دیگه چه خبر


دیدار انسیه خزعلی با زنان اصلاح طلب

   خبر اول اینکه، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری عصر دوشنبه با تعدادی از زنان فعال اصلاح‌طلب دیدار و گفت‌وگو کرد.
خزعلی در این دیدار با یادآوری نشست با زنان سرپرست خانوار، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی و سیاسی گفت که امیدواریم تجربیات همه فعالان این عرصه، بتواند راه را روشن‌تر و کمبودها و کاستی‌ها را بیشتر نشان دهد تا در مسیر برداشتن کاستی‌ها و افزایش نقاط قوت گام برداریم.
زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب هم در تشریح جزئیات  این نشست به ایلنا گفت: اقدامات یا برخوردهایی را که توسط دولت سیزدهم صورت گرفته و درخواست‌هایی که از مردم شده را به فال نیک می‌گیریم و با حسن ظن به آنها نگاه می‌کنیم و امیدواریم این حرکت‌ها تداوم داشته باشد و در به‌کارگیری دیدگاه‌ها و نظرات گروه‌های مختلف مردم بتواند در جهت اداره بهتر کشور و تقویت مشروعیت و مطلوبیت نظام و بهره‌مندی از حمایت و پشتیبانی جامعه تأثیرگذار باشد.
وی افزود: نفس این دعوت و تأکید بر اینکه خانم خزعلی می‌گفت من می‌خواهم شنونده باشم و دیدگاه‌ها و نظرات شما را بشنوم و کارهای مفید و ناتمامی را که در هشت سال گذشته صورت گرفته و نیازمند ادامه کار است بدانم، به نظر من بسیار ارزشمند بود و از طرف خانم‌های اصلاح‌طلب نیز دیدگاه‌های مثبتی ارائه شد.
شجاعی خاطرنشان کرد: در مجموع این نشست خوب بود به شرطی که برگزاری چنین نشست‌هایی ادامه داشته باشد و از این گفت‌و‌گوها در برنامه‌ریزی‌ها استفاده شود.


پای مافیای اسب هم به میان آمد

  خبر دیگر اینکه، پای مافیای اسب هم به مباحث سیاسی و اقتصادی کشور باز شد. دیروز نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس از مسئولان خواست به موضوع مافیای اسب توجه کنند.
به گزارش ایسنا، امانقلیچ شادمهر در تذکر شفاهی در جلسه علنی مجلس گفت: مافیای اسب توان مردم حوزه انتخابیه من را گرفته است، این مافیا مال مردم را به تاراج می‌برد و به بلای جان مردم تبدیل شده است.
وی گفت: گنبدکاووس می‌توانست قطب سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش اسب باشد ولی اکنون به ویرانه تبدیل شده است. اکنون مربیان سوارکاری در حوزه انتخابیه گرفتار نان خود هستند.
نماینده مردم گنبد کاووس در پایان گفت: مسئولان باید هرچه سریع‌تر برای رفع این مشکل اقدام و به خاستگاه تاریخی اسب ترکمن توجه کنند.


تمام زندانیان واکسینه شدند

  با خبر شدیم که، رئیس سازمان زندان‌ها از اتمام واکسیناسیون همه زندانیان حاضر در زندان خبر داد.
محمدمهدی حاج محمدی در توئیتر نوشت: «الحمدلله تقریباً واکسیناسیون همه زندانیان حاضر در زندان تمام شد. هزینه بهداشت و درمان زندانیان در سال ۹۹ نسبت به ۹۸، با رشد ۶۰ درصدی به ۵۴۵ میلیارد تومان رسید. نظام اسلامی زندانیان را عائله خود می‌داند و این نمونه اقدامات گواه روشنی بر تعهد نظام به سلامت زندانیان است.»


نگرانی سفیر امریکا از  نفوذ ایران در عراق

  خبر رسیده که،  «متیو تولر» سفیر امریکا در بغداد ضمن انتقاد از آنچه حضور و نفوذ ایران در عراق خواند، مدعی شد که هرگونه نفوذ ایرانی، علیه امریکا است. به گزارش ایسنا، سفیر امریکا در ادعایی دیگر، در بغداد حملات به پایگاه‌های امریکا در اربیل و مناطق کردنشین را تهدیدی علیه ملت عراق و ثبات این کشور دانست و گفت: همسایگان عراق خواهان فعالیت شبه نظامیان مسلح تحت نظارت دولت عراق هستند.
تولر با انتقاد از نفوذ ایران در عراق ادعا کرد: تهران تلاش می‌کند تا شکاف‌ها را پر کند و این مسأله برای عراق بسیار مضر است. هرگونه نفوذ ایرانی مغرضانه و علیه امریکا است. سفیر امریکا گفت: رئیس جمهوری امریکا به وضوح تأکید کرد که امنیت عراق به معنای امنیت خاورمیانه است.
ادعای سفیر امریکا در عراق درحالی است که نه تنها جمهوری اسلامی همواره نقش سازنده در منطقه داشته و خواهان حل بحران‌های منطقه بوده است، بلکه سفر اخیر نخست وزیر عراق و هیات عالی رتبه این کشور به تهران نشانگر روابط متوازن و مبتنی بر اصول دو طرف است.


آمادگی لبنانی‌ها برای جشن استقبال از سوخت ایرانی

  دست آخر اینکه،  شبکه «المنار» لبنان اعلام کرد که مقامات حزب الله و دیگر لبنانی‌ها با انجام اقدامات فنی و اداری خود را برای برگزاری مراسم استقبال از رسیدن سوخت ارسالی ایران آماده می‌کنند.
به گزارش ایسنا ، مقامات حزب الله این عملیات‌ها را در منطقه البقاع و نیز در ورودی بعلبک جنوبی انجام داده اند. بخش رسانه ای حزب الله لبنان نیز با تهیه هزاران پرچم، شعار و پلاکارد، آماده استقبال از کامیون‌های حامل سوخت است.
پنجشنبه پیش رو قرار است با استفاده از 70 تا 80  کامیون، سوختی که نفتکش ایرانی در بندر بانیاس سوریه تخلیه کرده به منطقه بعلبک لبنان منتقل شود. ‌در این مناطق جشن‌های مردمی با حضور نمایندگان بعلبک و رؤسای شهرداری‌ها و فعالان سیاسی و اقتصادی و مذهبی و اجتماعی برگزار خواهد شد.
پس از این جشن‌ها محموله مازوت ایران توسط کامیون‌های وابسته به شرکت الامانه بارگیری خواهد شد و به مؤسسات و نهادهایی که خواهان استفاده از سوخت ایرانی هستند، منتقل خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7725/3/586958/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها