به کودکان اعتماد بیاموزیم



مدتی است که دیگر در انیمیشن‌ها خبری از پایان خوش به معنی تکراری و کلیشه‌ای نیست. بلکه این روزها انیمیشن‌ها بیشتر حول محور شجاعت، وطن‌دوستی، طبیعت و حفظ محیط زیست می‌گردد و قرار است پیام‌های مهم‌تری برای کودکان داشته باشد.
یکی از این کارهای اخیر والت دیزنی «رایا و آخرین اژدها» است. انیمیشنی تولید کمپانی استودیو سینمایی والت دیزنی و محصول سال 2021 است. داستان در سرزمینی به اسم کوماندرا می‌گذرد. جایی که 5 قبیله توسط یک اژدها خلق شده و 5 قبیله در آن به‌خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. تا اینکه اختلاف بین قبیله‌ها برسر جواهر اژدها باعث می‌شود که طبیعت از بین برود و انسان‌ها سنگ شوند. حال دختر جوانی به اسم «رایا» تصمیم می‌گیرد به مردم این سرزمین کمک کند تا دوباره همه متحد شوند و دنیا را نجات دهند.
این فیلم به کارگردانی دان هال و کارلوس لوپز استرادا است که پیامی ساده برای کودکان سراسر جهان دارد؛ اتحاد، دوستی و از همه مهم‌تر اعتماد. اما قرار نیست این پیام جدی و خشک به مخاطبان داده شود، بلکه طنز و فانتزی چاشنی اصلی این کار است.
رایا شخصیت اصلی در مسیری قرار می‌گیرد که باید ناجی سرزمین‌اش باشد و دراین مسیر به اژدهای مهربانی می‌رسد که به همه کس و همه چیز اعتماد دارد؛ درست برخلاف رایا که در کودکی اعتماد او باعث از بین رفتن سرزمین و سنگ شدن پدرش شده است. حال این رابطه علل و معلولی با تیم عجیب اما بانمک که شامل چند میمون و یک دختربچه و یک پسر نوجوان و مردی قوی‌هیکل و اژدها است، باید با کمک هم تکه‌های سنگ اژدها را کنار هم قرار بدهند تا زمین دوباره زنده شود و این کار با نقشه‌های جنگی پسربچه یا نقشه‌های ساده‌‌انگارانه اژدها صورت نمی‌گیرد بلکه با دوستی و اعتماد این نقشه به پیروزی می‌رسد. این انیمیشن جذاب را می‌توانید از فیلیمو و نماوا ببینید.
رایا و آخرین اژدها
کارگردان دان هال و کارلوس لوپز استرادا
محصول سال 2021


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7725/16/587027/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها