برتری آسان تیم ملی والیبال مقابل ونزوئلا

ثریا آقایی با برد شروع کرد



چهارمین روز از بازی‌های المپیک 2020 توکیو امروز برگزار شد و نمایندگان کشورمان در رشته‌های والیبال، بوکس، بدمینتون و شنا به مصاف حریفان خود رفتند. در رقابت‌های وزن 75- کیلوگرم بوکس، شاهین موسوی در نخستین دیدار خود به مصاف یوئیتو موریواکی از ژاپن رفت و در پایان سه راند مبارزه 3-2 مغلوب نماینده میزبان شد و از دور مسابقات کنار رفت.
موسوی در حالی مقابل موریواکی مغلوب شد که در مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا مقابل این بوکسور به برتری دست یافته بود اما این بار مغلوب حریف خود شد تا وداع زودهنگامی با المپیک 2020 توکیو داشته باشد.
همچنین تیم ملی والیبال کشورمان پس از نمایشی تحسین‌‌برانگیز در نخستین دیدار خود مقابل لهستان، امروز در دومین بازی به مصاف ونزوئلا رفت. سعید معروف، امیر غفور، مسعود غلامی، اصغر مجرد، میثم صالحی، میلاد عبادی‌پور و مهدی مرندی (لیبرو)، بازیکنان شروع‌کننده ایران در این بازی بودند. با توجه به شکست 3-0 ونزوئلا در بازی نخست مقابل ژاپن و پیروزی روحیه‌ بخش ایران مقابل لهستان پرمهره، پیش‌بینی می‌شد که شاگردان آلکنو مسابقه سختی مقابل ونزوئلا نداشته باشند که همین گونه هم شد و ایران در 3 ست (25-17، 25-20 و 25-18) ونزوئلا را شکست داد تا شاگردان آلکنو در دومین بازی خود در المپیک توکیو، سه امتیاز کامل این دیدار را کسب کنند.
تیم ایران در پایان بازی، 39 امتیاز از حمله، 10 امتیاز از دفاع روی تور، سه پوئن سرویس و 23 امتیاز از اشتباه های حریف به‌دست آورد. بازیکنان ونزوئلا هم 38 امتیاز از حمله، شش امتیاز از دفاع روی تور، یک پوئن سرویس و 10 امتیاز از اشتباه های ایران کسب کردند. تیم ملی ایران در بازی سوم خود در المپیک 2020 توکیو از ساعت 4:30 بامداد چهارشنبه 6 مرداد 1400 به مصاف کانادا می‌رود.
تست کرونای ملی پوش دوومیدانی مثبت شد
تیم ملی دوومیدانی ایران یکشنبه شب، ساعت ۲۳ برای شرکت در المپیک ۲۰۲۰ راهی توکیو شد. احسان حدادی در پرتاب دیسک، حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر و فرزانه فصیحی در دوی ۱۰۰ متر نمایندگان دوومیدانی ایران در بازی‌های توکیو هستند. ایوب دادروان نیز به‌عنوان مربی تیم را همراهی می‌کند. مهدی پیرجهان، دونده ۴۰۰ متر بامانع یکی دیگر از المپین‌های دوومیدانی ایران است که به‌دلیل مثبت شدن تست کرونا نتوانست به توکیو اعزام شود. فدراسیون دوومیدانی اعلام کرده طی دو روز آینده و در صورت منفی بودن تست، این ورزشکار راهی المپیک خواهد شد.

اولین پیروزی ایران در رشته بدمینتون بانوان

در بدمینتون هم ثریا آقایی، بانوی ملی‌پوش ایران در نخستین دیدار خود در گروه G با فاطیما عبدالرزاق از مالدیو دیدار کرد و 2 بر صفر و با نتایج 21 بر 14 و 21 بر 7 به برتری رسید. آقایی در دومین دیدار خود روز چهارشنبه به مصاف دیگر بازیکن گروه هفتم یعنی «بینگ ژیائو هه» از چین خواهد رفت. ثریا آقایی، بانوی بدمینتون باز ایران پس از پیروزی در نخستین بازی‌اش اظهار داشت: «من در هیچ مسابقه‌ای برای باخت بازی نکرده ام. از روزی که سهمیه‌ام قطعی شد، توکیو و حتی این سالن را در ذهنم تصویرسازی کردم، لحظه به لحظه‌اش را با تمام جزئیات. گام به گام قدم بر می‌دارم و می‌‌خواهم ابتدا وارد جدول اصلی شوم و سپس به مسیرم ادامه بدهم. مردم دعا کنند تا اتفاق‌های خوبی برای من بیفتد. در ایران و از وقتی که من سهمیه گرفته‌ام دختران بیشتر به این رشته علاقه‌مند شده‌اند. من پیام‌های زیادی در فضای مجازی دریافت کرده‌ام و خیلی‌ها از من می‌پرسند که چطور می‌شود به سمت این رشته آمد. خوشحالم که دلیل این تغییر من بودم و امیدوارم اتفاق‌های بهتری برای بدمینتون در ایران بیفتد.»

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7685/3/582974/2
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها