وزیر بهداشت:

5 واکسن داخلی مجوز تولید گرفتند


وزیر بهداشت از افزایش حجم ورود واکسن در کنار تأمین واکسن‌های داخلی کرونا خبر داد و گفت: این هفته ایران رکورد تزریق هفتگی واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست. به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی اظهار کرد: هم اکنون رکورد تزریق هفتگی واکسن در اختیار آلمان با تزریق ۵ میلیون دوز در یک هفته است، که این هفته این رکورد را می‌شکنیم.
وزیر بهداشت گفت: اگر تولید داخل ما کافی بود واکسن وارد نمی‌کردیم، اما چون شروع کار است و حجم زیادی واکسن احتیاج داریم، به طوری که ۶۰ میلیون جمعیت باید واکسینه شوند و اگر ضرب در 2 شود، ۱۲۰ میلیون دوز و اگر بچه‌ها هم بخواهند واکسینه شوند ۱۴۰ میلیون دوز واکسن احتیاج داریم. بنابراین برای ما زمان خیلی مهم است،چرا که اگر امروز واکسن بزنیم بهتر از فردا است.
عین اللهی با اشاره به صدور مجوزهای اضطراری برای استفاده از واکسن‌های داخلی کرونا  گفت: در بحث مجوزهای اضطراری به تولیدات داخلی باید به این مسأله اشاره کرد که تا قبل از دولت جدید، تنها «واکسن برکت» مجوز تولید و مصرف داخلی داشت، اما امروزما شاهد هستیم که پنج مرکز ما از جمله سیناژن، رازی، پاستور و فخرا ( همراه با برکت) مجوز تولید داخلی دریافت کرده اند و همین موضوع باعث می‌شود کشورهای دیگر از این فرصت استفاده کنند و بیشتر ترغیب به ورود واکسن به کشور ما باشند.
وزیر بهداشت در پاسخ به سؤال دیگری درباره آخرین اخبار واردات واکسن به کشور گفت: همان‌طور که قبلا قول داده شد تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دوز واکسن وارد می‌شود و در مهر ۴۰ میلیون دوز دیگر وارد می‌کنیم ،البته این میزان واردات علاوه بر تولیدات داخلی است و ما سعی می‌کنیم همه مردم واکسن را دریافت کنند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7725/3/587035/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها