اخبار


متهم به قتل در دادگاه:
یک لحظه عصبانیت 7 سال زندگیم را تباه کرد

گروه حوادث/پسر زندانی که پس از 7 سال توانست رضایت خانواده مقتول را جلب و از مجازات قصاص رهایی پیدا کند در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به‌ لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
به‌ گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این پسر جوان، آذر سال ۹۳ به‌دنبال یک درگیری در پارک ایثار شهرری پسر ۱۸ ساله‌ای به‌ نام سعید را که از هم محله‌ای‌هایش بود با چاقو مجروح کرد که ساعتی بعد در بیمارستان جان باخت.
 چند روز بعد متهم خودش را به پلیس معرفی کرد و انگیزه‌اش از درگیری و قتل را متلک پرانی مقتول عنوان کرد.
 پس‌از تکمیل تحقیقات پرونده به همراه متهم به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در ابتدای این جلسه اولیای دم درخواست قصاص و اظهار کردند که به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستند. مادر مقتول گفت: پسر من بی‌دلیل کشته شد. متهم ادعا کرده که به‌خاطر متلک پرانی به یک دختر پسرم را کشته، اگر پسر من کار خلافی کرده بود پلیس باید پسرم را تنبیه می‌کرد نه اینکه این پسر او را بکشد.
در ادامه متهم به جایگاه رفت و با رد اتهام قتل عمد، گفت: من هیچ قصدی برای قتل نداشتم و مرگ او یک حادثه بود و درخواست دارم اولیای دم من را ببخشند. در پایان و بعد از اینکه جلسه دادگاه تمام شد قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.
حکم صادره در دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفت و مهر تأیید خورد و قطعی شد. به این ترتیب پسر جوان پای چوبه دار رفت اما دقایقی قبل از اجرای حکم توانست رضایت اولیای دم را جلب کند.
با گذشت هفت سال از این قتل پرونده برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه متهم که حالا ۲۶ ساله شده به جایگاه رفت و گفت: مقتول بچه محلمان بود و بارها او را دیده بودم، اما آن روز وقتی به دختر جوان متلک گفت عصبانی شدم. باور کنید فکر نمی‌کردم این درگیری منجر به قتل شود. در این 7 سال خودم و خانواده‌ام به اندازه 70 سال نابود شدیم و خودم را هرگز به‌ خاطر رنجی که به مادرم دادم نمی‌بخشم. در این سال‌ها به اندازه کافی تنبیه شده‌ام و حالا از قضات دادگاه تقاضا دارم کمکم کنند و در مجازاتم تخفیف قائل شوند.
با پایان دفاعیات متهم ، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.


سوختن راننده تانکر
میان شعله های آتش

گروه حوادث/ تانکر حامل 30 هزار لیتر گازوئیل که در جاده مشهد به تربت حیدریه از مسیر اصلی منحرف و به داخل رودخانه فصلی سقوط کرده بود پس از انفجار مرگ راننده را رقم زد.
آتشپاد دوم مهدی رضایی، معاون عملیات آتش‌نشانی شهر مشهد در تشریح جزییات حادثه آتش‌سوزی تانکر حمل سوخت گفت: سقوط این تانکر حمل سوخت به داخل رودخانه در کیلومتر ۸۰ محور مشهد ـ تربت‌حیدریه، عصر دوشنبه به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی مشهد اعلام شد و با هماهنگی مسئولان ارشد سازمان و فرمانداری مشهد، بلافاصله ۷ دستگاه خودرو سنگین اطفای حریق و خودروی پودرپاش به محل حادثه در حوالی روستای رباط سفید اعزام شدند.
وی ادامه داد: با حضور نیرو‌های امدادی در محل مشخص شد تانکر ۳۰ هزار لیتری حمل گازوئیل به‌دلیل نامعلوم از ارتفاع ۱۰ متری از روی یک پل که متعلق به رودخانه فصلی بوده سقوط کرده است.
رضایی بابیان اینکه این حادثه منجر به آتش‌سوزی تانکر و مرگ راننده در داخل وسیله نقلیه شده بود، گفت: بلافاصله آتش‌نشانان ضمن اطفای حریق پیکر بی‌جان راننده را از میان آهن‌پاره‌های خودرو خارج کردند و تحویل عوامل انتظامی حاضر درصحنه دادند.
گفتنی است؛ علت دقیق وقوع این حادثه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

سقوط مرگبار از بالای درخت گردو

گروه حوادث/ مرد میانسال هنگام چیدن گردو در یکی از روستاهای شهرستان صحنه به‌علت سقوط از درخت جان باخت.
به گزارش خبرنگار فارس، با شروع فصل گردوچینی در کشور هرساله شاهد حوادث حین کار برای کسانی هستیم که بدون رعایت نکات ایمنی اقدام به گردوچینی می‌کنند. روز دوشنبه نیز مرد میانسالی در روستای «علی گرزان علیا» شهرستان صحنه از توابع استان کرمانشاه هنگام چیدن گردو در باغ شخصی خود دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.
پس از اعلام این موضوع به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و حضور مأموران پرونده‌ای درباره سقوط این مرد میانسال از بالای درخت تشکیل و تحقیقات برای یافتن علت این حادثه آغاز شد جسد صاحب باغ برای علت دقیق مرگ به پزشکی قانونی انتقال یافت.

مرگ تلخ دو کودک  در کانال آب شهری

گروه حوادث/ دو پسر بچه که کنار کانال آب شهری در منطقه مهرگان قزوین در حال بازی بودند به‌علت سقوط در آب جان باختند.
 فرامرز چگینی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی محمدیه در این باره به صداوسیما گفت: ساعت ۱۹ و سی دقیقه روز دوشنبه والدین این دو پسر 9 و 13 ساله در تماس با آتش‌نشانی اعلام کردند که فرزندانشان در حاشیه کانال آب ناحیه شهری مهرگان بازی می‌کردند اما ناپدید شده‌اند.
چگینی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله در محل حاضر شدند، اما پس از مدتی به‌خاطر تاریکی هوا و شدت جریان آب جست‌و‌جو را متوقف کردند. تا اینکه صبح سه‌شنبه با ادامه عملیات جست‌و‌جو سرانجام ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح پیکر بی‌جان این دو نوجوان از آب بیرون کشیده شد.
تحقیقات درباره علت این حادثه از سوی پلیس ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7725/13/587004/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها