پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت فرارسیدن ایام حج

کل منطقه اسلامی میدان مقاومت در برابر شرارت‌های امریکاست



ادامه از صفحه اول
 همه‌ سخن جمهوری اسلامی ایران که دنیای استکبار را نگران و خشمگین کرده است، دعوت به این مقاومت است: مقاومت در برابر دخالت و شرارت امریکا و دیگر قدرت‌های متجاوز و به دست گرفتن سررشته‌ آینده‌ دنیای اسلام با تکیه بر معارف اسلامی.طبیعتاً امریکا و همراهانش در برابر عنوان «مقاومت» دچار حساسیتند و به انواع دشمنی با «جبهه‌ مقاومت اسلامی» کمر بسته‌اند. همراهی برخی از دولت‌های منطقه با آنان نیز واقعیت تلخی در جهت تداوم آن شرارت‌ها است.صراط مستقیمی که مناسک حج -سعی و طواف و عرفات و جمرات- و شعائر و شکوه و وحدت حج به ما نشان می‌دهد، توکل به خدا و توجه به قدرت لایزال الهی و اعتماد به نفس ملی و اعتقاد به تلاش و مجاهدت و عزم راسخ بر حرکت و امید وافر به پیروزی است.
واقعیات صحنه در منطقه‌ اسلامی بر این امید می‌افزاید و آن عزم را تقویت می کند. از سویی ناگواری‌های دنیای اسلام، عقب‌ماندگی‌های علمی و وابستگی‌های سیاسی و نابسامانی‌های اقتصادی و اجتماعی، ما را در برابر وظیفه‌ای بزرگ و مجاهدتی خستگی‌ناپذیر قرار می‌دهد؛ فلسطین مغصوب، ما را به یاری می طلبد؛ یمن مظلوم و خون‌آلود دل‌ها را به درد می‌آورد؛ مصایب افغانستان همه را نگران می‌سازد؛ حوادث تلخ در عراق و سوریه و لبنان و برخی دیگر از کشورهای مسلمان که دست شرارت و دخالت امریکا و یارانش در آن مشهود است، غیرت و همت جوانان را برمی‌انگیزد و از سوی دیگر، سر برافراشتن عناصر مقاومت در همه‌ این خطه‌ حساس و بیداری ملت‌ها و انگیزش نسل جوان و پرنشاط، دل‌ها را لبریز از امید می‌کند؛ فلسطین در همه‌ بخش‌های خود «شمشیر قدس» را از نیام بیرون می‌کشد؛ قدس و غزه و کرانه و سرزمین‌های ۴۸ (۱) و اردوگاه‌ها همه برمی خیزند و طی 12 روز بینی متجاوز را به خاک می‌مالند؛ یمن محصور و تنها، هفت سال جنگ و جنایت و مظلوم‌کشی دشمن شرور و قسی‌القلب را تاب می‌آورد و با وجود قحط غذا و دارو و امکانات زیستی، تسلیم زورگویان نمی‌شود و آنها را با اقتدار و ابتکار خود سراسیمه می‌کند. در عراق، عناصر مقاومت با زبان رسا و صریح، امریکای اشغالگر و داعش دست‌نشانده‌ آن را به عقب می‌رانند و عزم راسخ خود بر مقابله با هر نوع دخالت و شرارت از سوی امریکا و همراهانش را بی‌لکنت ابراز می دارند.تلاش تبلیغاتی امریکاییان برای تحریف عزم و خواسته و عمل جوانان غیور و عناصر «مقاومت» در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورها و منتسب کردن آن به ایران یا هر مرجع دیگر، توهین به آن جوانان شجاع و بیدار و ناشی از عدم فهم و درک درست امریکایی‌ها از ملت‌های این منطقه است.همین درک غلط موجب شد که امریکا در افغانستان تحقیر شود و پس از آن ورود پر سر و صدا در بیست سال پیش و پس از به کار بردن سلاح و بمب و آتش در برابر مردم بی‌دفاع و غیر نظامی، خود را در باتلاق حس کند و نیرو و ابزار نظامی خود را از آن بیرون بَرَد. البته ملت بیدار افغان باید مراقب ابزارهای اطلاعاتی و سلاح های جنگ نرم امریکا در کشورش باشد و هوشیارانه در برابر آن بایستد.ملت‌های منطقه نشان داده‌اند که بیدار و هوشیارند و راه و رویکرد آنان از برخی دولت‌ها که برای راضی نگه داشتن امریکا حتی به خواسته‌ او در مسأله‌ حیاتی فلسطین تن می دهند، جدا است؛ دولت‌هایی که با رژیم غاصب صهیونیست، آشکار و پنهان، نرد دوستی می بازند، یعنی حق ملت فلسطین را در میهن تاریخی‌اش انکار می‌کنند. این، دستبرد به سرمایه‌ فلسطینی‌ها است. آنها به تاراج سرمایه‌های طبیعی کشورهای خود بسنده نکردند و اکنون سرمایه‌ ملت فلسطین را تاراج می‌کنند.
برادران و خواهران!
منطقه‌ ما و حوادث سریع و گوناگون آن، نمایشگاه درس‌ها و عبرت‌ها است؛ از سویی قدرت ناشی از مجاهدت و مقاومت در برابر زورگوی متجاوز و از سویی ذلت ناشی از تسلیم و اظهار ضعف و تحمل تحمیل‌های او.
وعده‌ صادق الهی، نصرت مجاهدان راه خدا است: اِن تَنصُرُوا‌الله ینصُرکم وَ یثَبِّت اَقدامَکم.(۲) نخستین اثر این مجاهدت، بازداشتن امریکا و دیگر زورگویان بین‌المللی از دخالت و شرارت در کشورهای اسلامی است، ان‌شاءالله.
از خداوند متعال نصرت ملت‌های مسلمان را مسألت می کنم و به حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) درود می فرستم و علو درجات امام خمینی عظیم‌الشّأن و شهدای بزرگوار را از خدا می‌طلبم.
 والسّلام علی عباد‌الله الصّالحین
سیدعلی خامنه‌ای
 ۲۶ تیر ۱۴۰۰
۶ ذی‌‌الحجه ۱۴۴۲
 ۱) بخشی از سرزمین فلسطین که قبل از سال ۱۹۴۸ تحت حمایت دولت بریتانیا به اشغال نیروهای صهیونیست درآمده بود و پس از اعلام موجودیت این رژیم به عنوان خاک رژیم صهیونیستی به حساب‌ آمد.
۲) سوره‌ محمد، بخشی از آیه‌ ۷؛«... اگر خدا را یاری کنید، یاریتان می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.»


آدرس مطلب http://old.irannewspaper.ir/newspaper/page/7682/2/582630/0
ارسال دیدگاه
  • ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
  • دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
  • از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
  • دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
captcha
انتخاب نشریه
جستجو بر اساس تاریخ
ویژه نامه ها