مجموعه شعری تازه از ضیاء موحد

<با به از من> روانه کتابفروشی‌ها شد



گروه فرهنگی: «با به از من» با همکاری نشر نیلوفر منتشر شد، کتابی به‌ قول «لی‌لی گلستان» با نامی عجیب و گرافیکی غریب. این کتاب دربردارنده مجموعه‌ای از شعرهای ضیاء موحد، شاعر و استاد فلسفه و منطق کشورمان است.
 موحد در «با به از من» گزیده‌ای از شعرهای خود را در برابر مخاطبان قرار داده که آغاز سرایش آنها به سال‌ها قبل، به دهه چهل بازمی‌گردد. آن‌طور این شاعر پیش‌تر درباره کتاب تازه‌اش به رسانه‌ها خبر داده بود، شعرهای این مجموعه به ترتیب تاریخ مرتب‌ شده‌اند. از همین رو دانشجویان ادبیات و آنهایی که علاقه‌مند تحقیق و بررسی درباره موحد باشند با مراجعه به مجموعه شعر «با به از من» می‌توانند تا حدی با سیر تحول ادبی این استاد دانشگاه در شعرهای او آشنا شوند.
قالب شعری این سروده‌ها همگی در سبک نو هستند، شعرهایی که موحد سرودن آنها را از سال 1346 آغاز کرده است. انتشار این کتاب در نتیجه جمع‌آوری گزیده اشعار موحد از میان شش دفتر شعری‌اش و همچنین شعرهایی پراکنده است.
این شاعر و استاد دانشگاه طی دهه‌هایی که در حوزه شعر، منطق و فلسفه مشغول فعالیت و تدریس است دست به انتشار آثار مختلفی زده است. او که مدیر گروه منطق و عضو هیأت امنای انجمن حکمت و فلسفه ایران است مسئولیت‌های علمی و اجرایی مختلفی برعهده داشته که از جمله آنها می‌توان به مدیریت کمیته علمی فلسفه زبان و منطقِ انجمن زبانشناسی ایران و معاونت پژوهشی انجمن حکمت و فلسفه ایران اشاره کرد.
از موحد تا به امروز کتاب‌های مختلفی در حوزه ادبیات و همچنین فلسفه و منطق منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. «غراب‌های سفید»، «نردبان اندر بیابان»، «مشتی نور سرد» و کتاب «شعر و شناخت» از دفترهای شعر او و «منطق موجهات»، «واژگان توصیفی منطق» از نوشته‌های او در حوزه فلسفه و منطق هستند. علاوه بر این موحد در حوزه ترجمه هم چند کتاب روانه کتابفروشی کرده، «منتقدان فرهنگ: از ماتیو آرنولد تا ریموند ویلیامز» نوشته «لزلی جانسون» و «نظریه ادبیات» نوشته «رنه وِلِک» و «استین وارِن» کار مشترک او در همکاری با پرویز مجاهد است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7725/15/587016/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها