیکنان، استقلال تاجیکستان را بردیم اگر غیر از این بود، به مشکل می‌خوردیم. من یادم نمی‌آید در مورد سلاح پنهانی صحبت کرده باشم اما غیرت بازیکنانم سلاح پنهانی این مسابقه بود. بازیکنان من لایق و شایسته بهترین‌ها هستند. فقط می‌توانم یک تشکر خشک و خالی از آنها انجام بدهم و کاری از دستم برنمی‌آید. ان‌شاءالله هواداران هم قدر این نفرات را بدانند که می‌دانند. امیدوارم باشگاه هم بتواند قدردان زحمات بچه‌ها باشد.»
 حذف آبرومندانه تراکتور
در یکی دیگر از دیدار‌های این مرحله تراکتور ایران که در ورزشگاه خلیفه دوحه به مصاف النصر عربستان رفت. شاگردان فیروز کریمی در شرایطی در این مسابقه به میدان رفتند که زمزمه‌های انصراف‌شان به دلیل کمبود بازیکن هم شنیده می‌شد اما در نهایت تنها با ۱۶ بازیکن راهی قطر شدند تا با تیم گرانقیمت عربستانی مسابقه دهند. در این دیدار سرخپوشان تبریزی علیرغم دریافت گل زودهنگام دقیقه 11 وینست ابوبکر که با محمدرضا اخباری تک به تک شد و با یک ضربه چیپ دروازه او را باز کرد، دیگر اجازه زدن گل‌های بعدی را به حریف ندادند و در فاز هجومی هم موفق نبودند تا نماینده عربستان 1-0 پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شود.

ترابی: هدیه خوبی به هواداران مان دادیم

ترابی که در این مسابقه با گلش زمینه‌ساز صعود پرسپولیس شد، در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. او که در مرحله گروهی 2 گل در بازی‌های رفت و برگشت به گوا هند زده بود، با این گل در این فصل از لیگ قهرمانان 3 گله شد. ترابی تاکنون 15 بازی در این رقابت‌ها برای پرسپولیس انجام داده و موفق شده 4 گل برای قرمزها بزند.  
ترابی در نشست خبری بعد از بازی گفت: «خدا را شکر توانستیم در این بازی سخت و شرایطی که زمین داشت، سربلند بیرون بیاییم و برد خوبی را به هواداران هدیه بدهیم. حریف را خوب آنالیز کرده و می‌دانستیم در ضد حملات خیلی خطرناک هستند. ما تمام تلاشمان را کردیم تا با تمرکز کامل وارد بازی شویم و تمام کارهایی که لازم بود انجام دادیم. به هواداران خوب‌مان تبریک می‌گویم، برخی از آنها به ورزشگاه تاجیکستان آمده و ما را تشویق کردند از آنها هم تشکر می‌کنم و امیدوارم هواداران پرسپولیس را خیلی زود در بازی‌های لیگ برتر کشورمان هم ببینیم و بار دیگر دل آنها را شاد کنیم.»





آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7726/1/587039/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها