دیگه چه خبر


گفت‌وگوهای ایرانی ـ سعودی ادامه خواهد داشت

   خبر اول اینکه، نخست وزیر عراق در گفت‌وگویی به آخرین تحولات منطقه و جهان از جمله گفت‌وگوهای ایران و عربستان و ایران و امریکا و نقش آنها بر منطقه پرداخت. به گزارش ایسنا، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با شبکه العربیه تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد که عراق به نقطه تهدیدی برای همسایگان تبدیل شود و محافظت از مرزها اولویت ماست. وی با اشاره به اینکه برای بازگرداندن نقش تاریخی عراق در منطقه و نزدیک کردن رویکردها تلاش خواهد کرد گفت: مذاکرات سعودی-ایرانی تداوم خواهد یافت. الکاظمی خاطرنشان کرد: امیدواریم که عراق به میدان جنگ ایران و امریکا تبدیل نشود و گفت‌وگوهای ایرانی-امریکایی بازتاب‌هایی بر منطقه خواهد داشت. نخست وزیر عراق در ادامه گفت: با طرف ایرانی رایزنی‌هایی خواهم کرد زیرا ما به ثبات نیاز داریم. وی همچنین از سفر به تهران بعد از تحلیف ابراهیم رئیسی خبر داد.

 حضور نامزدهای انصرافی‌ در کابینه الزام نیست

  خبر دیگر اینکه،مهدی چمران از چهره‌های اصولگرا و حامی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، معتقد است دلیلی ندارد رئیس جمهوری از نامزدهای انصراف داده به نفع وی حتماً در کابینه استفاده کند.
این منتخب شورای شهر تهران در پاسخ به این سؤال خبرآنلاین که از نگاه شما کاندیداهایی که به نفع آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، انصراف دادند حتماً باید در کابینه حضور داشته باشند؟ گفت: خیر این گونه نیست. اگر آقای رئیسی از آنها درخواست کرد و توانستند با هم کار کنند بسیار خوب است اما اگر نخواستند و نتوانستند با هم کار کنند هیچ دلیلی بر اینکه حتماً باید در کابینه باشند وجود ندارد شاید از نظر روحیه نتوانند با هم کار کنند حال هر چقدر هم که خوب باشند. وی افزود: شاید از لحاظ روش کار، نتوانند با هم کار کنند چون کسانی که می‌خواهند با هم کار کنند باید بسیار همگن و نزدیک به هم باشند.

 مخالفت منتخب شورای شهر مشهد با مدیریت زنان

  شنیدیم که، حسن موحدیان، منتخب شورای شهر مشهد گفت: زنان در موقعیت‌های ستادی می‌توانند حضور داشته باشند، اما سهم آنان در مدیریت به قیمت‌ خستگی‌های مفرط آنان درست نیست و بنده مخالف حضور زنان در پست‌های مدیریتی و معاونتی شهرداری هستم. به گزارش ایلنا، وی افزود: بنده مخالف کاری هستم که با زندگی و نقش زنان در خانواده منافات دارد. ما مردان هم بعد از یک میزان کار خسته می‌شویم. زنان در خانه باید به تربیت فرزندان بپردازند و آرامش خانواده را تأمین کنند نه آنکه دنبال کاری باشند که توانی برایشان جهت انجام کار خانه باقی نماند. حسن موحدیان در نشست خبری منتخبان دوره ششم شورای شهر مشهد با اصحاب رسانه که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، گفت: بخش فرهنگی اولویت و مورد توجه شورای ششم است، مردم اگر قرار بود به اجرای پل و زیرگذر رأی بدهند سراغ ما نمی‌آمدند و به ما رأی نمی‌دادند. کار فرهنگی زمانبر و دیربازده است، لذا در مقوله فرهنگی اقدامات باید بر اساس اولویت باشد.

 ۳۰۶ تبعه پاکستانی به مقام‌های محلی تحویل داده شدند

  با خبر شدیم که،  مقام‌های کشورمان  روز یکشنبه ۳۰۶ پاکستانی را به دولت محلی در مرز تفتان در منطقه چاگای تحویل دادند. به گزارش ایلنا به گفته منابع رسمی، این پاکستانی‌ها به دلیل نداشتن مدارک معتبر سفر در مناطق مختلف ایران دستگیر شده‌اند. آنها برای بازجویی به آژانس تحقیقات فدرال تحویل داده‌ شدند. منابع پاکستانی  گفتند که پاکستانی‌های بازداشت شده غربالگری شده‌اند و آزمایش ویروس کرونای آنها منفی است.

رسیدگی به یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های بانکی کشور

  خبر رسیده که،دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده رستمی صفا روز گذشته به ریاست قاضی زرگر با قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان برگزار شد. به گزارش ایسنا، قاضی زرگر در ابتدای جلسه با اشاره به احتمال کم‌کاری، اهمال یا ترک فعل دست‌اندرکاران بانک‌ها در این پرونده اظهار کرد: در خصوص دست‌اندرکاران بانک‌ها از پرونده‌ها نقص گرفتیم و برگرداندیم تا رسیدگی شود، امیدواریم این نقص برطرف شود و ما نیز پیگیر هستیم.
در این دادگاه نماینده دادستان ضمن قرائت کیفرخواست گفت: این پرونده از بزرگ‌ترین پرونده‌های بانکی کشور است که متهم ردیف اول و سایر متهمان از ابربدهکاران کلان هستند؛ گردش کار این پرونده از سال ۸۳ تنظیم شده است و طرف طلبکار و شکات این پرونده بانک‌های ملی، پارسیان، تجارت، توسعه صادرات و سپه هستند. نماینده دادستان اظهار کرد: در این پرونده برای ۷ نفر کیفرخواست صادر شده، بر این اساس متهمان برای تولید و واردات تسهیلاتی اخذ کردند، اما با رفتارهای مجرمانه، صورت‌های مالی غیرواقعی، فاکتورهای جعلی و با تبانی با برخی از مدیران ارشد و میانی بانک‌ها کالایی وارد نکردند و بخش بزرگی از منابع ارزی و ریالی کشور به یغما رفته است. او با بیان اینکه گروه رستمی صفا با رانت؛ میلیون‌ها یورو، درهم، دلار و ین گرفته‌اند، افزود: فقط در یک قالب اعتبار اسنادی ۲ میلیارد ین ژاپن اخذ شده و ۶۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در دهه ۸۰ گرفته شده که ایفای تعهد نشده است.

بررسی اعمال تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران

  دست آخر اینکه، یک روزنامه امریکایی به نقل از مقامات رسمی این کشور و برخی منابع مطلع مدعی شد که امریکا در حال بررسی اعمال تحریم‌های سخت‌ترعلیه صادرات نفت ایران به چین به منظور ترغیب ایران به ادامه دادن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای و یا تنبیه آن در صورت ترک این مذاکرات است.
به‌گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات رسمی امریکا و افراد مطلع با توجه به مذاکرات اخیر در وین بر سر احیای توافق هسته‌ای نوشت: چون این مذاکرات در حال متزلزل شدن هستند، امریکا در حال بررسی گزینه‌هایی است که ایران را ترغیب به حفظ و ادامه مذاکرات کند. به ادعای مقامات امریکایی مذکور یک برنامه که در مرحله پیش‌نویس است، از طریق تحریم‌هایی جدید که شبکه‌های حمل‌ونقل را که به صادرات حدود یک میلیون بشکه در روز کمک کرده و منابع مالی مهمی را برای ایران فراهم می‌کند، موجب قطع کردن فروش رو به افزایش نفت ایران به چین، مشتری اصلی نفت این کشور، می‌شود. این مقامات می‌گویند، اقدامات جدید در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای انجام خواهند شد. آنها همچنین می‌گویند، این برنامه شامل اجرای سلطه‌جویانه تحریم‌های فعلی می‌شود که از طریق اعلام موارد جدید تحریمی یا اقدامات قانونی انجام خواهد شد.


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7682/3/582637/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها