پنج رویـــداد جهان




پلیس آلمان به دنبال یک مار پیتون

پلیس آلمان در ایالت زاکسن ـ آنهالت در جست‌وجوی یک مار پیتون سبز به درازای تقریباً سه متر است. از مردم خواسته شده، در صورت مشاهده این مار بسرعت از او فاصله گرفته و پلیس را مطلع کنند. این مار که به صورت خصوصی در خانه‌ای در شهر هالدنس‌لبن (Haldensleben) در ایالت زاکسن ـ آنهالت نگهداری می‌شد، از این خانه فرار کرده است. صاحب این مار هنگام فرار او به دلیل بیماری بستری بود. معلوم نیست که پلیس چگونه می‌خواهد این حیوان را به دام بیندازد. اما مرکز امداد و نجات حیوانات توصیه کرده که از کپسول آتش‌نشانی گاز دی‌اکسید کربن برای خنک کردن او استفاده شود. مارها جانورانی خونسردند که در دمای پایین‌تر حرکت‌شان آهسته می‌شود.

مرگ مشکوک یک تروریست

دولت کشور مالی اعلام کرد، مردی که به تلاش برای کشتن رئیس جمهوری مالی و رهبر دو کودتای اخیر در مالی متهم شده بود، در بازداشت جان باخت.  این مظنون که هویتش فاش نشده، به دنبال تلاش برای ترور «عاصمی گویتا»، رئیس جمهور کنونی مالی در مقابل مسجد اعظم باماکو بازداشت شد. دولت مالی در بیانیه‌ای گفت: در جریان تحقیقات، وضعیت جسمانی این مظنون وخیم شد و به بیمارستان منتقل شد اما متأسفانه جان باخت و قرار است علت مرگ او بعد از کالبدشکافی مشخص شود. روز سه‌شنبه پس از نماز عید قربان مردی مسلح به یک چاقو به گویتا حمله کرد.   محافظان امنیتی گویتا فوراً وی را از محل دور کردند و گویتا سپس در تلویزیون دولتی حاضر شد و اعلام کرد که حالش کاملاً خوب است و این حمله را کم اهمیت جلوه داد.  

برکناری نخست‌وزیر تونس

«قیس سعید» رئیس جمهوری تونس، نخست‌وزیر این کشور را برکنار و پارلمان را منحل کرده است. این اقدام در واکنش به تظاهرات گسترده در اعتراض به عملکرد دولت تونس در برابر همه‌گیری کووید۱۹صورت گرفته است. هزاران تظاهرکننده خشمگین یکشنبه در خیابان‌ها با پلیس درگیر شده بودند.

قهرمان 13 ساله المپیک

دختر 13 ساله ژاپنی توانست در رشته اسکیت مدال طلای بازی‌های المپیک توکیو را به‌دست بیاورد. «مومیجی نیشیا» تبدیل به جوان‌ترین مدال آور طلای بازی‌های المپیک توکیو شد.

بازگشت ماسک به امریکا

«آنتونی فائوچی» برجسته‌ترین متخصص بیماری‌های عفونی امریکا هشدار داد نوع دلتای کرونا در مناطقی که میزان واکسیناسیون در آنها پایین بوده، در حال افزایش است. او گفت که تزریق دوز اضافی واکسن به افراد آسیب‌پذیر هم در دست بررسی است. به گفته فائوچی، وضعیت ویروس کرونا در ایالات متحده در حال تبدیل شدن به یک همه‌گیری در بین افراد غیر واکسینه است. آمار رسمی نشان می‌دهد بیش از ۱۶۲ میلیون و هفتصد هزار نفر، یا ۴۹ درصد از جمعیت امریکا به طور کامل واکسینه شده‌اند. گفته شده که ۹۹.۵ درصد از مرگ و میرهای مربوط به کرونا در میان افراد واکسینه نشده اتفاق می‌افتد. فائوچی گفت که مقامات محلی در مناطقی که میزان واکسیناسیون آنها پایین است، لازم است کارهای بیشتری برای تشویق مردم به تزریق واکسن انجام دهند. او یادآوری کرد که برخی دولت‌های محلی برای جلوگیری از افزایش ابتلا، استفاده از ماسک در داخل اماکن عمومی را دوباره برقرار کرده‌اند.




آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7685/5/582978/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها