دیگه چه خبر؟



واکنش ایران به تحریم‌های جدید امریکا

   خبر اول اینکه، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان به تحریم جدید امریکا علیه تعدادی از اتباع ایران به بهانه‌های واهی واکنش نشان داد و تأکید کرد: واشنگتن بداند راهی جز ترک اعتیاد تحریمی خود و استفاده از ادبیات و رفتار محترمانه در قبال تهران ندارد.
به‌گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده، در واکنش به اقدام خزانه‌داری امریکا در قرار دادن نام چهار شهروند کشورمان در فهرست تحریم‌های امریکا به اتهامات موهوم، اظهارداشت: متأسفانه مقامات فعلی امریکا مسیر شکست‌خورده دولت قبلی را طی می‌کنند. حامیان و کاسبان تحریم در امریکا جعبه ابزار تحریمی خود را در اثر مقاومت حداکثری ایران خالی دیده‌اند و این بار با توسل به سناریوهای هالیوودی، تلاش دارند حیات برگرفته از فضای تحریمی را برای خود زنده نگه دارند.وزارت خزانه‌داری امریکا روز جمعه(۱۲ شهریور) با صدور بیانیه‌ای، از اعمال تحریم علیه ۴ ایرانی به‌دلیل آنچه که «دست داشتن در طرح ناکام ربایش خبرنگار و فعال حقوق بشری ساکن در نیویورک» عنوان کرد، خبر داد. بر این اساس علیرضا فراهانی، محمود خاضعین، امید نوری و کیا صادقی، هدف تحریم‌های واشنگتن قرار گرفته‌اند. این تحریم‌ها باعث بلوکه شدن اموال این اشخاص در امریکا و جلوگیری از تبادل مالی میان آنها و شهروندان امریکایی خواهد شد. تحریم‌های اعمال شده علیه این چهار ایرانی پس از آن رخ داد که مسیح علی‌نژاد روزنامه‌نگار ایرانی ساکن امریکا با داستانسرایی مدعی شد که این افراد که در ایران ساکن‌اند قصد داشته‌اند با کمک زنی ساکن کالیفرنیا او را از خانه‌اش در بروکلین نیویورک ربوده و با قایق به ونزوئلا انتقال دهند.

حکم جلب مهدی هاشمی صادر شد

  خبر دیگر اینکه، مرکز رسانه قوه قضائیه از صدور حکم جلب مهدی هاشمی به‌دلیل عدم بازگشت او از مرخصی به زندان خبر داد.
در اطلاعیه این مرکز آمده است: «در پی اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در روزهای اخیر مبنی بر «اعطای مرخصی بدون سقف زمانی» به مهدی هاشمی، به اطلاع می‌رساند، هیچگونه مرخصی بی‌وجهی به نامبرده اعطا نشده است و محکوم‌علیه، طبق قانون برای مدت مشخصی به مرخصی اعزام شده بود، ولی مدتی است در غیبت به سر می‌برد».در ادامه این اطلاعیه عنوان شده:‌ «متأسفانه نامبرده پس از پایان زمان مرخصی، از مراجعت به زندان خودداری نموده و غیبت کرده است؛ اخطار قانونی لازم به وی داده شده و چون به زندان بازنگشته بر همین اساس حکم جلب این محکوم صادر شده است.» اواخر سال ۹۳ حکم دادگاه بدوی از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در خصوص پرونده مهدی هاشمی با عناوین اتهامی امنیتی و اقتصادی صادر شد و بر اساس آن، مهدی هاشمی به حبس، جزای نقدی، رد مال و انفصال از خدمات دولتی محکوم شد. با اعتراض متهم به رأی صادره، پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال و در نهایت دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه بدوی را تأیید کرد و وی مرداد ۹۴ برای اجرای حکم حبس ۱۰ ساله راهی اوین شد.

بازداشت فرد مرتبط با گروه‌های ضدانقلاب در اردبیل

  یک خبر دیگر اینکه،  فرد مرتبط با گروه‌های ضد انقلاب در یکی از شهرستان‌های اردبیل توسط سازمان اطلاعات سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل دستگیر شد. به‌گزارش تسنیم، فرد مرتبط با گروه‌های ضد انقلاب در یکی از شهرستان‌های اردبیل توسط سازمان اطلاعات سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل دستگیر شد. سازمان اطلاعات سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل پس از ماه‌ها رصد و کنترل اطلاعاتی دقیق در فضای مجازی موفق شد فردی را که با فعالیت‌های تجزیه‌طلبانه و ارتباط با گروه‌های ضد انقلاب و سرکردگان جریانات انحرافی مبادرت به تشویش اذهان عمومی می‌کرد، دستگیر و تحویل مقام قضایی کند.

صدور کیفرخواست ۱۸ متهم پرونده اداره کل میراث فرهنگی قزوین

  دست آخر اینکه، کیفرخواست ۱۸ نفر از متهمان پرونده اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین درباره تخلفات گسترده مالی صادر شد. به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حسب گزارش اداره کل بازرسی استان قزوین در سال ۹۷ مبنی بر تخلفات گسترده مالی صورت گرفته در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، پرونده قضایی در دادسرای مرکز این استان تشکیل شد و بر همین اساس متهمان موصوف تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند. متهمان این پرونده شامل برخی از مدیران، کارمندان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین و همچنین تعدادی از پیمانکاران پروژه‌های مختلف اماکن تاریخی و گردشگری سطح استان قزوین هستند. پس از بررسی و کارشناسی‌های صورت گرفته مشخص شد، در قراردادهای منعقده با بعضی از پیمانکاران اماکن تاریخی و گردشگری در واگذاری برخی از پروژه‌ها مقررات قانونی اعمال نشده و تبانی صورت گرفته و با صدور گواهی‌های متعدد خلاف واقع صورت وضعیت‌های صوری تأیید و مبالغ هنگفتی از حقوق بیت‌المال تضییع شده است.



آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7716/3/586007/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها