در دیدار معاون اول رئیس جمهوری با نخست وزیر عراق اعلام شد

آمادگی ایران برای مشارکت در روند بازسازی عراق


نخست وزیر عراق که روز یکشنبه به کشورمان سفر کرده بود، بعد از دیدار با رئیس جمهوری،  دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس مجلس با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری هم دیدار و گفت‌وگو کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول ریاست جمهوری، در این دیدار مخبر با اشاره به روابط تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: مناسبات دو کشور نقش بسزایی در ثبات و امنیت منطقه دارد و باید همکاری‌های دوجانبه در همه سطوح گسترش یابد.
معاون اول رئیس جمهوری با تأکید بر اینکه سقف تجارت دو کشور متناسب با شرایط اقتصادی و سیاسی نیست، اظهار امیدواری کرد: تفاهمنامه‌های انجام شده با معرفی نماینده تام‌الاختیار از سوی دوطرف به منظور پیگیری قراردادهای میان دو کشور هر چه زودتر اجرایی شود. وی با اشاره به توان مهندسی و ظرفیت بخش خصوصی و دولتی ایران، آمادگی کشورمان برای مشارکت در روند بازسازی عراق را اعلام کرد و گفت: ارتباطات سیاسی فیمابین قطعاً با گسترش روابط اقتصادی پایدارتر و مستحکم‌تر می‌شود. معاون اول رئیس جمهوری با قدردانی از ابتکار دولت عراق در برگزاری کنفرانس منطقه‌ای بغداد به منظور حل بحران‌ها و شناخت ظرفیت‌ها برای تعاملات منطقه‌ای، تصریح کرد: ایران دخالت کشورهای خارجی در منطقه را به زیان کشورهای منطقه می‌داند و بر تلاش برای همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه تأکید دارد.
نخست وزیر عراق نیز در این دیدار با اشاره به زمینه‌های فراوان همکاری میان دو کشور بویژه در عرصه‌های فرهنگی، تاریخی، تمدنی و دینی گفت: فرصت‌های فراوانی برای افزایش تعاملات فیمابین وجود دارد و در یک و نیم سال گذشته تلاش کرده‌ایم تا طرح‌های مشترک دو کشور را که متوقف مانده بود، دوباره احیا کنیم.
الکاظمی به بازپرداخت بخشی از مطالبات و تعهدات عراق به ایران اشاره کرد و افزود: بغداد مخالف تحریم‌های ظالمانه علیه ایران است و تلاش می‌کند تا به تمام تعهدات خود در برابر ایران پایبند باشد. گفتنی است نخست وزیر عراق دیروز هم برای زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) به مشهد رفت.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7724/1/586835/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها