هدف استقلال مقابل الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛

قدرت‌نمایی در بازی بزرگ


حامد جیرودی/ مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب با برگزاری یک بازی آغاز می‌شود که طی آن، استقلال ایران و الهلال عربستان از ساعت 21:30 در ورزشگاه زعبیل دوبی به مصاف هم خواهند رفت. دیداری بین دو تیم بزرگ فوتبال آسیا که فو مینگ داور سرشناس چینی قضاوت آن را با کمک هموطنانش برعهده دارد. آبی پوشان پایتخت در شرایطی در این مسابقه به میدان می‌روند که از هفته پیش اردوی خود را در امارات برپا کردند تا با آمادگی بیشتری برابر حریف سعودی‌شان به میدان بروند.
 اتفاقی که در این میان افتاد این بود که تست کرونای علیرضا رضایی دروازه بان دوم استقلال چند روز قبل مثبت شد تا نگرانی‌هایی به وجود بیاید اما به غیر از سیدحسین حسینی که دروازه بان شماره یک استقلال است و برای بازی با الهلال عربستان مشکلی ندارد، سینا سعیدی فر دیگر دروازه بانی است که همراه استقلال در دوبی به سر می‌برد و در بازی با الهلال روی نیمکت خواهد نشست.
شاگردان فرهاد مجیدی در حالی در این مرحله از لیگ قهرمانان حاضر شده‌اند که تیم جدیدی را برای لیگ بیست و یکم تشکیل داده‌اند. از بین بازیکنانی که در مرحله گروهی استقلال را همراهی می‌کردند، محمدرشید مظاهری، هرویه میلیچ، محمد نادری، مسعود ریگی، داریوش شجاعیان، شیخ دیاباته و مهدی قایدی از این تیم جدا شده‌اند.
همچنین عارف غلامی هم در ترکیب استقلال بود که حالا دوران نقاهت بعد از عمل جراحی اش را سپری می‌کند. ابوالفضل جلالی مدافع جدید آبی‌ها هم در سفر امارات استقلال را همراهی نمی‌کند و فرشید اسماعیلی را هم باید جزو جدا شده‌ها دانست.
در این بین بازیکنانی مانند عارف آقاسی، زبیر نیک نفس، محمدرضا آزادی و امین قاسمی‌نژاد به جمع آبی‌ها اضافه شده‌اند و محمدحسین مرادمند و محمد دانشگر هم که در ابتدا به‌دلیل اختلافات مالی به دوبی نرفته بودند، در اردوی این تیم حاضر هستند. نکته مهم دیگر اضافه شدن گابریله پین مربی ایتالیایی به کادرفنی استقلال است که مجیدی مدت‌ها به‌دنبال حضور او کنار خودش بود و باید دید استقلال با این تغییرات عمده، چه نتیجه‌ای در این مسابقه می‌گیرد. اما الهلال تیمی است که بر خلاف استقلال بازی‌هایش را در لیگ عربستان آغاز کرده و پس از تساوی بدون گلی که در بازی آخرش برابر البتین به دست آورد، با 7 امتیاز از 3 بازی در رده سوم لیگ حرفه‌ای این کشور قرار دارد.
الهلال که 3 بار به قهرمانی لیگ قهرمانان رسیده و آخرین آن را در سال 2019 کسب کرده، تیمی است که از بازیکنان گران قیمتی در ترکیبش بهره می‌برد. از بافتیمبی گومیس فرانسوی تا موسی مارگا اهل مالی که فصل گذشته با مهدی طارمی در پورتو همبازی بود. بنابراین دست لئوناردو ژاردیم سرمربی فرانسوی باز است تا حدی که مجبور شد از 7 بازیکن خارجی اش 3 بازیکنش را برای بازی با استقلال کنار بگذارد. با این حال، نتیجه بازی قابل پیش‌بینی نیست و هواداران استقلال امیدوارند تا تیم مورد علاقه‌شان نتیجه خوبی را کسب کند.
 استقلالی‌ها با اینکه هنوز هم با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند اما برای این بازی باید این موضوع را فراموش کنند تا رئیس (لقب الهلال) فوتبال عربستان را شکست دهند و معادلات فوتبال آسیا را تغییر دهند.
البته دیروز بخشی از مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال به آنها پرداخت شد تا میزان دریافتی فصل گذشته آنها به 80 درصد برسد و برای بازی با الهلال انگیزه و روحیه بیشتری پیدا کنند.
استقلال و الهلال پیش از این ۱۱ بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند که استقلال ۵ و الهلال ۴ بار پیروز شده‌اند و ۲ بار هم بازی دو تیم به تساوی کشیده است. آبی پوشان ایران در این بازی‌ها ۱۱ و آبی پوشان عربستان ۱۰ بار گلزنی کرده‌اند. با اینکه آخرین بازی دو تیم که در سوم اردیبهشت ۹۸ برگزار شد، با پیروزی 1-0 تیم عربستانی به پایان رسید اما نتیجه ۴ تقابل اخیر استقلال و الهلال با ۳ پیروزی برای استقلال و یک پیروزی برای الهلال همراه بوده است.
تنها استقلالی که دروازه الهلال را باز کرده
در جمع بازیکنان فعلی استقلال، تنها وریا غفوری تجربه گلزنی برابر قهرمان عربستان را در کارنامه دارد. در لیگ قهرمانان 2018 استقلال و الهلال همگروه شدند که آبی‌ها 27 فروردین 1397 در آخرین بازی دور گروهی به مصاف حریف قدرتمند خود رفتند و آن بازی را با تک گل وریا غفوری به سود خود به پایان رساندند.

برش
هوادار النصر: از الهلال نترسید

الهلال و النصر دو رقیب دیرینه هستند که هواداران‌شان هم کری زیادی با هم دارند. در این شرایط، در فضای مجازی و توئیتر هشتگ‌هایی تحت عنوان نقاط ضعف و نقاط قدرت الهلال توسط هواداران النصر منتشر شده تا استقلالی‌ها راحت‌تر بتوانند روی این تیم شناخت پیدا کنند. در این میان یک هوادار النصر با ارسال پیام‌هایی در فضای مجازی، ضمن بیان نقاط ضعف و قوت الهلال، آرزوی موفقیت استقلال را داشته و اعلام کرده از الهلال نترسید. این هوادار النصر گفته الهلال بیشتر با سیستم 2-4-4 و یا 1-3-2-4 به میدان رفته است. این هوادار مدعی شده با وجود سفر سلمان الفرج به امارات، اما احتمال غیبت او برابر استقلال زیاد است که در صورت قطعی شدن این موضوع، الهلال کار بسیار سختی در میانه میدان خواهد داشت. به گفته او عبدالله المعیوف سنگربان الهلال آمادگی گذشته را ندارد و حتی ژاردیم از عملکرد او ناراضی است. ضمن اینکه الهلال از مدافعین کوتاه‌قامتی در ترکیب خود استفاده می‌کند و روی ضربات سر و سانتر از جناحین، می‌توان دروازه این تیم را باز کرد. ضمن اینکه جانگ هیون سو مدافع راست الهلال دارای تجربه و قدرت بالایی است و عبور از این بازیکن کار سخت و دشواری است و توصیه کرده که آبی‌ها حملات خود را از سمت دیگر پایه‌ریزی کنند. این هوادار النصر عنوان کرده که الهلال در خط حمله تیم قدرتمندی است. تنوع تاکتیکی این تیم روی حرکت از جناحین است و در صورت عدم موفقیت در خلق موقعیت، روی عمق حریف تمرکز می‌کنند تا به گل برسند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7723/1/586733/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها