پرسپولیس- ماشین؛ دوئل صدرنشین با تیم سقوط کرده


حامد جیرودی / هفته بیست و هشتم لیگ برتر، امشب با انجام 8 بازی از ساعت 21:15 پیگیری می‌شود. در ورزشگاه فولادشهر ذوب آهن میزبان نساجی است. شاگردان سیدمجتبی حسینی با پیروزی 3-2 مقابل نفت مسجدسلیمان با 26 امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفتند و نساجی هم با برتری 1-0 مقابل پدیده با 29 امتیاز در رده دوازدهم است. گل گهر در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان پذیرای سایپاست. شاگردان امیر قلعه نویی با باخت 1-0 مقابل تراکتور با 38 امتیاز در رده ششم هستند. در حالی که نارنجی پوشان هم 2-0 به استقلال باختند تا با 23 امتیاز در رده پانزدهم باشند. آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک مقابل تراکتور بازی می‌کند تا علیرضا منصوریان که در جام حذفی مقابل تراکتور 2-0 به برتری رسید برای دومین بار در این فصل رو درروی تیم سابقش قرار بگیرد. البته اراکی‌ها 4 هفته‌ای است در لیگ نبرده‌اند و در آخرین بازی‌شان هم 2-0 به پرسپولیس باختند تا با 37 امتیاز در رده هشتم قرار بگیرند. البته آنها در جام حذفی هم 3-1 به گل گهر باختند تا از گردونه رقابت‌ها کنار بروند. اما تراکتور در حال حاضر 39 امتیازی و در رده پنجم است و باید دید با فیروز کریمی در 3 بازی باقی‌مانده‌اش چه نتیجه‌ای می‌گیرد. صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان رودر روی مس قرار می‌گیرد. شاگردان سید سیروس پورموسوی با شکست 4-1 مقابل سپاهان با 33 امتیاز دهم هستند ولی شاگردان محمد ربیعی برابر پیکان به تساوی 1-1 رسیدند تا با 32 امتیاز، یازدهم باشند. پیکان در حالی در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف فولاد می‌رود که شاگردان مهدی تارتار با 36 امتیاز در رده نهم هستند ولی شاگردان جواد نکونام با 39 امتیاز در رتبه چهارم هستند. سرخپوشان اهوازی بعد از پیروزی بر سپاهان در جام حذفی در شرایط روحی خوبی هم به سر می‌برند ولی خودروسازان هم 7 بازی بدون شکست را پشت سر گذاشته‌اند.
سپاهان فقط برد می‌خواهد
یکی از بازی‌های حساس این هفته بین پدیده و سپاهان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار می‌شود. شاگردان سید مهدی رحمتی در حالی با 37 امتیاز در رده هفتم هستند که شاگردان محرم نویدکیا با 56 امتیاز و 2 امتیاز کمتر از پرسپولیس در رده دوم قرار دارند و می‌خواهند هر طور که شده در این بازی برنده شوند تا امیدشان برای قهرمانی حفظ شود. این در حالی است که آخرین شکست سپاهان در لیگ مقابل همین پدیده با نتیجه 3-1 رقم خورد و باید دید زردپوشان اصفهانی که از جام حذفی هم کنار رفته‌اند، در لیگ چه نتیجه‌ای می‌گیرند؟
دوئل آبی‌ها و فکری
استقلال در حالی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌رود که آبی پوشان در این مسابقه باید مقابل سرمربی ابتدای فصل‌شان یعنی محمود فکری قرار بگیرند. دوئلی هیجان‌انگیز که قطعاً یکی از نکات جذاب اصلی این مسابقه است و باید دید فرهاد مجیدی که پیش از این اکثر مربیان استقلالی لیگ را از پیش رو برداشته مقابل این هم تیمی سابقش چه نتیجه‌ای می‌گیرد. استقلال که با 50 امتیاز سومی‌اش را قطعی کرده، هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی دارد، هر چند که احتمال آن بسیار کم است. با این حال، آبی‌ها 6 هفته است که در لیگ برتر شکست نخورده‌اند و با بردی هم که در دربی جام حذفی مقابل پرسپولیس به دست آوردند، روحیه دوچندانی کسب کردند اما آبی‌ها یکشنبه در اعتراض به مدیریت باشگاه استقلال دست به اعتصاب زدند تا نشان دهند که اوضاع همچنان بر وفق مرادشان نیست. در آن سوی میدان نفت هم با 3 باخت متوالی وضعیت نگران کننده‌ای در جدول پیدا کرده و با 28 امتیاز سیزدهم است. فکری هم بعد از شکست خانگی مقابل ذوب آهن برخی بازیکنان تیمش را به کم کاری متهم کرد تا کار به کمیته اخلاق کشیده شود. استقلال که در بازی دربی عارف غلامی را از دست داد، این مدافعش را به علت پارگی رباط تا نیم فصل لیگ آینده در اختیار ندارد. از طرفی وضعیت بازی کردن محمد حسین مرادمند هم به‌دلیل آسیب‌دیدگی‌اش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. استقلال و نفت تاکنون 7 بار در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند که 5 پیروزی برای استقلال و 2 تساوی حاصل آن بوده است. ضمن اینکه آنها فصل قبل در جام حذفی هم مغلوب استقلال شده‌اند. بازی رفت 2 تیم در در مسجد سلیمان 1-1 پایان یافت. در تقابل‌های لیگ برتری دو تیم استقلال 10 و نفت 4 گل به ثمر رسانده‌اند.
سقوط کرده‌ها مقابل مدعی قهرمانی
ماشین‌ســــــازی در شــــــرایطی در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز میزبان پرسپولیس است که لیگ برتر برای سبزپوشان تبریزی به اتمام رسیده و این تیم که با 14 امتیاز در رده شانزدهم و آخر جدول است، به لیگ یک سقوط کرده اما در سمت مقابل پیروزی در این بازی برای پرسپولیس که با 58 امتیاز در صدر جدول است، از اهمیت بالایی برخوردار است. شاگردان یحیی گل محمدی که در این مسابقه سرمربی‌شان را به‌دلیل محرومیت از سوی کمیته انضباطی در اختیار ندارند، می‌خواهند این بازی را هم با برد پشت‌سر بگذارند تا به کسب پنجمین قهرمانی متوالی در لیگ برتر (گلات) امیدوارتر شوند. سرخ‌ها اگرچه در لیگ برتر از هفته دوازدهم به بعد شکست نخورده‌اند اما در یک چهارم نهایی جام حذفی بازی را به استقلال در ضربات پنالتی واگذار کردند تا شکست تلخی را متحمل شوند اما آنها اصلاً نمی‌خواهند لیگ را هم از دست بدهند و با انگیزه برد گام به میدان می‌گذارند. پرسپولیس در این بازی هم کمال کامیابی نیا را در اختیار ندارد ولی میلاد سرلک که در دربی آسیب دیده بود، مشکلی برای همراهی تمیش ندارد. اما در آن سو، ماشین‌سازی هم پس از کنار گذاشتن حبیب گردانی، محمد ابراهیمی و مهدی اسلامی را نیز به‌دلیل تخلفاتی که داشتند از جمع شاگردان اکبرپور کنار گذاشته است. ماشین‌سازی و پرسپولیس؛ تاکنون 6 بار در لیگ برتر با هم دیدار کرده‌اند که 5 پیروزی برای سرخپوشان و 3 تساوی به دست آمده است. بازی رفت دو تیم 2-1 به سود سرخپوشان به پایان رسید. در تقابل‌های دو تیم، 8 گل پرسپولیس و 2 گل ماشین‌سازی به ثمر رسانده‌اند.

شرط مجیدی برای ماندن در استقلال

تمرین روز یکشنبه استقلال با حاشیه‌های زیادی همراه بود. اعتراض زیاد هواداران پشت درب محل تمرین آبی‌پوشان و اعتصاب شاگردان فرهاد مجیدی باعث شد شرایط خاصی برای این تیم به وجود بیاید. مجیدی با حضور در جمع خبرنگاران، صحبت‌های مهمی را در خصوص شرایط تیمش مطرح کرد که خیلی از آنها به مدیریت باشگاه برمی‌گشت. مجیدی که دغدغه‌هایی دارد و تأکید کرده که اگر حتی یک بازیکن مدنظرش برای فصل آینده قراردادش تمدید نشود، از استقلال می‌رود. این اتفاق شاید برای باشگاهی مثل استقلال مقداری سخت به نظر برسد. در هر حال مجیدی در هفته های اخیر به مرد اول باشگاه استقلال تبدیل شده است. او علاوه بر سرمربیگری، بالاجبار به مسائل مدیریتی هم وارد شده و به بازیکنان خود پاداش می دهد تا آنها را با انگیزه نگه دارد. نکته ای که بهزاد غلامپور مربی دروازه بان های استقلال درباره آن گفته: «باید در گینس ثبت شود که سرمربی استقلال به جای مدیر باشگاه پاداش می دهد».

آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7682/11/582660/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها