اخبــــــار


بازداشت شوهر در مرگ مرموز همسر

گروه حوادث: همزمان با کشف جسد دختری 16 ساله در یکی از باغ‌های شهرستان رومشکان لرستان همسر وی به‌عنوان مظنون در قتل بازداشت شد. سرهنگ مهدی مهدوی‌کیا، فرمانده انتظامی رومشکان در تشریح این خبر به مهر، گفت: چند روز قبل جسد دختری 16 ساله به‌نام مبینا که بتازگی با پسرعمه‌اش ازدواج کرده بود در یک باغ کشف شد. نخستین بررسی‌ها نشان می‌داد وی بر اثر خفگی جان باخته است.
فرمانده انتظامی رومشکان در ادامه افزود: اینکه این دختر ۱۶ ساله توسط همسرش به قتل رسیده یا خودکشی کرده در دست بررسی است اما همسر مبینا به‌عنوان نخستین مظنون این حادثه دستگیر شده است.
این درحالی است که سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان این حادثه را قتل دانسته و علت آن را اختلافات خانوادگی اعلام کرده است.

شهادت سرباز ناجا در کرمان

گروه حوادث: سرباز وظیفه که در عملیات دستگیری سارقان مسلح در شهرستان نرماشیر استان کرمان مجروح شده بود، پس از 8 روز به شهادت رسید.
به‌گزارش پایگاه خبری پلیس، سحرگاه روز پنجم شهریور، استواریکم محسن میرزاده و سرباز وظیفه امیرحسین دهقان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی، با سارقان مسلح در شهرستان نرماشیر درگیر و مجروح شدند.  در این درگیری سرباز وظیفه امیرحسین دهقان از قسمت سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به بیمارستان پاستور بم انتقال یافت که صبح شنبه به‌علت شدت جراحات به درجه رفیع شهادت نائل آمد. پیکر این شهید 19 ساله صبح دیروز در بهشت زهرا شهرستان بم تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهش در روستای باقرآباد روداب شرقی شهرستان نرماشیر بدرقه شد.

کلاهبرداری 4 میلیاردی با خانه های خالی

گروه حوادث: مردان شیاد که با تهیه سند و مبایعه‌نامه جعلی برای خانه‌های خالی و آگهی در سایت تبلیغاتی آنها را اجاره می‌دادند از سوی پلیس استان البرز دستگیر شدند.
سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی کرج گفت: پس از شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنها پرونده‌ای از کلانتری ۲۲ مهرشهر به پلیس آگاهی فرستاده شد. در نخستین بررسی‌ها مشخص شد در این پرونده فردی به جرم تهیه مبایعه نامه جعلی برای یک ملک و کلاهبرداری از شهروندان دستگیر شده است که بلافاصله، بررسی موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.در تحقیقات اولیه کارآگاهان مشخص شد که متهم با همدستی یک نفر دیگر با شناسایی واحدهای مسکونی خاص که خالی از سکنه بودند، اقدام به تهیه مبایعه نامه و سند جعلی برای آن ملک کرده و سپس از طریق سایت تبلیغاتی آگهی رهن و اجاره با مبالغ پایین‌تر نسبت به واحد‌های مشابه را منتشر و سوژه‌های خود را شناسایی می‌کند.
این مقام انتظامی اضافه کرد: متهمان پس‌از به دام انداختن مالباختگان، با توجه به ارزان بودن مبلغ رهن نسبت به ملک‌های مشابه، تقاضای مبلغی به‌عنوان بیعانه می‌کردند و مشتری هم به‌خاطر اینکه این ملک را از دست ندهد بسرعت مبلغی در حدود ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان را پرداخت می‌کردند و پس از این اقدام متهمان دیگر پاسخگوی آنها نبوده و متواری می‌شدند. نادربیگی تشریح کرد: متهم پس از دستگیری به ۱۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۴۰ میلیارد ریال از طریق جعل مبایعه نامه ملک‌های خالی از سکنه با همدستی یک نفر دیگر اعتراف کرد.
وی با بیان اینکه مخفیگاه همدست متهم نیز در شهرکرج شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، همه مالباختگان این پرونده شناسایی شده‌اند.

یک کشته در تصادف اتوبوس و کامیون

گروه حوادث: برخورد اتوبوس با کامیون کشنده در محور فردوس - بجستان یک کشته و 15 مصدوم داشت. سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه استان خراسان جنوبی در این باره گفت: ساعت ۳:۲۵ بامداد شنبه این اتوبوس با ۱۵ مسافر از بندرعباس به سمت مشهد در حرکت بود که با کامیون تصادف کرد. در این حادثه یک نفر از سرنشینان اتوبوس جان خود را از دست داد و مصدومان نیز با اورژانس به بیمارستان منتقل شدند. برابر نظریه کارشناسان پلیس راه، بی‌توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده اتوبوس علت اصلی این سانحه تشخیص داده
شده است.
علیرضا عباسی، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خراسان جنوبی هم به ایرنا، گفت: با اعلام وقوع این حادثه پنج خودروی آمبولانس به محل تصادف اعزام شد. کل سرنشینان خودروها در این حادثه ۱۶ نفر بودند که یک نفر فوت شد و از ۱۵ نفر دیگر چهار نفر برای اعزام به بیمارستان رضایت ندادند و ۱۱ نفر برای درمان به بیمارستان شهید چمران فردوس اعزام شدند. حال عمومی تمامی مصدومان مساعد بوده و فقط به‌منظور بررسی‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

فروش 8 کودک مشهدی  از سوی باند آدم‌ربایان

گروه حوادث: یک زن و 2 مرد که کودکان را در مشهد ربوده و به افراد مختلف در شهرهای دیگر می‌فروختند پس از دستگیری به ربودن و فروش 8 کودک اعتراف کردند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، روز 9 شهریور حدود ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر زن جوانی به همراه دختر ۳ ساله‌اش وارد  خانه‌اش در نجف در بلوار توس شد اما دخترش برای بازی در حیاط ماند. در این هنگام ناگهان مردی ناشناس وارد منزل مسکونی شد و در یک لحظه دستمالی را جلوی دهان دخترک گرفت. او بلافاصله دختر ۳ ساله را که دست و پا می‌زد از زمین بلند کرد و با سرعت از حیاط خارج شد. مادر کودک جیغ‌زنان به داخل کوچه دوید، اهالی محل به یاری زن جوان آمدند و به تعقیب مرد ناشناس پرداختند و موفق شدند از فرار مرد جلوگیری کنند.
با اعزام ماموران کلانتری مرد 43 ساله دستگیر شد و در اعترافات اولیه خود به پلیس گفت: من برای یک زن کار می‌کنم . در پی اعترافات این کودک‌ربا، نیرو‌های انتظامی مراتب را به دادستانی مشهد اطلاع دادند، و پرونده به شعبه ۲۱۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ارجاع شد. قاضی حسن زرقانی دستور رسیدگی ویژه این پرونده را صادر کرد.
 بدین ترتیب کارآگاهان با زن جوانی که قرار بود کودک را تحویل بگیرد، در نقطه‌ای از شهر قرار ساختگی گذاشتند و توانستند راننده و زن جوانی که قصد تحویل کودک را داشت دستگیر کنند. راننده خودرو نیز در اعترافاتش گفت: من فقط راننده این شبکه هستم و برای انتقال هر کودک مبالغی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان دریافت می‌کنم. زن جوان نیز  خود را فقط یک دلال نامید که تعداد زیادی کودک خرید و فروش کرده‌است ولی ادعا کرد با رضایت خانواده‌های کودکان، آن‌ها را به مبالغی تا ۱۰ میلیون خریداری کرده و بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان فروخته‌است.
قاضی حسن زرقانی، معاون دادستان مشهد  گفت:  این افراد تاکنون به فروختن هشت کودک از مشهد به شهرهای دیگر اعتراف کرده و مدعی شده‌اند که هفت نفر از این کودکان با همکاری خانواده‌هایشان به فروش رفته‌اند. تحقیقات در این پرونده ادامه دارد.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7716/13/586049/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها