اخبار




ماجدی: مهدوی‌کیا تمریناتش با تیم امید را با دستیاران آلمانی آغاز می‌کند

میرشاد ماجدی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال درخصوص شروع تمرینات تیم فوتبال امید به رادیو ورزش گفت: «حدود 100 بازیکن را به مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم ملی امید معرفی کردیم و بیشتر بازیکنانی که قرار است به اردو دعوت شوند، نفراتی هستند که در لیگ‌ برتر و دسته اول بازی می‌کنند و نیاز به استعدادیابی آنچنانی حداقل در این مقطع نیست. قرار است مهدوی‌کیا چند دستیار آلمانی به ایران بیاورد. فکر می‌کنم ظرف 5،6 روز آینده برنامه اصلی را به ما بدهد و 22 یا 23 شهریورماه اولین اردوی تیم امید تشکیل شود. مهدوی‌کیا فعلاً درخصوص دستیار ایرانی با ما صحبتی نکرده و در حال بررسی است و تمرینات را با دستیاران آلمانی آغاز خواهد کرد. سرمربی تیم آزادی عمل دارد که با هر کسی که می‌خواهد کار کند.» او همچنین درخصوص پیروزی تیم ملی مقابل سوریه در نخستین بازی مقدماتی جام جهانی گفت: «با توجه به شرایطی که تیم ملی دارد و فقط در فیفا‌دی بازی می‌کند و زمان هماهنگی کم بود، در نتیجه‌گیری خوب عمل کردیم ولی در خوب و چشم‌نواز بازی کردن موفق نبودیم. باید توجه کرد که بازی اول است و خیلی از تیم‌ها هم نتایج قابل قبولی نگرفتند. احساس من این است که تیم به جام جهانی صعود خواهد کرد. پتانسیل بالایی داریم و ان‌شاءالله در بازی با عراق بازی زیباتری را شاهد خواهیم بود.»

بیرانوند سوژه آس شد

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی کشورمان در بازی ایران مقابل سوریه یکی از پرتاب‌های مشهورش را انجام داد که به نزدیک محوطه جریمه رقیب رسید. پرتاب بلندی که نشریه معتبر آس اسپانیا به آن واکنش نشان داد و درباره این پرتاب نوشت: «دروازه‌بانی که دستی خارق‌العاده دارد دوباره ما را به‌وجد آورد.» جالب اینکه آس از لفظ «bionic arm» برای تشبیه دست بیرانوند استفاده کرده است. این اصطلاح برای افرادی استفاده می‌شود که دست مصنوعی برقی دارند و با قدرت این دست می‌توانند کارهای خارق‌العاده انجام دهند.

از نقل و انتقالات فوتبال ایران چه خبر؟

در ادامه جابه‌جایی‌های فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران معین عباسیان وینگر چپ فصل گذشته آلومینیوم به هوادار پیوست. در این بین، محمود قائد رحمتی که سال گذشته در ترکیب نساجی به میدان رفت، پس از مذاکره با مدیرعامل باشگاه آلومینیوم با قراردادی یک ساله به این تیم اراکی پیوست. ضمن اینکه محمود فکری سرمربی فصل گذشته نفت مسجد سلیمان هم قراردادش را با این باشگاه تمدید کرد. همچنین موسی کولی بالی مدافع اهل مالی فولاد نیز قرارداد خود را با این باشگاه تمدید کرد. گفتنی است محمد عباس زاده هم که با تراکتور فسخ کرده بود، دوباره 2 ساله با این تیم تمدید کرد.

النصر-تراکتور بدون تماشاگر شد

سایت «الکوره» خبر داد کنفدراسیون فوتبال آسیا به باشگاه النصر عربستان اعلام کرد بازی این تیم با تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در تاریخ 23 شهریور بدون تماشاگر برگزار می‌شود اما باشگاه النصر در حال رایزنی است تا رضایت AFC را برای حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه جام سن بن حمد دوحه کسب کند.

مانژوکیچ از فوتبال خداحافظی کرد

ماریو مانژوکیچ مهاجم کروات سابق بایرن مونیخ و یوونتوس از فوتبال خداحافظی کرد. این بازیکن 35 ساله که سابقه بازی در الدحیل قطر و میلان را هم در کارنامه‌اش دارد، با انتشار پیامی نوشت: «فوتبال همیشه بخشی از زندگی شما خواهد بود اما شما منتظر فصل جدیدی در زندگی خواهید بود.» مانژوکیچ در سال 2013 با بایرن سه گانه کسب کرد، با تیم ملی کرواسی هم حضور او در فینال جام جهانی 2018 را تجربه کرد و به نایب قهرمانی رسید. او در حالی خداحافظی کرد که چند روز پیش نامش به‌عنوان یکی از گزینه‌های پیش روی پرسپولیس برای جذب مهاجم خارجی مطرح شده بود!


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7716/14/586071/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها