فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران خبر داد

کاهش بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در پایتخت


فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران خبر داد فعالیت ۱۲ مرکز واکسیناسیون در استان به صورت شبانه‌روزی است و در روزهای آینده تعداد دیگری از مراکز واکسیناسیون بویژه در تهران شبانه‌روزی می‌شود. به گزارش وبدا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونای استان تهران درخصوص آخرین آمار واکسیناسیون در تهران نیز گفت: تا صبح امروز ۶ میلیون و ۵۲۵ هزار دوز واکسن در تهران تزریق شده که از این تعداد ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار نفر هر ۲ دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و تا انتهای این هفته واکسیناسیون ۱۰ گروه شغلی که در برنامه واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، پایان خواهد یافت.
فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران درباره آخرین وضعیت میزان مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها نیز گفت: آمارها به شدت رو به کاهش است و تعداد کل بستری‌های روز گذشته به زیر ۶ هزار و ۹۰۰ نفر رسید و همچنین تعداد مراجعان سرپایی به زیر ۱۸ هزار نفر و تعداد ترخیص‌ها به یک هزار و ۲۲۶ نفر رسید. وی تأکید کرد: موارد جدید هم یک هزار و ۲۰۰ مورد بوده، تعداد ترخیص‌ها پس از مدت‌ها از تعداد بستری بیشتر بوده است، ۱۸۳ نفر از موارد جدید روز گذشته نیز در بخش مراقبت ویژه بستری شده‌اند و در مجموع تعداد فوتی‌ها نیز ۶ درصد کاهش داشته است.
وی درخصوص واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز گفت: بزودی یک شیوه‌نامه‌ای از سوی وزارت بهداشت در این خصوص تدوین خواهد شد و در آستانه بازگشایی مدارس دانش آموزان نیز بزودی واکسینه خواهند شد. تاکنون واکسیناسیون اساتید دانشگاه‌ها، معلمان و دانشجویان آغاز شده و در مراحل پایانی است و بزودی طرح واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز با ابلاغ وزارت بهداشت انجام می‌شود.
زالی ادامه داد: تزریق واکسن انستیتو پاستور در فاز سوم بالینی در هفت استان کشور در حال انجام است و تحقیقات حاکی از اثربخشی این واکسن برای گروه‌های زیر ۱۸ سال است. وی تأکید کرد: واکسن نورا نیز که در مجموعه بقیةالله تهران تولید شده هم برای این گروه سنی مناسب است، در واکسن‌های خارجی مثل سینوفارم که در سبد واکسیناسیون ما هم قرار دارد، این اثربخشی را برای زیر ۱۸ سال دارد. استاندار تهران نیز در سخنان جداگانه‌ای نحوه بازگشایی مدارس و همچنین تردد شبانه افراد برای تزریق واکسن را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران درباره بازگشایی مدارس، گفت: تمام تلاش این است که شرایط زندگی اجتماعی، اقتصادی و آموزشی برای همه اقشار فراهم شود و در همین راستا اعلام کردند مدارس باید این آمادگی را داشته باشند تا نسبت به برقراری کلاس‌های آموزشی اقدام کنند.
وی افزود: البته کلاس‌ها زیر ۱۰ نفر و به صورت آزمایشی و زمانی که برای افراد بالای ۳۰ سال که دارای فرزند مدرسه‌ای هستند و واکسیناسیون آنها انجام شود، شروع خواهند شد. از سوی دیگر اکنون که اعلام شده حتی برای واکسن دانش آموزان نیز اقدامات آغاز شده است، می‌توان امید داشت که این اطمینان حاصل شود که بتوانیم مدارس را به صورت حضوری دایر کنیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7725/2/587032/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها