معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

148 لایحه دولت قبل در وزارتخانه‌ها بررسی می‌شود





معاون پارلمانی رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه محسن رضایی و محمد مخبر از دوران جنگ با یکدیگر کار کرده‌اند، گفت: وقتی که منافع مردم اصل باشد اختلافی بین تیم اقتصادی ایجاد نمی‌شود. به گزارش مهر، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس ‌جمهوری در برنامه «رودر رو» که از شبکه چهار سیما پخش شد، با بیان اینکه معاون پارلمانی مسئول ایجاد پیوند بین قوه عریض و طویل مجریه و قوه مقننه با ۲۹۰ نماینده است، گفت امیدوارم بتوانم همدلی و همگرایی بین دو قوه ایجاد کنم. زیرا مردم دیگر حوصله تنش و دعوای بین دو قوه را ندارند. وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: حدود ۱۴۸ لایحه از دولت قبل به مجلس ارائه شده است. هر وزارتخانه حدود ۶ تا ۷ لایحه به مجلس ارسال کرده است. مقرر شد هر کدام از وزارتخانه‌ها لوایح ارائه شده را مورد بررسی قرار داده و مخالفت و موافقت خود را با لوایح اعلام کنند. دولت جدید چنین اختیاری را برای بررسی لوایحی که از سوی دولت قبل به مجلس ارائه شده دارد. به گفته وی، هنوز بدنه مدیریتی وزارتخانه‌ها تغییر نکرده و برای انتخاب معاونان باید به وزرا فرصت داد. از بخش حقوقی وزارتخانه‌ها خواسته‌ایم که هرچه سریع‌تر این لوایح را بررسی کرده و نظر خود را اعلام کنند. معاون پارلمانی رئیس جمهوری بیان کرد: اختلاف مبنایی و اساسی بین اعضای تیم اقتصادی دولت وجود ندارد. پس از امضای حکم رضایی اعلام شد دوگانگی در تیم اقتصادی دولت به وجود می‌آید. بنده با رضایی صحبت کردم. وی اعلام کرد که از دوران جنگ با معاون اول رئیس جمهوری آشناست و کار کرده است. وقتی که منافع مردم اصل باشد، اختلافی بین تیم اقتصادی ایجاد نمی‌شود. کلام رئیس جمهوری فصل‌الخطاب است و اگر جایی اشکال وجود داشته باشد، همه از رئیس جمهوری تبعیت خواهند کرد.
آیه یأس نمی خوانیم
حسینی در ادامه  اظهار داشت: نباید توقعات را بالا برد. زیرا این دولت در شرایط خوبی مدیریت کشور را عهده دار نشده است. باید به مردم گزارش داد که در چه شرایطی کشور را تحویل گرفتیم. مردم بدانند این دولت، دولت کار، تحرک و پویایی است و دولت «ما می توانیم» است. کسی آیه یأس نمی خواند. انسجام و هماهنگی بین وزرا وجود دارد. وی با بیان اینکه سرمایه اجتماعی آسیب دیده است، تأکید کرد: امیدواریم دوگانگی قول و فعل از بین برود و قول صادق به مردم داده شود. برنامه تحولی در حوزه‌های مختلف نوشته شده و وزرا بر مبنای این برنامه‌ها عمل می کنند.
حسینی در مورد عدم رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، گفت: این موضوع طبیعی است و در همه دولت‌ها افرادی از کابینه نتوانستند رأی اعتماد مجلس را جلب کنند. باغگلی چهره ناشناخته بود. وزارت آموزش و پرورش با جامعه چندمیلیونی ارتباط دارد. وزارت آموزش و پرورش همیشه مشکلات عدیده ای دارد و عده ای معتقد بودند باغگلی توان حل این مشکلات را ندارد. وی ادامه داد: استدلال دولت این بود که باغگلی می تواند با خلاقیت و نوآوری در وزارت آموزش و پرورش تحول ایجاد کند. بسیاری معتقد بودند که ۴-۵ وزیر پیشنهادی نتوانند رأی اعتماد مجلس را جلب کنند. بالاخره تلاش کردیم و وزرا رأی اعتماد آوردند. معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در خصوص شفافیت آرای نمایندگان تصریح کرد: زمانی که بنده نماینده بودم آرا شفاف بود چون با قیام و قعود آرای نمایندگان اخذ می شد. فقط در برخی موارد مثل استیضاح و رأی اعتماد، رأی نمایندگان به صورت برگه‌ای اخذ می شد. حسینی در خصوص تحقق وعده‌های دولت تأکید کرد: بنای ما بر این است که بی جهت وعده ندهیم.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7716/2/586073/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها