اخبـــــار


آیت‌الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:
برگزاری مراسم اربعین منوط به موافقت دولت عراق است

 رئیس جمهوری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: با پیش‌بینی و پیشگیری‌های فعالانه می‌توان آسیب‌های ناشی از ایجاد موج‌های جدید را کاهش داد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی با اشاره به لزوم فعال بودن وزارت کشور و کمیسیون اجتماعی در استان‌ها در زمینه بررسی، شناخت و راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و روحی و روانی ناشی از کرونا، اظهار داشت: باید این موضوع در دستور کار قرار بگیرد و با استفاده از نظرات فرهیختگان حوزه و دانشگاه راهکارهای علمی اتخاذ شود تا کمترین آسیب اجتماعی و روحی را داشته باشیم. رئیس جمهوری با ابراز خرسندی از پایین بودن عوارض واکسن‌های استفاده شده اعم از وارداتی و تولید داخل، بر لزوم اطلاع‌رسانی درست و دقیق در این خصوص تأکید کرد و گفت: اینکه واکسن داخلی در مقایسه با انواع وارداتی آن کمترین عوارض را دارد، می‌تواند برای مردم در مقابله با تبلیغات بدخواهان که تولید و توانایی متخصصان داخلی را زیر سؤال می‌برند، اطمینان خاطر و آرامش به همراه داشته باشد. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اهمیت توجه به واکسیناسیون مهاجرین و مشکوک التابعین، گفت: وزارت کشور و استانداران مرزی باید نظم و انضباطی در زمینه واکسیناسیون این افراد که میهمانان جمهوری اسلامی هستند، فراهم کنند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود. آیت‌الله دکتر رئیسی روند واکسیناسیون در کشور را امیدبخش خواند و با اشاره به افزایش واردات واکسن و تولید داخل در هفته‌های آینده بر لزوم تسریع و توسعه واکسیناسیون در گروه‌های سنی مختلف تأکید کرد. رئیس جمهوری همچنین برگزاری مراسم اربعین حسینی را منوط به موافقت دولت عراق و اعلام شرایط پذیرش زوار از جانب این کشور دانست و تأکید کرد، بدون تردید در صورت موافقت کشور میزبان کسانی می‌توانند به زیارت اربعین مشرف شوند که با تأیید وزارت بهداشت و درمان هر دو دوز واکسن کرونا را زده باشند.

وزیر بهداشت: کسی در صف واکسن کرونا نماند

وزیر بهداشت با بیان اینکه با لطف خدا حرکتی انقلابی در دولت انجام شده و واکسن کرونا به مقدار کافی از روز پنجشنبه به کشور وارد شده است، گفت: این مقدار واکسن در طول تاریخ بیماری کرونا، بی‌نظیر بوده و تا آخر شهریور و مهرماه نیز روند واردات واکسن به کشور ادامه دارد.  به‌گزارش وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در دیدار شهردار تهران که دیروز در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: تنها راه و مطمئن‌ترین راه برای کنترل بیماری کووید19، واکسیناسیون است بنابراین سیاست دولت، تحقق واکسیناسیون عمومی در کشور است. وی افزود: برنامه ما این است که هیچ کسی در صف واکسن، منتظر نماند و این یکی از معضلات است که مردم در صف و ناراضی باشند.

515 فوتی جدید کرونا در کشور

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت، مجموع واکسن‌های کرونا تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۶۴ دوز رسید.  بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت تا کنون ۱۹ میلیون و ۳۴۰ هزار و ۳۸۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹ میلیون و ۵۰۲ هزار و ۶۷۹ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۸ میلیون و ۸۴۳ هزار و ۶۴ دوز رسید. همچنین بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، از ظهر روز 12 شهریور تا ظهر۱۳ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۴۰۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۴۷۹ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۵۳۷ نفر رسید. متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۵۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۱۰ هزار و ۶۴ نفر رسید. در حال حاضر ۲۴۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۴۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۵۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7716/7/586028/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها