اخبار


وزیر ارتباطات:
 کارگروهی در دولت برای حمایت از اقتصاد دیجیتال تشکیل می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه به‌منظور حل مشکلات استارتاپ‌ها و حذف موانع پیش روی این حوزه، نماینده ویژه‌ای در حوزه کسب و کارهای دیجیتال منصوب خواهد کرد، گفت: همچنین کارگروهی در سطح دولت با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حمایت از اقتصاد دیجیتال تشکیل خواهد شد.
به‌گزارش «ایران» عیسی زارع‌پور در دیدار با فعالان و مدیران کسب و کارهای نوآفرین با اشاره به اینکه مشکلات کشور با تکیه بر دانش و فناوری‌های نو حل می‌شود، گفت: تنها راه برون‌رفت از وضعیت فعلی این است که فعالان بخش خصوصی را جدی بگیریم ،چرا که شما پیشران توسعه و حافظ استقلال کشور هستید.
زارع‌پور ادامه داد: ما در حال حاضر پلتفرم‌های خوبی در کشور داریم که بدون وابستگی و با دانش و تخصص نیروی داخلی به مرحله بلوغ خود رسیده‌اند و بسیاری از مشکلات کشور در حوزه‌های متعدد را حل و تحریم‌ها را بی‌اثر و تبدیل به فرصت کرده‌اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: به اعتقاد ما پلتفرم‌ها نقش بسیار مهمی در حکمرانی نوین ایفا می‌کنند و مرز کشورها در فضای مجازی جایی است که پلتفرم‌های آنها کاربر فعال دارند.وی خاطرنشان کرد: هر جا که به جوانان اعتماد کردیم و خواستیم، آنها فعل خواستن ما را تبدیل به توانستن کردند و در نهایت برای کشور قدرت و ثروت تولید کردند؛ جوانان نخبه  مؤلفه قدرت برای ما هستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمینه رفع مشکلات قضایی استارتاپ‌ها هم خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل کارگروه حمایت قضایی تشکیل می‌دهیم و بر اساس تجربه‌ حضور در قوه قضائیه، ان‌شاءالله این مشکلات را با تعامل حل می‌کنیم.
زارع‌پور تأکید کرد: کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند باید حقوق و تکالیف قانونی خود را بدانند، تا با آرامش بیشتر و نگاه بلندمدت فعالیت کنند.

جریمه 117 میلیون دلاری گوگل در کره

رگولاتور ضد انحصارطلبی کره جنوبی گوگل را به‌دلیل جلوگیری از سفارشی کردن نسخه‌های سیستم عامل اندروید ۲۰۷ میلیارد وون (۱۷۶.۶۴ میلیون دلار) جریمه کرد که دومین جریمه صادره علیه این غول فناوری امریکایی در کمتر از یک ماه گذشته است.
به گزارش ایسنا، کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی اعلام کرد شرایط همکاری گوگل با سازندگان گوشی به سوءاستفاده گوگل از موقعیت برتر خود در بازار منجر شده و مانع رقابت در بازار سیستم عامل موبایل شده است.
گوگل در بیانیه‌ای اعلام کرد درخواست تجدید نظر خواهد کرد. این حکم مزایای سازگاری اندروید با برنامه‌های دیگر را نادیده گرفته و مزایایی که مصرف‌کنندگان از آن برخوردار می‌شوند تضعیف می‌کند.این جریمه یک روز پس از اجرایی شدن اصلاحات انجام گرفته در قانون «کسب و کار مخابرات» کره جنوبی که به قانون ضد گوگل شهرت یافته است، صادر شد. تحت، قانون مذکور اپراتورهای فروشگاه برنامه مانند گوگل حق ندارند طراحان نرم‌افزار را ملزم کنند از سیستم پرداخت آنها استفاده کنند. این الزام مانع از آن خواهد شد که گوگل از طراحان برای خریدهای درون برنامه‌ای که کاربران اندروید انجام می‌دهند، حق کمیسیون دریافت کند.
کمیسیون تجارت منصفانه کره جنوبی اعلام کرد گوگل با وادار کردن سازندگان تلفن برای عمل به توافقی در خصوص مجوزهای فروشگاه برنامه این شرکت، مانع رقابت شده است.تحت توافق گوگل، سازندگان گوشی نمی‌توانند دستگاه‌های خود را به نسخه‌های سفارشی شده اندروید تجهیز کنند. این امر کمک کرده است گوگل موقعیت ممتاز خود را دربازار سیستم عامل موبایل  تحکیم کند.
جریمه صادر شده از سوی رگولاتور کره جنوبی نهمین جریمه بزرگی است که تاکنون صادر شده است.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7725/11/586990/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها