در استقلال نه کسی می‌رود، نه کسی استعفا می‌دهد و نه کسی نگران است

مجیدی: اگر با من مشکل دارند، چرا واضح و شفاف نمی‌گویند؟




استقلال در حالی خود را برای مصاف با الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کند که اگر مشکلات پروازی آبی‌پوشان برطرف شود، آنها امروز تهران را به مقصد امارات ترک می‌کنند.  اما سرمربی استقلال جمعه شب صحبت‌هایی را در خصوص اتفاقات روزهای گذشته و نقل و انتقالات استقلال مطرح کرد که نشان از نگرانی‌های او و ادامه اختلافات در این تیم دارد. فرهاد مجیدی چنین صحبت کرد:«ابتدا از مسعود ریگی بگویم که ناراحتم از استقلال جدا شد اما خودم 2 مرتبه و صالح مصطفوی هم چند بار با مسعود صحبت کردیم. اما به هر حال تصمیم مسعود چیز دیگری بود و برای او آرزوی بهترین‌ها را دارم. متأسفانه قرارداد محمد نادری طوری تنظیم شده بود که براحتی می‌توانست از استقلال جدا شود! برای حفظ او باشگاه باید خیلی زودتر از پایان فصل اقدام می‌کرد. همچنین طبق صحبت‌هایی که با میلیچ و دیاباته داشتیم، آنها مدعی بودند که جمعاً بیش از ۸۰۰ هزار دلار از باشگاه طلب دارند. باتوجه به اعتراض‌ها و دعواهایی که میلیچ با باشگاه داشت و شرایطی که از دیاباته می‌دیدیم، امکان ادامه همکاری با آنها وجود نداشت.»
او ادامه داد: «ارسلان مطهری به جمع ما اضافه شد و امیدوارم باشگاه هم کدورت‌ها را در این مقطع کنار بگذارد تا فرشید اسماعیلی هم در اسرع وقت به تمرینات اضافه بشود.»مجیدی در ادامه از بازیکنانی حرف زد که به نظر می‌رسد منظورش سجاد شهباززاده، سروش رفیعی و رضا اسدی بوده‌اند: «با کمک چند هوادار بی‌ادعا تلاش کردیم تا 3 بازیکن باکیفیت و مطرح داخلی را به تیم اضافه کنیم. یک فوروارد، یک وینگر و یک هافبک دفاعی. هر سه بازیکن با مبالغی بیش از ۱۲ تا ۱۳ میلیارد تومان به تیم صنعتی و تیم رقیب پیوستند!»
سرمربی استقلال به موضوع جذب لوسیانو پریرا هم اشاره کرد: «ما با شیمبا به توافق رسیدیم و قرار شد برای او قرارداد بفرستند اما آقای مددی گفت که باید با بخش حقوقی مشورت کند و در نهایت این قرارداد را نفرستادند و به جایش یک نامه پیشنهاد فرستادند که بی‌فایده بود.  شیمبا آخرین بار به ما گفت که تاریخ دوز دوم واکسنش هنوز نرسیده و فعلاً نمی‌تواند از برزیل خارج شود. در چند روز گذشته هم خبری از شیمبا نداریم اما اگر بعضی کارها سر وقت انجام می‌شد، وضعیت بهتری داشتیم.» مجیدی درباره شرایطی که داشته هم حرف زد: «از شرایطی که گرفتارش هستیم، راضی نیستم. من نباید این روزها وقتم را بگذارم برای اینکه آقایان چه زمانی آنلاین می‌شوند. تازه وقتی آنلاین هم می‌شوند، جواب نمی‌دهند. الان 3 روز است که مدیران باشگاه را پیدا نمی‌کنم. نمی‌دانم قرار است چه اتفاقی بیفتد که این قدر آقایان در آرامش هستند! مدیریت به من گفت که از اسپانسر دلجویی کنیم تا به کمک‌مان بیاید. هواداران شاهد هستند که من درباره اسپانسر هم مثبت صحبت کردم اما نتیجه‌ای حاصل نشد. از همان روزی که مصاحبه کردم، قرار بوده که اسپانسر ۱۰ میلیارد تومان پرداخت کند اما تا الان این کار انجام نشده. کاری می‌کنند که آدم مجبور شود، شایعات را باور کند. به من می‌گویند که اسپانسر منتظر نشسته تا تیم نتیجه نگیرد. یا اینکه می‌گویند اسپانسر در حال مذاکره با مربیان داخلی است. فصل قبل هم در ۱۲ بازی، ۱۰ برد به دست آوردیم اما اسپانسر پاداشی به تیم نداد. آنها از زمانی که من آمدم فقط ۱۰ درصد به بازیکنان پرداختی داشتند و این پرداختی آخر هم هیأت مدیره باشگاه از طریق همراه اول انجام داد، ولی دیگران به‌نام خود زدند. خب با این وضعیت آیا منتظر هستند تا تیم ببازد؟ اگر با من مشکل دارند، چرا واضح و شفاف نمی‌گویند؟ گناه هواداران در این وسط چیست؟»
مجیدی یادآور شد: «بازیکنان جدید و تمدیدی روی حساب حرف من و قولی که به آنها دادم، بدون دریافت هیچ پیش پرداختی قراردادشان را امضا کردند. قرار بود در هفته‌ای که گذشت باشگاه به آنها پرداختی داشته باشد اما هیچ اقدامی انجام نشده و کاری کردند که شرمنده بازیکنان بشوم. باشگاه درباره ترانسفر پول فروش مهدی قایدی هم گفته است که هنوز پول نرسیده و هیأت مدیره به من قول کتبی داده بود که حدود ۸۰۰ هزار دلار از پول فروش قایدی را هزینه طلب‌های فصل گذشته و پیش‌پرداخت‌های فصل جدید می‌کند و علاوه بر آن یک تا دو بازیکن خارجی جدید هم جذب می‌کند. ما تقریباً فرصتی نداریم. ما باید ۱۰ روز دیگر به مصاف الهلال برویم. آنها بازیکن چند میلیون دلاری خریدند اما ما اینجا پول تغذیه برای پذیرایی از تیم امیدمان جهت بازی دوستانه نداریم. پول تست کرونا هم نداریم. سرپرست تیم هم می‌گوید مگر قرار است از جیبش هزینه کند و باشگاه به او پول نداده است. هزینه اجاره زمین مناسب در تهران بالاست و باشگاه پول ندارد. زمین‌های پیشنهادی را هم دیدیم اما کیفیت لازم را نداشت و زمین انقلاب هم مناسب نیست و بازیکنان خیلی ناراضی هستند. اما اینجا نه کسی می‌رود، نه کسی استعفا می‌دهد و نه کسی نگران است.»

واکنش مظلومی به برکناری مجیدی
دیروز فیلمی منتشر شد که تعدادی از هواداران استقلال مقابل در این باشگاه مشغول صحبت با پرویز مظلومی عضو هیأت مدیره استقلال بودند و از او خواستند که از تعیین جانشین برای مجیدی صرف‌نظر کنند که در این میان مظلومی خطاب به آن هوادار گفت: «اگر بخواهیم کاری انجام دهیم، ترسی از شما نداریم!» و آن هوادار هم پاسخ داد: «بله می‌ترسید، شما هم باید بروید و...» مظلومی درباره این ویدیو منتشر شده از او به مهر گفت: «متأسفانه چند نفری هستند که خود را هوادار استقلال می‌دانند. مقابل در باشگاه می‌ایستند. شرایط بدی را به وجود می‌آورند و هر صحبتی که می‌شود را در فضای مجازی گذاشته و متأسفانه شبکه‌های بیگانه هم با نشان دادن آن از این اتفاق سوءاستفاده می‌کنند. ما به دنبال مربی نیستیم. من روزی ۱۰ بار با مجیدی در ارتباط هستم. هیچ‌کس به اندازه من از سرمربی حمایت نمی‌کند. تا روزی که باشم در کنار فرهاد خواهم بود. او شاگرد من بوده و من کاملاً او را می‌شناسم اما متأسفانه عده‌ای به اصطلاح هوادار در فضای مجازی، هواداران واقعی را تحریک می‌کنند و می‌خواهند ما را رو در روی هم قرار دهند.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7716/14/586068/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها